2018-10-20, 10:36
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbasBoy
Personen som blev skjuten var ju sannolikt ”omyndigförklarad” och därför faller ansvaret för det inträffade på vårdnadshavaren. Om mamman inte varit intresserad av ett livslångt ansvarstagande kanske hon skulle tagit ett fostervattenprov vid graviditeten.

Nu var det ju dock sin pappa han var hos när han försvann. Eller menar du att mammor automatiskt mer mer ansvar än vad pappor har?
Citera
2018-10-20, 10:39
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nu var det ju dock sin pappa han var hos när han försvann. Eller menar du att mammor automatiskt mer mer ansvar än vad pappor har?

Åfan, bra att du rättade. Såg mamman på tv och drog en förhastad slutsats. Men den del om fostervattenprov står jag fast vid.

/BubbasBoy
Citera
2018-10-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Att agera emot ett vapen hot är inte att skjuta blint, det gör garanterat militären också. Möjligt att dom dock övar mer, sen sår har dom utrustning med bättre precision, särskilt på sådana avstånd.

Att skott kan träffa i ryggen men ändå vara nödvärn har förklarats.

Läs på.
du gör bara bort dig.lägg ner.inte ens en fentanyl påverkad polis tror på detta.detta är bara en ren desperat undanflykt som ingen tror på,inte ens poliserna själva men detta är vad de kunde fantisera ihop.
polisen skjuter på mkt längre avstånd med pistol 88. poliserna agerade helt blint.25 skott går inte att förklara bort, hur mkt du än försöker. dessutom har skotten spridits över halva stockholm (lätt överdrivet).
så dåligt kan ingen skjuta, det är omöjligt. de har i princip tömt sina magasin. viken tur de bara hade sig sauer och inte bättre vapen.då hade de väl dödat alla på innergården.
detta är ingen nödsituation. 25 skott bevisar det.dessutom så borde han redan ha ramlat ihop efter skottet i magen innan två till kom i ryggen.Får du en hålspetskula imagen så är du inte direkt kaxig.alla vitala delar som mjälte,lever mm ligger därch ger kraftiga blödningar.
Citera
2018-10-20, 10:44
Medlem
Yinool0401s avatar
25 skott och tre träff? Vilka klåpare,,, idioter.
Citera
2018-10-20, 10:46
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbasBoy
Åfan, bra att du rättade. Såg mamman på tv och drog en förhastad slutsats. Men den del om fostervattenprov står jag fast vid.

/BubbasBoy
Han var hos sin mamma tidigare på kvällen men åkte sedan till sin pappa. Som jag har förstått det turades de om att ha hand om honom. Minns inte om han i övrigt brukade bo på något boende, och om föräldrarna i så fall bara hade hand om honom ibland.

Men det är ju mindre viktigt.

Det som är lite märkligt här är att pappan, när han upptäckte att Eric var försvunnen, inte reagerade så som man ju borde göra när en treåring försvinner. Då slår man ju larm direkt. Han ska ju ha varit på en treårings nivå, rent mentalt.

Han gav sig visserligen ut och letade, och tog ju faktiskt även kontakt med polis. Men något storlarm drog han inte igång. Det skaver lite, med tanke på det där med en treårings mentala nivå.
Citera
2018-10-20, 10:46
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Yes, att du är för efterbliven för att förstå det olämpliga i att rikta vapenliknande föremål mot polis har framgått med övertydlig klarhet.

Också uppenbart vad ditt polishat beror.

Kan du inte lyssna på vad din gode man säger istället? Då blir livet lättare för dig lille vän

Haha.. du har redan fått byxorna nerdragna otaliga gånger. Sluta skäm ut dig nu och gör som du gjorde när du var liten och tröstsug din pappas kuk. Eller förresten, gör vad du vill, men skriv inget mer här bara.

Skall det förövrigt vara så svårt att få tag på mördarnas namn? Det måste finnas flertalet föräldrar till barn med funktionsnedsättning som är oroliga att det ev. finns den här typen av sjuka människor i närområdet.
Citera
2018-10-20, 10:47
Medlem
Citat:
Vet man något om hur verkligheten ser ut kring Sådan här situationer så det inte det.

Att det är närmare 20 m avstånd har framgått, man har gjort mätningar. Det är ett långt avstånd att skjuta på då det gäller pistol skytte.

