2018-10-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det finns ju andra tillfällen än vid sex då man kan få syn på en grannes könsorgan, t.ex. vid bad eller bastu
Precis, och detta har jag redan svarat på, så det är lite roligt att dom för an just denna detalj som konstig.... Vissa har helt tappat fokus i tråden.
Citera
2018-10-20, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok, jag visste inte att det var frågan om en avskrift.
När man läser slutet av nedanstående text blir det obegripligt vad som menas.

<Tingsrätten återkopplar till åklagaren som oftast förlänger eller avskriver. Då utredningen fortfarande pågår är det högst osannolikt att åklagaren förlänger än avskriver>

Jag kunde tänkt mig att det skulle stå:
"..är det mer sannolikt att åklagaren förlänger än avskriver".
Då hade det avslutande, med tanke på vad vi tror oss veta, verkat logiskt.

Det som blir så obegripligt som du skriver så skrev jag det här tidigare till dig.!

Varsågod

Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Har skrivit av det så på bästa sett.!

Här har du adress telefon nummer så kanske
det inte blir så illa skrivit. Om du läser det direkt från rätten.

Järnvägsgatan 1 A
Telefon 019-166300 Målets nummer B 2705-18
Citera
2018-10-20, 20:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det är ingen häktningsförhandling eller huvudförhandling I målet ännu därför står det inget på tingsrättens listor ännu.

Citat:
Så som jag förstod det så sker det internt att åklagaren meddelar rätten.

Utan förhandlingar.

Tack för svar.
Citera
2018-10-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller att de drabbats av ett svårt tunnelseende och inte förmår att tänka om, kan ju vara så illa att det gått prestige i fallet, de ansvariga utredarna kan inte medge att det blev fel initialt.

Om man nu har gått igenom MGM med luskam och de har de verkligen gjort och fortfarande inte hittat något som kan få upp misstanken till "sannolika skäl" så inser förhoppningsvis de ansvariga att de är på fel spår och tänker om.

Fem månader och en stor mängd utredare blir en väldigt massa arbetstimmar så om nu MGM är den de söker så måste de ha kunnat hitta något i alla fall men tonläget från utredarna tyder inte på det.

Jämför med i stort sett vilket annat fall, har de en MGM så hittar de spår, spår som räcker till det magiska "sannolika skäl", då rullar utredningen på som den ska, det gör den inte i det här fallet.

Och det kan bero på att de har fokuserat på fel GM.

Där håller jag inte riktigt med. SD kan fortfarande vara GM, men utan teknisk bevisning, eller motstridigt bevisning. Finns massa fall som inte polisen kommit igenom i närtid, men så plötsligt finner någon tekniker en detalj som sätter allt i annan dager.

Däremot är jag överens om att polisen bör snart lyfta skygglapparna och tänka i andra banor. Det kan ju dessutom leda tillbaka till MGM. Men fokuserar man för mycket på SD så är det inte mycket resurser som ges dom andra spåren.

Men det som verkligen stör är ett så utdraget händelseförlopp inte lämnar mer DNA på så sätt att en GM kan ringas in.
Min tanke är att om dom hittat DNA, så antingen är det SD:s och han skulle sitta inne nu. Hittade dom okänd DNA så borde dom börjat topsa bekanta och grannar.
Inget av villkoren verkar föreligga, så därför är jag tveksam att DNA har hittats överhuvudtaget. Kanske förstörd på den tiden hon hann ligga ute, eller att mördaren var så kall att hen tog sig tillbaka till FP.

Ett sista alternativ finns, som jag inte tror på. Dom har hittat bindande DNA och har träff på GM, nu knyter dom ihop säcken.
Citera
2018-10-20, 20:56
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Duger denna sammanställning som jag skrev 29:e sep?

Hur mycket jag än granskar dessa inlägg från MV så finner jag inget som visar på att han ljugit om någonting. Om du tycker något hen skrivit är motsägelsefullt, ja, då kanske du först ska ta en ordentlig titt på vad du själv skrivit under trådens gång, innan du börjar peka finger åt andra.
Citera
2018-10-20, 21:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är inte osannolikt att han vet att flera andra delar hans åsikt och tycker att SD, i detta utredningsläge, av respekt till dessa samt LW borde visa den hänsynen. Det kommer säkert geo-cachare från hela Sverige som träffat LW och vid olika/flera tillfällen. Dom kan känna sig obekväm vid SDs närvaro på eventet. Särskilt som han är skäligen misstänkt för mordet på LW.

Har den tanken aldrig föresvävat honom? Verkar inte så.

