Citat:
Ursprungligen postat av
nobodybeatsthebeat
Ren tortyr tack och lov att det bara är 6h. Tre ventilationstrumor i samma cell är ju helt galet. Känns som dom är satta så för att förvärra upplevelsen haha. Hade av en slump öronproppar i jackfickan men dom fick man inte ta med in i cellen så jävla löjligt dessa arrestplitar lever fan för att känna lite makt i sitt liv, dom får säkert stryk av sin respektive och istället får dom ta tillbaka ”äran” på jobbet.
Jag blir upprörd när jag hör att miljön kan vara så fruktansvärd i den här typen av situationer.
För de vet att de som råkar ut för det inte kommer att klaga.
De som blir fängslade, satt i häkte eller fyllecell ska inte riskera att få en sämre hälsa och psykbryt på grund av att miljön är undermålig.
Precis som på en arbetsplats vill säkra över att folk håller sig hälsomässigt friska, ska även fängelset se till att folk inte får hälsomässiga problem. Man ska inte behöva tappa tänderna på kuppen som Mauritz Andersson och utveckla en skitdålig hälsa på grund av en undermålig häktesmiljö.
Det kan ju vara svårare att komma bort från sitt kriminella beteende om man blir sjuk på kuppen i fängelsemiljön också, tänker jag?