2018-10-20, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är klart att du har!
Om jag frågar dig om vad du kommer att tänka på när jag skriver ordet KNUTBY
-vad säger du då?

Gissningsvis blir det: "Javisst ja! PASSION! SEX! MORD!

Så det har faktiskt hänt förr. Fast jag säger INTE att Hjärsta är det nya Knutby. Jag säger inte heller att SD är en mördare. För till skillnad från låtsasdetektiven Holmes, så är jag inte förblindad av hat och fanatism. Inte heller uppmuntrar jag folk till att misshandla folk jag finner vara misshagliga.
Inte heller skriver jag att LW skulle vara Hjärstas svar på Åsa Waldau. Men karismatiska, det är de båda två.

Du är mycket märklig i dina uttalanden. Nu är det ju så att "låtsasdetektiven Holmes" var nära vän till offret. Är det så konstigt att man känner hat mot misstänkt gärningsman?
Sen har inte SH uppmuntrat någon till att misshandla SD men påpekat vad som kan hända om han uppenbarar sig på eventet.
Citera
2018-10-20, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Du är mycket märklig i dina uttalanden. Nu är det ju så att "låtsasdetektiven Holmes" var nära vän till offret. Är det så konstigt att man känner hat mot misstänkt gärningsman?
Sen har inte SH uppmuntrat någon till att misshandla SD men påpekat vad som kan hända om han uppenbarar sig på eventet.
Nej, det är inte alls konstigt att man som vän/partner whatever, kan känna hat mot den person som man tror har mördat den man hållit kär.
Men som du ju vet, så kan hat förblinda och störa ens rationalitet och man blir då en sämre analytiker, inte den knivskarpa hjärna som den "äkta" Sherlock Holmes beskrivs ha varit utrustad med.
Den som kan sin S.H. vet att han undvek all form av emotionalitet, för det störde hans förmåga till logisk analys. Det är nåt att tänka på.

Jag medger mitt faktafel:
Kontot 'Sh.Holmes' har inte explicit uppmanat till fysiskt våld mot SD.
Men det närmar sig advokatyr att granska den hårfina skillnaden i att uttrycka nåt som liknar positiv förväntan på misshandel och att direkt uppmana till den.
Vi vet nog både du och jag vad det angivna kontot vill, eller hur?
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-20 kl. 08:34.
Citera
2018-10-20, 08:32
Bannlyst
Citat:
Det är klart att du har!
Om jag frågar dig om vad du kommer att tänka på när jag skriver ordet KNUTBY
-vad säger du då?

Gissningsvis blir det: "Javisst ja! PASSION! SEX! MORD!

Så det har faktiskt hänt förr. Fast jag säger INTE att Hjärsta är det nya Knutby. Jag säger inte heller att SD är en mördare. För till skillnad från låtsasdetektiven Holmes, så är jag inte förblindad av hat och fanatism. Inte heller uppmuntrar jag folk till att misshandla folk jag finner vara misshagliga.
Inte heller skriver jag att LW skulle vara Hjärstas svar på Åsa Waldau. Men karismatiska, det är de båda två.

Nej var inte insatt i Knutby.

Hur blev vi indragna i resterande av inlägget?
Citera
2018-10-20, 08:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jaha och? Om ni inte lyckats träna upp hundar med specialsökområden i Sverige är det upp till er. Hur ni ska bevisa om en hund markerar för ett lik t.ex. vid ett husrannsalan i en MGM hem eller bil är ju omöjligt då.

Om hunden markerar för både lik, blod och sperma kan man hitta samtliga i nästan alla hushåll idag. Inte undra på att ni måste ha hjälp av oss i USA fortfarande när ni ska lösa brott ibland.

Är du på riktigt?
Eller sitter du bara och tramsar i tråden? Ibland blottar du din djupa okunskap och det blir bara pinsamt eftersom du försöker mästra dina medskribenter när de ifrågasätter din okunskap. Läs på i ämnet innan du sitter och gapar om att du vill ha en ursäkt.