Ja frågan är väl snarare om DU vet något om hur verkligheten ser ut i en sådan här situation, som helt klart är mycket ovanlig. Om du vet detta så är du direkt eller indirekt involverad i polisens handhavande. Detta kan delvis förklara dina mycket torftiga försvarsargument.
Citera
2018-10-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hade polska svampplockaren något som såg ut som ett vapen?
F.ö. hittade ni några spetznaz? Tror inte det.
var avståndet långt? nej, 10 m träffar jag med luftpistol och skjuter minst 45/50.
de hade sigsauer, 10 m är inte långt.
hittade poliserna ngt som liknade ett vapen? näää. ett svart plaströrsliknande sak.
25 skott är inte mkt? hallå. jag vet blindskyttar som skjuter bättre.
dessa svapplockare hade knivar och med sig saker som såg 100 gånger farligare ut än hans plaströr.
dessutom i skymning. dessa poliser hade bra ljus.
är du polis och med den inställningen så hjälp oss. du är livsfarlig för alla och röker tydligen på
Citera
2018-10-20, 10:56
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Han var hos sin mamma tidigare på kvällen men åkte sedan till sin pappa. Som jag har förstått det turades de om att ha hand om honom. Minns inte om han i övrigt brukade bo på något boende, och om föräldrarna i så fall bara hade hand om honom ibland.

Men det är ju mindre viktigt.

Det som är lite märkligt här är att pappan, när han upptäckte att Eric var försvunnen, inte reagerade så som man ju borde göra när en treåring försvinner. Då slår man ju larm direkt. Han ska ju ha varit på en treårings nivå, rent mentalt.

Han gav sig visserligen ut och letade, och tog ju faktiskt även kontakt med polis. Men något storlarm drog han inte igång. Det skaver lite, med tanke på det där med en treårings mentala nivå.

Antagligen hade väl han varit ute och lallat på liknande äventyr tidigare. Jag har själv ingen med downs i min närhet så jag gissar bara när jag säger att det inte riktigt är lika allvarligt som när en faktisk treåring skulle smita iväg. Polisen har fullt upp med att sätta pensionärer i fängelse för åsiktsbrott så något storlarm efter någon downis hade aldrig varit aktuellt.

Problemet är att Eric stötte på fullständigt odugliga skitmänniskor. Att säga något annat är som att lägga över ansvaret på kvinnan efter en överfallsvåldtäkt. Detta duger helt enkelt inte, polisen måste be om ursäkt och berätta vad som har gått fel när tre personer väljer att avrätta en utvecklingsstörd svensk. Samtidigt står man under stenkastning i "utanförskapsområden" och pratar om "taktiska tillbakaryckningar".
Citera
2018-10-20, 11:03
Medlem
Lian.Vendls avatar
Finns det inget kritiskt tänkande alls? Eller är 80% i tråden en lättmanipulerad fårskock?
Det finns en partisk uppgift om 25 skott vilket varje tänkande individ borde ta med en stor nypa salt.
Men istället blir det en trådsanning bland pöbeln. Folk är fan dummare än tåget. Inte konstigt vi har sämst tillväxtsiffror i Europa...
Citera
2018-10-20, 11:04
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Antagligen hade väl han varit ute och lallat på liknande äventyr tidigare. Jag har själv ingen med downs i min närhet så jag gissar bara när jag säger att det inte riktigt är lika allvarligt som när en faktisk treåring skulle smita iväg. Polisen har fullt upp med att sätta pensionärer i fängelse för åsiktsbrott så något storlarm efter någon downis hade aldrig varit aktuellt.

Problemet är att Eric stötte på fullständigt odugliga skitmänniskor. Att säga något annat är som att lägga över ansvaret på kvinnan efter en överfallsvåldtäkt. Detta duger helt enkelt inte, polisen måste be om ursäkt och berätta vad som har gått fel när tre personer väljer att avrätta en utvecklingsstörd svensk. Samtidigt står man under stenkastning i "utanförskapsområden" och pratar om "taktiska tillbakaryckningar".
Ja, som jag minns det var det inte första gången han försvann hemifrån. Jag tycker inte heller att det är lika allvarligt som om en riktig treåring skulle försvinna, men då faller även argumentet att han av polisen borde ha setts som en treåring.

Ditt andra stycke; där väljer jag att avvakta utredningen.
Citera
2018-10-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Finns det inget kritiskt tänkande alls? Eller är 80% i tråden en lättmanipulerad fårskock?
Det finns en partisk uppgift om 25 skott vilket varje tänkande individ borde ta med en stor nypa salt.
Men istället blir det en trådsanning bland pöbeln. Folk är fan dummare än tåget. Inte konstigt vi har sämst tillväxtsiffror i Europa...
partisk??
åklagaren har för fan släppt uppgifterna. har du varit hög hela tiden. Han har sagt att de vet vem som sköt det dödande skottet,att två skott tog i ryggen efter att han träffats i magen.totalt sköt de 25 skott från tre olika platser samtidigt och olika höjd och avstånd.
detta är helt klarlagt.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/11795790
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in