2018-10-19, 20:06
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Hur är det? Får man välja att sitta isolerad hela straffet och händer det att fångar åker på stryk av personal?

Att sitta isolerad kan man lätt fixa.

Att man får bank av plitarna är inget som jag själva varken har hört om eller sett i det svenska systemet.

I USA kunde det dock hända att fångar snubblade lite väl ofta om dom var jobbiga eller uppstudsiga.
Citera
2018-10-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyeShakingKing
Har snackat med placeringsenheten nu, och jag föreslog Skenäs och Gävle som alternativ beroende på vilken säkerhetsklass dem tycker är nödvändig. Vad har ni som är äldre och visare än mig att säga om dem två idag? Har ännu till 15:00 på mig att lämna fler förslag!

Finns risk att du hamnar på öppen då du är ostraffad. Undvik Västervik norra
Citera
2018-10-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigviking
Sitta i häkte med restriktioner är ren tortyr. 23 timmar per dygn i en 10m2 cell. Efter två månader mår man inte bra.

Sitta i fängelse är väldigt hemskt om du är en vanlig människa och inte är med i den kriminella blattesvängen med droger, utpressning och våld som vardagsmat.

Vanligtvis är det ca 70-80% blattar på anstalten. Så gillar man inte blattar som jag så känns det ännu värre.

Kan även avfärda alla fantasier om någon form av lyx på en vanlig klass 2 anstalt. Det har förändrats dramatiskt senaste 20 åren.

Skattebrottslingar och folk dömda för olovlig körning slängs in bland landets värsta massmördare och knarklangare. Den där missuppfattningen att skattebrottslingar hamnar på öppen anstalt gällde nog för minst tio år sedan.

Sen när man släpps står man där med sin plastpåse med saker och ingenstans att ta vägen. Det skiter kriminalvården fullständigt i nämligen.

I sitt naiva sinne traskar man till socialen och tror att man ska få hjälp med boende.
Hahaha så fel man har. Svenskar har ingen rätt till boende i sitt eget land längre. Det som erbjuds är tillfälligt boende på vandrarhem. Då kronofogde och polis har tagit allt jag ägde behöver jag för första gången i mitt liv hjälp av socialen.

Vad är det nu för hemskt brott jag gjort för att bli behandlad som värsta brottslingen i nästan två år och utkastad på gatan ?

Aldrig straffad tidigare men dömd för skattebrott till två år för att betalat ett par miljoner för lite i skatt.

Kändisar jag suttit med:
Tony Olsson, har bytt efternamn nu
Tommy, Stureplans mördaren
Helge, Knutby pastorn

Massa fler mördare av olika typer.
Så är det.

Känner igen de där. Suttit med Helge me... Riktigt pedantisk och trevlig gubbe de där. Satt du på visby eller Västervik? Iofs om du suttit med Tony har du varit på rix
Citera
2018-10-20, 00:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Känner igen de där. Suttit med Helge me... Riktigt pedantisk och trevlig gubbe de där.

Intressant att höra. Hur många år har han kvar egentligen?
Citera
2018-10-20, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Intressant att höra. Hur många år har han kvar egentligen?

Han har ju fortfarande livstid. Han tjabba lite på Västervik me nån permis förra året.

Skulle gissa han kommer ut om 3-5 år
Citera
2018-10-20, 06:37
Medlem
BeerChangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Finns risk att du hamnar på öppen då du är ostraffad. Undvik Västervik norra
Inte en chans att hamnar på en öppen, med tanke på att straffet är på 3 år. Kanske om det hade varit skattebrott eller liknande, men inte för narkotika.
Citera
2018-10-20, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Att sitta isolerad kan man lätt fixa.

Att man får bank av plitarna är inget som jag själva varken har hört om eller sett i det svenska systemet.

I USA kunde det dock hända att fångar snubblade lite väl ofta om dom var jobbiga eller uppstudsiga.

Jag hade 110% suttit isolerad och spenderat tid och utövat meditation och buddism, får man välja mat? Jag äter lchf. Inte för jag är kriminell men tänker om man blir falskt anklagad som Kaj Linna tex, tankarna börja gå vad man hade gjort. Pluggat, isolerad, buddism och lchf.
Citera
2018-10-20, 09:04
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Jag hade 110% suttit isolerad och spenderat tid och utövat meditation och buddism, får man välja mat? Jag äter lchf. Inte för jag är kriminell men tänker om man blir falskt anklagad som Kaj Linna tex, tankarna börja gå vad man hade gjort. Pluggat, isolerad, buddism och lchf.

Det är inget spa du ska sitta på så matalternativen är begränsade.
Citera
2018-10-20, 15:39
Medlem
Joppysens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigviking
Sitta i häkte med restriktioner är ren tortyr. 23 timmar per dygn i en 10m2 cell. Efter två månader mår man inte bra.

Sitta i fängelse är väldigt hemskt om du är en vanlig människa och inte är med i den kriminella blattesvängen med droger, utpressning och våld som vardagsmat.

Vanligtvis är det ca 70-80% blattar på anstalten. Så gillar man inte blattar som jag så känns det ännu värre.

Kan även avfärda alla fantasier om någon form av lyx på en vanlig klass 2 anstalt. Det har förändrats dramatiskt senaste 20 åren.

Skattebrottslingar och folk dömda för olovlig körning slängs in bland landets värsta massmördare och knarklangare. Den där missuppfattningen att skattebrottslingar hamnar på öppen anstalt gällde nog för minst tio år sedan.

Sen när man släpps står man där med sin plastpåse med saker och ingenstans att ta vägen. Det skiter kriminalvården fullständigt i nämligen.

I sitt naiva sinne traskar man till socialen och tror att man ska få hjälp med boende.
Hahaha så fel man har. Svenskar har ingen rätt till boende i sitt eget land längre. Det som erbjuds är tillfälligt boende på vandrarhem. Då kronofogde och polis har tagit allt jag ägde behöver jag för första gången i mitt liv hjälp av socialen.

Vad är det nu för hemskt brott jag gjort för att bli behandlad som värsta brottslingen i nästan två år och utkastad på gatan ?

Aldrig straffad tidigare men dömd för skattebrott till två år för att betalat ett par miljoner för lite i skatt.

Kändisar jag suttit med:
Tony Olsson, har bytt efternamn nu
Tommy, Stureplans mördaren
Helge, Knutby pastorn

Massa fler mördare av olika typer.
Så är det.

Sitter inte Tony Olsson på Kumla eller Hall? hur hamna du på en klass 1 anstalt med 2 års dom och tidigare ostraffad?
Citera
2018-10-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeerChang
Inte en chans att hamnar på en öppen, med tanke på att straffet är på 3 år. Kanske om det hade varit skattebrott eller liknande, men inte för narkotika.

Risken finns. Vet en som sitter idag för narkotika och han fick 3.5år visserligen satt han på sluten ett halvår men nu är de öppen
Citera
2018-10-23, 14:37
Medlem
Är det mycket mobbing bland interner eller accepterar alla alla typ ?
Citera
2018-10-23, 21:28
Medlem
Citat:
Är det mycket mobbing bland interner eller accepterar alla alla typ ?

Finns alltid nån svag individ psykiskt så de förekommer. Tänk på att det kan va lugnt sen kan de smälla direkt för de kommer o går folk hela tiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in