Speciellt löjligt blir det när du blir motbevisad och liksom vid annat tillfälle klankar ner på att Sverige minsann får skylla sig själv.
Jag avser dina famösa inlägg:

”Du tror inte vi har viktigare saker att göra på FBI än att skydda människor som hamnat i klistret i SVERIGE?”

”LW var knappast kronprinsessan Viktoria. Henne hade vi kanske tagit in för skydd. Knappast en pastor från Örebro. Eventuellt skyddad identitet av henne får ni lösa själva. Så inkompetenta är inte Sverige, eller?”

Åter till topic:

En kriminalsökhund eller specialsökhund (finns även tex narkotikahundar och brandhärdshundar) är utbildad att söka blod, sperma och avlidna människor. Du fick ett par inlägg tidigare läsa om Ace i Kim Wall-fallet.

Här kan du läsa om Kid

”Kid, som är en sexårig jaktspringerspaniel, är specialtränad för att söka dofter efter mänskligt blod, sperma och avlidna människor och arbetar i inomhus- och utomhusmiljöer samt även på sjön. Hunden sniffar med nosen någon millimeter ovanför marken på brottsplatsen..”

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/kid-jagade-spar-efter-forovaren/

Och om Brasse:

”Brasse är brandhund sedan 2015 och har framgångsrikt tränats för att känna igen olika brandfarliga vätskor, exempelvis bensin, tändvätska och etanol vid olika brandplatser.
Nyligen blev snart femåriga Brasse även certifierad att söka även efter sperma.

https://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/Lb2aV/spermahunden-brasse-stoppar-valdtaktsman

Och slutligen en hundförares berättelse:

Rikets tjänst – kriminalsökhund del 3
”Kriminalhundsökföraren Lars-Göran ”Snillet” Eriksson som arbetat som polis i snart 40 år berättar hur de påverkades av det ökade säkerhetsläget och hur hunden inom kriminaltekniken arbetar.
– Våra hundar lär man inte någonting annat än att leta efter blod, sedlar, sädesvätska och lik. Det är deras enda liv.

https://wordpress2202.wordpress.com/2016/03/23/i-rikets-tjanst-kriminalsokhund-del-3/

Kan du förresten för att stilla min nyfikenhet genom att upplysa mig om något tillfälle då Sverige fått ta hjälp av kriminalsökhundar från USA?
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-20 kl. 09:26.
Citera
2018-10-20, 08:54
Medlem
Till TinnaNinna85:
Kan du/ni berätta varifrån nedanstående citat kommer? Du/ni hade med det i ett inlägg du/ni postade tidigare idag.

<Tingsrätten återkopplar till åklagaren som oftast förlänger eller avskriver. Då utredningen fortfarande pågår är det högst osannolikt att åklagaren förlänger än avskriver>

Det är nämligen illa skrivet.
Citera
2018-10-20, 08:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag medger mitt faktafel:
Kontot 'Sh.Holmes' har inte explicit uppmanat till fysiskt våld mot SD.
Men det närmar sig advokatyr att granska den hårfina skillnaden i att uttrycka nåt som liknar positiv förväntan på misshandel och att direkt uppmana till den.
Vi vet nog både du och jag vad det angivna kontot vill, eller hur?
Vet vi vad han vill?
Det kan nog tolkas på olika sätt.
Jag tolkar det som att han vill skrämma SD från att åka till eventet för att överhuvudtaget slippa se honom.
Citera
2018-10-20, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Är du på riktigt?
Eller sitter du bara och tramsar i tråden? Ibland blottar du din djupa okunskap och det blir bara pinsamt eftersom du försöker mästra dina medskribenter bör de ifrågasätter din okunskap. Läs på i ämnet innan du sitter och gapar om att du vill ha en ursäkt.

Speciellt löjligt blir det när du blir motbevisad och liksom vid annat tillfälle klankar ner på att Sverige minsann får skylla sig själv.
Jag avser dina famösa inlägg:

Du tror inte vi har viktigare saker att göra på FBI än att skydda människor som hamnat i klistret i SVERIGE?”

