2018-10-13, 10:07
Medlem
Jag undrar om det är samma typ av ventilationsljud i häktescellen som i fyllecellen. Satt i fyllecell här om dagen och jag bet sönder den gula madrassen för att kunna stoppa stoppningen i öronen höll på att bli tokig på riktigt. Säg nu inte att det är det där oväsendet i häktet. Jag hade nog försökt hänga mig med kalsongerna
Citera
2018-10-13, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat
Jag undrar om det är samma typ av ventilationsljud i häktescellen som i fyllecellen. Satt i fyllecell här om dagen och jag bet sönder den gula madrassen för att kunna stoppa stoppningen i öronen höll på att bli tokig på riktigt. Säg nu inte att det är det där oväsendet i häktet. Jag hade nog försökt hänga mig med kalsongerna

Nej. Det är olika ljud..

Kanske du skulle kolla om du har en psykos?
Citera
2018-10-14, 02:11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Vad hemskt. Jag hade blivit galen. Hatar fläktljud.
Citera
2018-10-14, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad hemskt. Jag hade blivit galen. Hatar fläktljud.
Ren tortyr tack och lov att det bara är 6h. Tre ventilationstrumor i samma cell är ju helt galet. Känns som dom är satta så för att förvärra upplevelsen haha. Hade av en slump öronproppar i jackfickan men dom fick man inte ta med in i cellen så jävla löjligt dessa arrestplitar lever fan för att känna lite makt i sitt liv, dom får säkert stryk av sin respektive och istället får dom ta tillbaka ”äran” på jobbet.
Citera
2018-10-14, 11:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ren tortyr tack och lov att det bara är 6h. Tre ventilationstrumor i samma cell är ju helt galet. Känns som dom är satta så för att förvärra upplevelsen haha. Hade av en slump öronproppar i jackfickan men dom fick man inte ta med in i cellen så jävla löjligt dessa arrestplitar lever fan för att känna lite makt i sitt liv, dom får säkert stryk av sin respektive och istället får dom ta tillbaka ”äran” på jobbet.

Jag blir upprörd när jag hör att miljön kan vara så fruktansvärd i den här typen av situationer.
För de vet att de som råkar ut för det inte kommer att klaga.
De som blir fängslade, satt i häkte eller fyllecell ska inte riskera att få en sämre hälsa och psykbryt på grund av att miljön är undermålig.
Precis som på en arbetsplats vill säkra över att folk håller sig hälsomässigt friska, ska även fängelset se till att folk inte får hälsomässiga problem. Man ska inte behöva tappa tänderna på kuppen som Mauritz Andersson och utveckla en skitdålig hälsa på grund av en undermålig häktesmiljö.
Det kan ju vara svårare att komma bort från sitt kriminella beteende om man blir sjuk på kuppen i fängelsemiljön också, tänker jag?
Citera
2018-10-14, 14:23
Medlem
Sitta i häkte med restriktioner är ren tortyr. 23 timmar per dygn i en 10m2 cell. Efter två månader mår man inte bra.

Sitta i fängelse är väldigt hemskt om du är en vanlig människa och inte är med i den kriminella blattesvängen med droger, utpressning och våld som vardagsmat.

Vanligtvis är det ca 70-80% blattar på anstalten. Så gillar man inte blattar som jag så känns det ännu värre.

Kan även avfärda alla fantasier om någon form av lyx på en vanlig klass 2 anstalt. Det har förändrats dramatiskt senaste 20 åren.

Skattebrottslingar och folk dömda för olovlig körning slängs in bland landets värsta massmördare och knarklangare. Den där missuppfattningen att skattebrottslingar hamnar på öppen anstalt gällde nog för minst tio år sedan.

Sen när man släpps står man där med sin plastpåse med saker och ingenstans att ta vägen. Det skiter kriminalvården fullständigt i nämligen.

I sitt naiva sinne traskar man till socialen och tror att man ska få hjälp med boende.
Hahaha så fel man har. Svenskar har ingen rätt till boende i sitt eget land längre. Det som erbjuds är tillfälligt boende på vandrarhem. Då kronofogde och polis har tagit allt jag ägde behöver jag för första gången i mitt liv hjälp av socialen.

Vad är det nu för hemskt brott jag gjort för att bli behandlad som värsta brottslingen i nästan två år och utkastad på gatan ?

Aldrig straffad tidigare men dömd för skattebrott till två år för att betalat ett par miljoner för lite i skatt.

