2018-10-20, 09:07
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Ska bli intressant att få veta om rätten tar hänsyn till en ljudinspelning. Jag nämnde för mitt ombud att jag hade en inspelning där maken (dåvarande) sade "Det var ett kraftigt slag jag gav dig." (jo, trumhinnan sprack). Advokaten berättade då att man inte använder ljudinspelningar i rättegångar. Times are changing… (detta hände 1983, jag minns eftersom jag var gravid då).

Självklart tar rätten hänsyn till en ljudinspelning. Hur det var 1983 har jag ingen aning om.
Citera
2018-10-20, 09:09
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Självklart påverkar det och det ska påverka eftersom det stärker rättssäkerheten.

I detta fall är det en stor nackdel för henne att hon inte haft problem att ljuga för rättsväsendet tidigare. Hon har dessutom försökt muta sig ur för att undkomma rättsväsendet. En sådan person är inte trovärdig. Hon har ljugit för polis och rättsväsende tidigare och kan mycket väl göra det nu också.

...

JB har en historia av att ljuga för polis och rättsväsende.

Jag påpekade att trovärdigheten inte får utmanas enkom pga en historia av missbruk. Det är inte samma sak som att ha ljugit för polis och rättsväsende vilket du helt riktigt skriver har betydelse.
Citera
2018-10-20, 09:14
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Ska bli intressant att få veta om rätten tar hänsyn till en ljudinspelning. Jag nämnde för mitt ombud att jag hade en inspelning där maken (dåvarande) sade "Det var ett kraftigt slag jag gav dig." (jo, trumhinnan sprack). Advokaten berättade då att man inte använder ljudinspelningar i rättegångar. Times are changing… (detta hände 1983, jag minns eftersom jag var gravid då).

1983? Inte helt smidigt att gömma inspelningsapparaten?

OnT: Numera jämställs datalagrad information med skriftliga bevis.
Citera
2018-10-20, 09:20
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Jag påpekade att trovärdigheten inte får utmanas enkom pga en historia av missbruk. Det är inte samma sak som att ha ljugit för polis och rättsväsende vilket du helt riktigt skriver har betydelse.
Helt klart kommer BOs tidigare kontakt med rättsväsendet tas upp av GS försvar. Blir spännande att följa rättegången.
Citera
2018-10-20, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
1983? Inte helt smidigt att gömma inspelningsapparaten?

OnT: Numera jämställs datalagrad information med skriftliga bevis.

Ljudinspelningar är i dag det bästa sättet att säkra bevis. Det finns” överväldigande bevis” i detta fall så målsägande går in med starkt självförtroende i framtida rättegångsförhandlingar.
Citera
2018-10-20, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Helt klart kommer BOs tidigare kontakt med rättsväsendet tas upp av GS försvar. Blir spännande att följa rättegången.

Det har inte advokaten något för. Har han inte mer att komma med så kan han likaväl lägga sig platt.
Citera
2018-10-20, 09:28
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Du menar att hans version gör honom till en ful fisk?
Är väl inget fel att ha unga damer i sängen om alla är med på det?
Har han och frun ett öppet förhållande eller båda är med på det ser jag inget fel på det.

Kulturprofilen är en ful fisk eftersom han missbrukade sin ställning inom kulturvärlden.
Han lurade ju tjejerna han låg med. Han lovade dem kontrakt och en massa annat. Det är ju bara att läsa tråden om honom så ser du ju att han är en ful fisk. Om fotbollsgubben i den här tråden är en ful fisk eller inte vet vi inte eftersom rättegången inte har varit ännu.
Citera
2018-10-20, 09:36
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Det har inte advokaten något för. Har han inte mer att komma med så kan han likaväl lägga sig platt.
Det är mycket möjligt att det blir så. Men det blir säkert obehagligt för BO också att bli ifrågasatt. Det kan bli en smutsig rättegång där hennes tidigare heder ifrågasätts. Det kan ju bli så att hon blir mer känd för det ohederliga hon gjort än allt bra som du räknat upp. Innan den här historien och den här FB-tråden hade jag inte kännedom om hennes tidigare dom och mutförsök. Sen faller naturligtvis GS hårdare om han nu blir dömd för våldtäkt.
Citera
2018-10-20, 09:39
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Tvivlar på att den blir publik. Gissar på lyckta dörrar.
Citera
2018-10-20, 09:43
Bannlyst
Citat:
Det är mycket möjligt att det blir så. Men det blir säkert obehagligt för BO också att bli ifrågasatt. Det kan bli en smutsig rättegång där hennes tidigare heder ifrågasätts. Det kan ju bli så att hon blir mer känd för det ohederliga hon gjort än allt bra som du räknat upp. Innan den här historien och den här FB-tråden hade jag inte kännedom om hennes tidigare dom och mutförsök. Sen faller naturligtvis GS hårdare om han nu blir dömd för våldtäkt.

Mutförsök är inget honär fälld för utan någon påstår detta vilket hon förnekar.
GS har varit inblandade med spelhärvor där penningtvätt funnits.
Citera
2018-10-20, 09:56
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Mutförsök är inget honär fälld för utan någon påstår detta vilket hon förnekar.
GS har varit inblandade med spelhärvor där penningtvätt funnits.
Blev han fälld för sin påstådda pengatvätt. Jag har frågat förut men inte fått svar.
Citera
2018-10-20, 10:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Blev han fälld för sin påstådda pengatvätt. Jag har frågat förut men inte fått svar.
Hans belastningsregister är rent. Sen vet jag inte om ev. brott rensas efter viss tid.
Senast redigerad av DreamTwister 2018-10-20 kl. 10:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in