”LW var knappast kronprinsessan Viktoria. Henne hade vi kanske tagit in för skydd. Knappast en pastor från Örebro. Eventuellt skyddad identitet av henne får ni lösa själva. Så inkompetenta är inte Sverige, eller?”

Åter till topic:

En kriminalsökhund eller specialsökhund (finns även tex narkotikahundar och brandhärdshundar) är utbildad att söka blod, sperma och avlidna människor. Du fick ett par inlägg tidigare läsa om Ace i Kim Wall-fallet.

Här kan du läsa om Kid

”Kid, som är en sexårig jaktspringerspaniel, är specialtränad för att söka dofter efter mänskligt blod, sperma och avlidna människor och arbetar i inomhus- och utomhusmiljöer samt även på sjön. Hunden sniffar med nosen någon millimeter ovanför marken på brottsplatsen..”

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/kid-jagade-spar-efter-forovaren/

Och om Brasse:

”Brasse är brandhund sedan 2015 och har framgångsrikt tränats för att känna igen olika brandfarliga vätskor, exempelvis bensin, tändvätska och etanol vid olika brandplatser.
Nyligen blev snart femåriga Brasse även certifierad att söka även efter sperma.

https://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/Lb2aV/spermahunden-brasse-stoppar-valdtaktsman

Och slutligen en hundförares berättelse:

Rikets tjänst – kriminalsökhund del 3
”Kriminalhundsökföraren Lars-Göran*”Snillet”*Eriksson som arbetat som polis i snart 40 år berättar hur de påverkades av det ökade säkerhetsläget och hur hunden inom kriminaltekniken arbetar.
– Våra hundar lär man inte någonting annat än att leta efter blod, sedlar,*sädesvätska och lik. Det är deras enda liv.

https://wordpress2202.wordpress.com/2016/03/23/i-rikets-tjanst-kriminalsokhund-del-3/

Kan du förresten för att stilla min nyfikenhet genom att upplysa mig om något tillfälle då Sverige fått ta hjälp av kriminalsökhundar från USA?

Här kommer lite mer.
Jag kan lägga till att hunden markerar blod som har läckt från
död människa om människan varit död så pass länge att kadaverindoft uppkommit.
Detta sker efter ca 20-30min.

http://www.mysterium24.se/?p=2350

Citat:
En likhund / liksökhund är en kriminalsökhund som markerar enbart för lukt från död människa, inte från blod, sperma eller annat
Citera
2018-10-20, 09:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
22 Okt har Örebros tingsrätt en bevakning på Stefan Davidsson som är skäligen misstänkt för mord på Lena Wesström

Någon undrade hur HD pratat om den 22 OKT Några av oss klagade på att det var varmt några sa klaga inte snart kommer kylan.! HD sade för mig får gärna kylan komma nu.! Du som älskar sommaren ja sa HD men inte den här sommaren. Nä det förstod vi alla efter det som hänt. Sen klagade vi på när regnet kom det tyckte några var bra även HD som då säger snart får löven komma med. Nä tyckte några jo tyckte HD då säger HD låt det snart bli den 22 OKT.! Och då frågade den HD vad händer då. HD gråter och säger då ska stefan skrivas av från det han blivit anklagad för och han är oskyldig.! HD har pratat och längtat till den dagen 22 OKT

Någon tycker att vi ska posta SMS.N SD skickat här.! Det kommer inte hända för vi vill inte förstöra utredningen.! Och förstöra bevis.! Någon undrar var det hot.? inte tar polisen telefonerna om det inte är alvarligt.! Tro inte vi går i affären på staden utan att titta oss över axelen.!

EGT som läst någon Norge chatt varför begär du som undrar över SMS.N inte att EGT postar dem här

Om nu EGT läst den chatt så är det förståndigt att inte posta den här

Allt kommer stå i FUB när den dagen kommer.!