Det är en mycket primitiv egenskap att döma någon på förhand. Man frågar man sig om domarna tycker han borde stanna hemma även om han är oskyldig av respekt för er som inte visat någon för honom?
Citera
2018-10-20, 21:21
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Tror inte SD, i den händelse att han blir avskriven, kan påräkna nån ersättning annat än för den tid han satt frihetsberövad och det alldeles oavsett om nån annan person döms eller ej.

I princip är det den skada som staten orsakat som ger den drabbade rätt till ersättning. Det är alltså huvudsakligen inkomstbortfall som ersätts, inte att han blivit utsatt för uthängning på ett välkänt skvallerforum och där kallats mördare.
Staten kan också ersätta det lidande som den som "felaktigt" suttit häktad kan ha känt.

Så har jag lärt mig.

Rätt. Finns en bestämd summa per dygn som samtliga får. Åtminstone var det så för många år sen.
Praxis var då ca 500 spänn/dygn. Men som sagt kan mycket ha förändrats. SD får kanske inte något?
Det är tjänster" man ska finnas till för i samhället. Bara acceptera att rättsväsendet gör som de anbelangar med oskyldigt folk. Medel bör betalas ut även för psykiskt lidande av blotta misstanken. Men svårt att helt bevisa sin oskuld i många fall.
Citera
2018-10-20, 21:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är en mycket primitiv egenskap att döma någon på förhand. Man frågar man sig om domarna tycker han borde stanna hemma även om han är oskyldig av respekt för er som inte visat någon för honom?
Har SD visat respekt för LW och HD tycker du? Ingen rök utan eld skulle jag säga.
Citera
2018-10-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Det är ytterligt primitivt att mörda någon.

Haha du är ju så totalt blåst, så om SD inte stannar hemma är han oskyldig?
Det, var det dummaste jag läst.

Respekt för ett otroget as som misshandlat och ofredat en nu mördad trebarnsmor, som han dessutom är misstänkt för att ha mördat?
Nu skojar du, igen, hoppas jag.
Citera
2018-10-20, 21:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Du är fördomsfull, Taxen.
Du utgår från att jag inte varit i en motsvarande situation som Holmes. Du har fel.
OffT: Jag har vid rättegång som pågick under flera dagar i både TR och HR, suttit en kort bit från den man som mördat en mig närstående person. Vederbörande dömdes hårt.

OnT: Med hänvisning till det ovan skrivna önskar jag givetvis att även LW:s mördare skall få möta världslig rättvisa, då i en domstol. Inte i form av en lynchmobb.
Den yttersta och därmed hatfria rättsskipningen lägger jag i händerna på Gud.
Eftersom jag är ateist så vet jag att den rättsskipningen inte existerar.
Jag undrar om du hade försvarat en ensamkommande yngling lika frenetiskt om han varit MGM.
Citera
2018-10-20, 21:41
Medlem
Citat:
22 Okt har Örebros tingsrätt en bevakning på Stefan Davidsson som är skäligen misstänkt för mord på Lena Wesström

Någon undrade hur HD pratat om den 22 OKT Några av oss klagade på att det var varmt några sa klaga inte snart kommer kylan.! HD sade för mig får gärna kylan komma nu.! Du som älskar sommaren ja sa HD men inte den här sommaren. Nä det förstod vi alla efter det som hänt. Sen klagade vi på när regnet kom det tyckte några var bra även HD som då säger snart får löven komma med. Nä tyckte några jo tyckte HD då säger HD låt det snart bli den 22 OKT.! Och då frågade den HD vad händer då. HD gråter och säger då ska stefan skrivas av från det han blivit anklagad för och han är oskyldig.! HD har pratat och längtat till den dagen 22 OKT

Någon tycker att vi ska posta SMS.N SD skickat här.! Det kommer inte hända för vi vill inte förstöra utredningen.! Och förstöra bevis.! Någon undrar var det hot.? inte tar polisen telefonerna om det inte är alvarligt.! Tro inte vi går i affären på staden utan att titta oss över axelen.!

EGT som läst någon Norge chatt varför begär du som undrar över SMS.N inte att EGT postar dem här

Om nu EGT läst den chatt så är det förståndigt att inte posta den här

Allt kommer stå i FUB när den dagen kommer.!

Målets nummer B-270518

Och ”JA” vi är medvetna om att vi inte längre är anonyma när FUB kommer sen har ”vi” inte röjt våra förhör eller vad polisen gjort på vår arbetsplats etc
När i tiden var det SD skrev sms till er som jobbar med HD? Det måste väl ha varit efter han blev släppt ur häktet.. Var det av den anledningen ni blev förhörda?
Citera
2018-10-20, 21:48
Medlem
Citat:
Så som jag förstod det så sker det internt att åklagaren meddelar rätten.

Utan förhandlingar.
Utifrån de vittnesmål ni arbetskamrater lämnat och det ni i övrigt hört..tror ni han blir avskriven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in