2018-10-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Lyteskomik var det ja . Sluta nu för guds skull, du har redan skämt ut dig så det räcker med råge.
52 skott mot en obeväpnad(med ett sk leksaksvapen av typ svart plaströr som enligt de som sett det Inte ser ut som ett vapen,sedan efter att ha träffat honom en gång i magen och sedan sätta ytterligare 2 skott i ryggen är inte att freda sig. Det är vansinne och direkt avrättning.
vissa sk poliswannabees skämmer ut sig igen. det ha aldrig funnits hot. troligen har det gått till så att möjligen fick de ett felaktigt larm. de peppade upp sig på väg dit och hade redan bestämt sig att _nu jävlar ska vi stoppa ngn och panga på. De är så höga på adrenalin att de skiter i vad invandraren säger utan de har redan bestämt sig för att skjuta. de trycker upp pistolen i ansiktet på invandraren vilken skulle kunna tolkas som hot eller allmämfarligt beteende,.
sedan dyker erik upp och de tittar inte utan ser bara ngn med ngt i handen och pangar på utav helvete.25 skott. att de inte slutar efter han träffats i magen utan fortsätter skjuta och ytterliggare två skott träffar ryggen. De är troligen så höga på adrenalin att de stängt ner hjärnan och har bara att skjuta i huvudet.
kust detta med att peppa upp varandra med adrenalinpåslag användes bla i första världskrigets skyttegravar vid anfall.Du gör utan att tänka.
detta måste vara bland det värsta en svensk polis gjort. Man vet dessutom vilka som skjöt de olika kulorna.
Citera
2018-10-20, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Lyteskomik var det ja . Sluta nu för guds skull, du har redan skämt ut dig så det räcker med råge.

Yes, att du är för efterbliven för att förstå det olämpliga i att rikta vapenliknande föremål mot polis har framgått med övertydlig klarhet.

Också uppenbart vad ditt polishat beror.

Kan du inte lyssna på vad din gode man säger istället? Då blir livet lättare för dig lille vän
Citera
2018-10-20, 10:18
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Borde inte föräldern dömas för vårdslöshet alt vållande? Lite ansvar hade inte skadat.

Jamen se där, äntligen någon som ser till huvudproblemet. Den övriga diskussionen i den här tråden är tråkigt juridik/vapentaktik snack.

Personen som blev skjuten var ju sannolikt ”omyndigförklarad” och därför faller ansvaret för det inträffade på vårdnadshavaren. Om mamman inte varit intresserad av ett livslångt ansvarstagande kanske hon skulle tagit ett fostervattenprov vid graviditeten.

För övrigt skjuter en vältränad individ tills målet inte längre utgör ett hot. Allt annat hör hemma i serietidningarnas värld.

Jag får intrycket att det inte är många som läst FBI rapporter och statistik angående skjutningar av det här slaget. Om jag minns rätt kan en person som blivit skjuten i hjärtat fungera i cirka nio sekunder innan blodförsörjningen till hjärnan skapar en syrebrist som får organismen att stänga av. Det blir många skott.

Kom inte dragande med nån ”nervchock” som genom magi stänger av organismen vid träff. Den fabeln hör hemma i jaktidningarnas noveller. Skjuta på armar och ben... ja du, om du ens tänker tanken så har du aldrig skjutit på rörliga mål i exempelvis force-on-force och är i det närmaste diskvalificerad från fortsatt diskussion i ämnet.

Därför är det huvudskott/CNS som gäller vid såna här situationer.

Sedan kan juridiken kanske säga annat då jag läst horribla slutsatser i olika domar där skjutvapen använts på människor, domar där domstolen inte haft någon verklighetsförankring vad gäller människans kapacitet (stress, organismens tålighet och skytte). Men det hör inte till den här diskussionen.

25 skott låter inte orimligt. Vi får se vad utredningen säger.

/BubbasBoy
Citera
2018-10-20, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Enligt Expressen var offret 150 cm lång och ljusförhållandena goda. Jag begriper inte hur de missade att det handlade om en 47a. Låter så in i helvete klantigt.

Ok, så mot en sådan har man ingen nödvärnsrätt, menar du
Citera
2018-10-20, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
dessa polislovers som köper allt kan fortsätta hävda at två skott i ryggen efter han träffats i magen är försvarbart.
här har vi tre skjutkåta poliser som bara pangat på. om de har sådålig koll på verkligheten,hur de skjuter så
ska de inte ha vapen.25 skott och två i ryggen är inte nödvärn. det är mord.
sen kan dessa väktare ,poliser och vad de nu är komma med vad de vill. det är nästan omöjligt att skjuta så dåligt på10 m. jag kan hämta en pundare på plattan och han skjuter bättre. detta ska vara enligt polisen själva,vara tränade skyttar.att då skjuta som en vettvilling är helt ofattbart

Hade du vetat något om pistol skytte så hade du förstått att det rör sig om ett långt avstånd i detta fall, där risken för missade skott är relativt stor även för en van skytt.

Som sagt, läs på.
Citera
2018-10-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Återigen, militärer låter knappast bli att skjuta när som får vapnen riktade emot sig. Tror man det är man förbannat korkad faktiskt.