Kändisar jag suttit med:
Tony Olsson, har bytt efternamn nu
Tommy, Stureplans mördaren
Helge, Knutby pastorn

Massa fler mördare av olika typer.
Så är det.
Citera
2018-10-15, 17:34
Medlem
Kan bara instämma med det många skriver härinne.
Att sitta inne som vanlig svensson är ingen dans på rosor. Så många puckon, psykfall och allmänt störiga typer man fått träffa. Fy fan!

Och ja, samhället skiter i dig. Man släpps med en påse i handen. Med skadestånd på rätt stora summor och en ränta på typ 9% på det så kan den ekonomiska utmättandet skada en rejält. Och tro inte dom tar hänsyn till levnadskostnader. Det gör inte kronofogden.

Som det ser ut idag tvingas många jobba svart eller syssla med mindre skumsaker för att ens överleva.
Men sålänge medelsvensson tycker kriminella straffas så är väl alla nöjda och glada......

Att det sen leder till ökad brottslighet, det skiter dom i.

Har en egen tråd om KV:
(FB) Suttit i svensk fängelse för sexbrott - Hur funkar kriminalvården?
Senast redigerad av Sanningenomkv 2018-10-15 kl. 17:37.
Citera
2018-10-15, 17:44
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag blir upprörd när jag hör att miljön kan vara så fruktansvärd i den här typen av situationer.
För de vet att de som råkar ut för det inte kommer att klaga.
De som blir fängslade, satt i häkte eller fyllecell ska inte riskera att få en sämre hälsa och psykbryt på grund av att miljön är undermålig.
Precis som på en arbetsplats vill säkra över att folk håller sig hälsomässigt friska, ska även fängelset se till att folk inte får hälsomässiga problem. Man ska inte behöva tappa tänderna på kuppen som Mauritz Andersson och utveckla en skitdålig hälsa på grund av en undermålig häktesmiljö.
Det kan ju vara svårare att komma bort från sitt kriminella beteende om man blir sjuk på kuppen i fängelsemiljön också, tänker jag?

Vem fan bryr sig om kåkfararna? Är det några som gjort sig förtjänt av dålig miljö, så är det ju just dom! Jävla gnäll på dessa kriminella ”hårdingar”, på allt ifrån maten till surrande fläktljud. Kärringar!

Satsa skattepengarna på att rusta upp äldreboenden, skolor och sjukhus istället!
Citera
2018-10-18, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Vem fan bryr sig om kåkfararna? Är det några som gjort sig förtjänt av dålig miljö, så är det ju just dom! Jävla gnäll på dessa kriminella ”hårdingar”, på allt ifrån maten till surrande fläktljud. Kärringar!

Satsa skattepengarna på att rusta upp äldreboenden, skolor och sjukhus istället!

Ja bra där ... Men ja tror att du glömt bort att vissa iaf vissa som sitter eller suttit på häktet är lika oskyldig som du själv ....
Citera
2018-10-18, 21:11
Medlem
EyeShakingKings avatar
Eftersom posten inte gör sitt jobb är jag ute i sista minuten, men tänkte ändå fråga om någon råkar titta in här i tid. Jag har fått en dom på 3 år för narkotikabrott, odlingar och ganska stora innehav. Jag har nu till imorgon på mig att inkomma med önskemål till placeringsenheten.

Så vad kan/borde jag göra i denna situation? Jag är inte tidigare dömd, jag har ingen historia av våld och skulle tro att dem tyckte jag var rätt enkel att ha att göra med dem 6 veckorna jag satt häktad... För mig är det främst studier och möjlighet till alla slags kreativa och skapande aktiviteter som står högst i kurs, snarare än träning (även om jag säkert kommer börja med det med) och sport.

Någon som har några idéer på vad jag borde säga till placeringsenheten? Eller vad jag kan vänta mig för den delen... Geografiskt är det Stockholm / Uppsala som jag finns i. Tacksam för alla slags förslag.
Citera
2018-10-19, 13:43
Medlem
EyeShakingKings avatar
Har snackat med placeringsenheten nu, och jag föreslog Skenäs och Gävle som alternativ beroende på vilken säkerhetsklass dem tycker är nödvändig. Vad har ni som är äldre och visare än mig att säga om dem två idag? Har ännu till 15:00 på mig att lämna fler förslag!
Citera
2018-10-19, 20:02
Medlem
Hur är det? Får man välja att sitta isolerad hela straffet och händer det att fångar åker på stryk av personal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in