2018-10-20, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej dessa tre var inte oskyddade, de kunde backa bakåt, de var inte instängda, och de blev aldrig beskjutna.
Erick kanske inte ens såg dem? han gick förbi dem, inte mot dem.
De såg Eric , från sitt skyddande läge-
men såg han dem?
(Det är kärnan, förstår du.)
Allt det här måste ju komma fram- och med ärliga utredare så får vi fakta, kanske?
Att de tre poliserna uppgett att Eric agerat hotfullt är uppgifter enbart från dessa tre.
Polismyndigheten har aldrig bekräftat att det är fakta, så uppgiften är inget vidare vederhäftig, i nuläget.

Jo visst finns möjligheten att dom hittat på, men fråga dig själv hur troligt det låter att dom bara skjutit på måfå och så råkade det bara vara så att just den personen hade ett vapenliknande föremål.

Att Eric dock agerat hotfullt, i brist på bättre förstånd är däremot väldigt troligt.
Citera
2018-10-20, 17:33
Medlem
Gorbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Jag är ingen domare, men heller inte rättshaverist och polishatare.

Jag känner ju igen personer som jag själv, dvs med högre utbildning, du är inte en utav dom.

Bara som ett tips om du skall låtsas vara högutbildad, polishat och rättshaverism rimmar dåligt med sådant.

Precis humor saknar jag inte, behövs mera sådant i den högre utbildade sfären, och jag gör mitt bästa

Bra och mycket humor har jag också, men det är iofs en sak som är delvis subjektiv. Men så ser mina arbetskamrater på det.

Du är INTE högutbildad det kan jag säga som är en av dem, du är en sjuk narcissist med uppblåst självbild och ego det är därför du tror dig vinna dessa evighetsdiskussioner mot alla oss andra här som ser nyktert på svenska polisens mest misslyckade insatser.

Fan vad du är sjuk, sök hjälp innan du skadar någon på riktigt i verkliga livet. Lycka till din sjuka idiot.
Citera
2018-10-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Menar du brushanar eller bruschor? För är det svartskallar som var inblandad så förstår jag inte detta landet längre. Ge aldrig en svarting vapen.
Ja, menade brushanar, har faktiskt sett brushanar in action.
JA kanske var dessa två till och med biologiska bröder, därav samförståndet.
Men bruschor absolut. Kompisar?
Däremot så handlar det troligen inte om deras hudfärg, utan bristande förmåga till kontroll, och deras egna rädslor. Oerfarna båda två.
Mer lämpliga för skrivbordsjobb, tillsammans ska dessa två inte arbeta.
Men absolut att det kan röra sig om två biologiska bröder, det kan förklara samarbetet i agerandet.
Citera
2018-10-20, 17:38
Medlem
Citat:
Jo visst finns möjligheten att dom hittat på, men fråga dig själv hur troligt det låter att dom bara skjutit på måfå och så råkade det bara vara så att just den personen hade ett vapenliknande föremål.

Att Eric dock agerat hotfullt, i brist på bättre förstånd är däremot väldigt troligt.
Har du källa på att Eric agerat hotfullt ?
Uppgifter tyder istället på att han inte ens uppfattade poliserna, Eric gick rakt fram i sin egen värld av tankar
Poliserna befann sig i nivå högre upp än Eric, poliserna såg honom nedanför från sidan där de befann sig.
Citera
2018-10-20, 17:41
Medlem
Zoom008s avatar
Jag hade skjutit direkt om det kom ett beväpnat monster mitt i natten. Det blir så när ett land består av vettvillingar i alla dess former och det bara väller in pack. Kommer bli mer sånt här i framtiden då både poliser och svenska folket fått nog. Sen att inte fyllkajan kunde hålla rätt på sin vuxna unge är också ett problem som hon borde stå för. Man ger inte ett leksaksvapen till en person med hans diagnos och genetiska fel.
Citera
2018-10-20, 17:46
Medlem
meas19s avatar
Om jag fick tre års utbildning innan jag börjar på mitt jobb, så skulle inte det räknas som oerfaren, samt när man är ny på jobb så är man försiktig. Nästan överförsiktig så att man inte ska göra fel. Vad tror du skulle hända med min vapenlicens, om jag sitter i skogen i skymning o skjuter mot en som jag tror är ett rådjur.

Träffar med 1 skott i en häst resten borrar sig in i villorna bakom djuret. Får jag behålla min licens har jag gjort någon fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag har några tankar

1 Med erfarenhet av rymmare med utvecklingsstörning kan jag säga att det finns fler sätt att rymma på än genom en dörr och att hur mycket en förälder än försöker förhindra rymning händer det ändå. Föräldrar kan inte hela tiden vara fastbundna vid sina rymmande barn och rymmande barn kan vara oerhört påhittiga.Föräldern kan inte förutse allt då vore föräldern en Gud.

2. Mycket av diskussionen här har rört sej om poliserna, men jag funderar också över larmoperatörerna. Visste de inte att de skickade ut tre tämligen nya poliser på ett prio 1 larm???? Borde de inte ha vetat om det? I ett såpass allvarligt läge borde man ha skickat ut betydligt mer erfarna poliser

'Liknelse: Om man har en bil för tävlingskörning sätter man då en orutinerad person bakom ratten för att köra ett lopp? Nej naturligtvis inte! En förare med mycket liten eller ingen erfarenhet av att köra snabba tävlingsbilar ska inte sättas bakom en ratt för att köra ett lopp

Man ska inte vad jag tycker sätta poliser som är nya i tjänst (den ena hade visst bara varit polis i en månad en till något längre? och den tredje ett år) på uppdrag som ska skötas av poliser som har mycket erfarenhet av farliga lägen och tillbud.
Så jag undrar. Hur mycket visste de som utfärdade larmet om de poliser som var i tjänst.? Fanns det någon i högre befattning som hade kunnat snabbt se till att en styrka skickats ut som var vana vid allvarliga larm?