Polisen har årliga prov o ch utbildningar i skytte.
återigen så skjuter inte millitärer blint so polisen gör utan de utvärderar innan de pangar på. du har sett för många dåliga filmer.
jag låg inne när vi jagade misstänkta spetznaz i karlskrona skärgård.dessa killar är lång mkt farligare än
det som polisen möter.vi pratar om de bäst beväpnade och de bästa elitsoldater ryssland har.
inte sköt vi som idioter när det kom fram en polsk svampplockare i dåligt ljus.
lägg ner.poliserna gjorde bort sig helt.medvetet eller omedvtet.oavsett vilket så ska dessa inte ha vapen . de sköt in i en tvättstuga och maskinerna gjorde inget hot, ett skott i en lägenhet där ett spädbarn sov,rakt in i ett trapphus. idetta var en ren avrättning,inget nödvärn eller freda sig.skjuter du två skott i ryggen efter att personen träffats i magen, då är det avrättning.inget annat och det kan poliser mm försöka intala sig.
dessa polisers namn borde få komma ut och dessutom omedelbart omplceras till lokalvården.
har ingen ngn bekant hos polisen somkan kolla up vilka dessa mästerskyttar är
Citera
2018-10-20, 10:26
Medlem
Ja då hade jag rätt igen, herr 10 000 mer i månaden och två andra polisgroupies. Det var alltså en ren avrättning (solklart från början). Märkligt att att ni groupies plötsligt tror på att avståndet skulle vara över 20 meter, annars stämmer ingenting. En groupiedåre hävdar fortfarande att det inte var mer än 7 skott????

Måste vara tufft för herr 10 000 med betjänter, att försvara avrättningen för övriga 99,9% sansade människor som inte lever i förnekelse.
Senast redigerad av Zoltanfez 2018-10-20 kl. 10:28.
Citera
2018-10-20, 10:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
återigen så skjuter inte millitärer blint so polisen gör utan de utvärderar innan de pangar på. du har sett för många dåliga filmer.
jag låg inne när vi jagade misstänkta spetznaz i karlskrona skärgård.dessa killar är lång mkt farligare än
det som polisen möter.vi pratar om de bäst beväpnade och de bästa elitsoldater ryssland har.
lägg ner.poliserna gjorde bort sig helt.medvetet eller omedvtet.oavsett vilket så ska dessa inte ha vapen . de sköt in i en tvättstuga och maskinerna gjorde inget hot, ett skott i en lägenhet där ett spädbarn sov,rakt in i ett trapphus. idetta var en ren avrättning,inget nödvärn eller freda sig.skjuter du två skott i ryggen efter att personen träffats i magen, då är det avrättning.inget annat och det kan poliser mm försöka intala sig.
dessa polisers namn borde få komma ut och dessutom omedelbart omplceras till lokalvården.
Hade polska svampplockaren något som såg ut som ett vapen?
F.ö. hittade ni några spetznaz? Tror inte det.
Citera
2018-10-20, 10:30
Bannlyst
Citat:

Att agera emot ett vapen hot är inte att skjuta blint, det gör garanterat militären också. Möjligt att dom dock övar mer, sen så har dom utrustning med bättre precision, särskilt på sådana avstånd.

Att skott kan träffa i ryggen men ändå vara nödvärn har förklarats.

Läs på.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-10-20 kl. 10:37.
Citera
2018-10-20, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Återigen, militärer låter knappast bli att skjuta när som får vapnen riktade emot sig. Tror man det är man förbannat korkad faktiskt.

Polisen har årliga prov o ch utbildningar i skytte.
skjuter du så dåligt på 10 m,då är du kass. jag har sett polisens skjututbildning och där tränar man att skjuta från ngn meter från höften. Funkar bara i en kass vilda western. under min grundutbildning i det militära sköt jag fler skott /vecka än polisen gör under hela sin yrkeskarriär.dessutom klarar många poliser inte det årliga provet men får ändå fortsätta med vapen ute. Hade en militär skjutinstruktör sett detta så hade han fått hjärtinfarkt
så bra skyttar är de bästa inom polisen,livvaktsskyddet hos säpo.missar en skadad ren från ngn meter

https://www.expressen.se/nyheter/inte-latt-att-skjuta-djur/
Citera
2018-10-20, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoltanfez
Ja då hade jag rätt igen, herr 10 000 mer i månaden och två andra polisgroupies. Det var alltså en ren avrättning (solklart från början). Märkligt att att ni groupies plötsligt tror på att avståndet skulle vara över 20 meter, annars stämmer ingenting. En groupiedåre hävdar fortfarande att det inte var mer än 7 skott????

Måste vara tufft för herr 10 000 med betjänter, att försvara avrättningen för övriga 99,9% sansade människor som inte lever i förnekelse.

Vet man något om hur verkligheten ser ut kring Sådan här situationer så det inte det.

Att det är närmare 20 m avstånd har framgått, man har gjort mätningar. Det är ett långt avstånd att skjuta på då det gäller pistol skytte.
Citera
2018-10-20, 10:35
Bannlyst
Citat:
skjuter du så dåligt på 10 m,då är du a. jag har sett polisens skjututbildning och där tränar manatt skjuta från ngn meter från höften. Funkar bara i en kass vilda western. under min grundutbildning i det millitära sköt jag fler skott /vecka än polisen gör under hela sin yrkeskariär.dessutom klarar många poliser inte det årliga provet men får ändå fortsätta med vapen ute. Hade en militär skjutinstruktör sett detta så hade han fått hjärtifrakt
såbra skyttar är de bästa inom polisen,livvaktsskyddet hos säpo.missar en skadad ren från ngn meter

https://www.expressen.se/nyheter/inte-latt-att-skjuta-djur/

Nej, klarar dom inte proven tas vapnen av dom, vet en del exempel med kvinnliga poliser som varit mammalediga varvid tiden förflutit och 18 månader gått.

Nej dom tränar inte att skjuta mot höften, kanske någon enstaka övning du har sett.

Här var avståndet närmare 20 m, ett långt avstånd då det gäller pistol skytte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in