Målets nummer B-270518

Och ”JA” vi är medvetna om att vi inte längre är anonyma när FUB kommer sen har ”vi” inte röjt våra förhör eller vad polisen gjort på vår arbetsplats etc

Ofta har jag haft misstankar om att HD är inblandad i mordet men ditt inlägg övertygar mig om motsatsen. Om hon var inblandad så skulle hon knappast förvänta sig att misstankarna mot SD kommer att skrivas av nu. Den förhoppningen kan hon nog bara ha om hon är totallurad av SD. Jag kan inte tänka mig att det är någon annan än SD som har sagt detta till henne.

Är hon inte inblandad så har hon utan någon som helst egen förskyllan ett helvete med allting och frågan är hur hon kommer att reagera när misstankarna inte skrivs av. Ni får ta väl hand om henne.
Citera
2018-10-20, 09:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nåja man kan ju faktiskt tänka åt andra hållet också.
Om de efter 5 månaders utredning fortfarande inte har någon mer/annan som är skäligen misstänkt för mordet, ja då ökar sannolikheten för varje dag att de har rätt MGM.

Eller att de drabbats av ett svårt tunnelseende och inte förmår att tänka om, kan ju vara så illa att det gått prestige i fallet, de ansvariga utredarna kan inte medge att det blev fel initialt.

Om man nu har gått igenom MGM med luskam och de har de verkligen gjort och fortfarande inte hittat något som kan få upp misstanken till "sannolika skäl" så inser förhoppningsvis de ansvariga att de är på fel spår och tänker om.

Fem månader och en stor mängd utredare blir en väldigt massa arbetstimmar så om nu MGM är den de söker så måste de ha kunnat hitta något i alla fall men tonläget från utredarna tyder inte på det.

Jämför med i stort sett vilket annat fall, har de en MGM så hittar de spår, spår som räcker till det magiska "sannolika skäl", då rullar utredningen på som den ska, det gör den inte i det här fallet.

Och det kan bero på att de har fokuserat på fel GM.
Citera
2018-10-20, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ofta har jag haft misstankar om att HD är inblandad i mordet men ditt inlägg övertygar mig om motsatsen. Om hon var inblandad så skulle hon knappast förvänta sig att misstankarna mot SD kommer att skrivas av nu. Den förhoppningen kan hon nog bara ha om hon är totallurad av SD. Jag kan inte tänka mig att det är någon annan än SD som har sagt detta till henne.

Är hon inte inblandad så har hon utan någon som helst egen förskyllan ett helvete med allting och frågan är hur hon kommer att reagera när misstankarna inte skrivs av. Ni får ta väl hand om henne.

Är du alldeles säker?
Jag tror också att det blir så, även om jag inte är lika
säker som du är.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
– Det är för tidigt att ha en uppfattning om när utredningen kan vara klar. Det finns fortfarande mycket kvar att göra. Om inte misstankarna stärks mot honom antar jag att åklagaren kommer att skriva av honom från utredningen. Utredningen går då över till att återigen bli ett spaningsmord, säger Mikael Nyqvist, polisens spaningsledare."
Citera
2018-10-20, 09:32
Bannlyst
Citat:
Till TinnaNinna85:
Kan du/ni berätta varifrån nedanstående citat kommer? Du/ni hade med det i ett inlägg du/ni postade tidigare idag.

<Tingsrätten återkopplar till åklagaren som oftast förlänger eller avskriver. Då utredningen fortfarande pågår är det högst osannolikt att åklagaren förlänger än avskriver>

Det är nämligen illa skrivet.

Har skrivit av det så på bästa sett.!

Här har du adress telefon nummer så kanske
det inte blir så illa skrivit. Om du läser det direkt från rätten.

Järnvägsgatan 1 A
Telefon 019-166300 Målets nummer B 2705-18
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-20 kl. 10:10. Anledning: Tillägg av resterande telefonnummer som inte kom med
Citera
2018-10-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Har skrivit av det så på bästa sett.!

Här har du adress telefon nummer så kanske
det inte blir så illa skrivit. Om du läser det direkt från rätten.

Järnvägsgatan 1 A
Telefon 019-166300 Målets nummer B-270518
Målnummer är B2705-18 så är det korrekt skrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in