3: Det fanns ju ytterligare ett register där det var inskrivet att den hotfulle man som man i det här läget varnade för,satt inne och häktad. Varför fanns inte det registret tillgängligt för dem som skickade ut larmet? Enligt vad jag läst var det inte tillgängligt.Hade man vetat det hade man kunnat förstå att den mannen omöjligt kunde ha befunnit sej på den plats dit poliserna larmats ut till

Det är fruktansvärt tragiskt alltihopa.För Erik som miste livet.För hans föräldrar som miste sin son. För de färska poliserna som inte visste hur de skulle handla i en situation av den svårighetsgrad som larmet annonserade

Jag vill mena att det kan ha funnits brister i hela kedjan gällande insatsen som ledde till detta katastrofala resultat.Hela bilden måste finnas med för att man ska kunna bedöma utifrån det varför det blev som det blev
Citera
2018-10-20, 17:47
Medlem
Citat:

Alltså har du inga fakta som jag nämnt ett antal gånger. Det är för mycket jag tror, troligt,
nödvärn, hotbild, riktigt vapen o.s.v.
Din försäkringsnasar logik biter inte överhuvudtaget på alla nya uppgifter som framkommit. Eric blev brutalt avrättad av inkompetenta gröngölingar till poliser. Det hjälper inte med dina ständiga upprepningar av putativt nödvärn (som är mer relevant i fysiskt våld). Din koppling till fallet är emotionell p g a
att du har en direkt/indirekt inblandning i denna skandal, som jag nämnt tidigare.
Citera
2018-10-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag hade skjutit direkt om det kom ett beväpnat monster mitt i natten. Det blir så när ett land består av vettvillingar i alla dess former och det bara väller in pack. Kommer bli mer sånt här i framtiden då både poliser och svenska folket fått nog. Sen att inte fyllkajan kunde hålla rätt på sin vuxna unge är också ett problem som hon borde stå för. Man ger inte ett leksaksvapen till en person med hans diagnos och genetiska fel.

Det är just idioter som du som får samhället i fel riktning.
Citera
2018-10-20, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoltanfez
Alltså har du inga fakta som jag nämnt ett antal gånger. Det är för mycket jag tror, troligt,
nödvärn, hotbild, riktigt vapen o.s.v.
Din försäkringsnasar logik biter inte överhuvudtaget på alla nya uppgifter som framkommit. Eric blev brutalt avrättad av inkompetenta gröngölingar till poliser. Det hjälper inte med dina ständiga upprepningar av putativt nödvärn (som är mer relevant i fysiskt våld). Din koppling till fallet är emotionell p g a
att du har en direkt/indirekt inblandning i denna skandal, som jag nämnt tidigare.

Nej, hot med oäkta vapen är skolboksexempel på putativt nödvärn och det är fakta.

Det är snarare din koppling som är emotionell, troligen pga du är en polishatare och troligtvis har samma antal kromosoner som den skjutna.

Frågor på det?
Citera
2018-10-20, 18:04
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Om jag fick tre års utbildning innan jag börjar på mitt jobb, så skulle inte det räknas som oerfaren, samt när man är ny på jobb så är man försiktig. Nästan överförsiktig så att man inte ska göra fel. Vad tror du skulle hända med min vapenlicens, om jag sitter i skogen i skymning o skjuter mot en som jag tror är ett rådjur.

Träffar med 1 skott i en häst resten borrar sig in i villorna bakom djuret. Får jag behålla min licens har jag gjort någon fel?

Att se in i ett par rådjursögon eller en pistolmynning är inte samma sak. Rådjuret kan aldrig skada dej.
Citera
2018-10-20, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbi
Du är INTE högutbildad det kan jag säga som är en av dem, du är en sjuk narcissist med uppblåst självbild och ego det är därför du tror dig vinna dessa evighetsdiskussioner mot alla oss andra här som ser nyktert på svenska polisens mest misslyckade insatser.

Fan vad du är sjuk, sök hjälp innan du skadar någon på riktigt i verkliga livet. Lycka till din sjuka idiot.

Oj, nu talar lördagsfyllan ser jag.

Nej, välutbildade personer hatar i regel inte myndighetspersoner som du gör, vad det beror på är tämligen logiskt, du råkar ut för deras ingripanden själv.

Som sagt, sluta vifta med kuken på stan under helgerna, tag dina mediciner och sköt ditt jobb på samhall, så behöver du inte vara så hatisk mot allt auktoritärt.

Varför skulle jag skada någon, skulle jag förstöra mitt goda sociala liv, mitt välbetalda jobb och allt annat jag byggt upp under mina år av utbildning och arbete.? Det som du inte ens vet vad det är...grattis!
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-10-20 kl. 18:07.
Citera
2018-10-20, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Har du källa på att Eric agerat hotfullt ?
Uppgifter tyder istället på att han inte ens uppfattade poliserna, Eric gick rakt fram i sin egen värld av tankar
Poliserna befann sig i nivå högre upp än Eric, poliserna såg honom nedanför från sidan där de befann sig.

Har du källa på att folie inte skyddar mot kosmisk strålning

Poliserna har knappast fått för sig att skjuta prick på ett mongo för skojs skull. Dom fick syn på ett vapen, mannen gjorde något med vapnet, då tvingades polisen skjuta. Fortfarande det allra mest troliga scenariot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in