2018-10-19, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nix jag ljuger inte. Spermahund och blodhund är två separata hundar med enbart dessa specialområden. Alltså en hund är tränad att enbart söka och markera för sperma.

Läs på innan du kallar mig för lögnare. Jag skriver aldrig fakta som inte är sann, det går utanför min etik.

Du förstår väl att en vetenskapsmännisna skulle ALDRIG skriva osann fakta eftersom andra kommer lätt att kunna kontrollera ens fakta och ens rykte står på spel om man blir påkommen med lögner. Skärpning på dig!

En ursäkt, tack. Oacceptabelt förtala människor genom att kalla dem lögnare m.m, innan man kollat upp informationen och säkerställt till 100% att hen ljuger!

Du vet med säkerhet (fakta) att svensk polis använder blodhundar?
Citera
2018-10-19, 23:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Eh? Ställer du den frågan strax innan halv fyra på morgonen, så lär du få vänta på svar. Dessutom tror jag det är få aktiva ts och läsare som tror på att du inte skulle ha kollat tråden noggrant.

SD har nog setts. Det visar sig i FUP.

Ps
Läs KSP:s inlägg från den 16e en gång till. Det sammanfattar nog läget i utredningen ganska bra (tror jag).
http://www.flashback.org/sp65553146

Hos mig var kl bara 21.30
Tack för länken.
Citera
2018-10-19, 23:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du vet med säkerhet (fakta) att svensk polis använder blodhundar?

Inte vet jag om ni använder blodhundar men det finns, dock markerar inte likhundar för både kadaver samt blod och sperma som Sonya påstår. De har sina olika specialområden. Hur skulle det se ut om en hund markerade för många saker? Man söker ett lik men den markerar på sperma som finns i närheten. Polisen skulle på jakt efter falska spår konstant på det viset, samt bevisvärdet av dessa markeringar skulle vara 0.

Om en likhund markerar i en bagagelucka idag så vet man att en död människa varit där, inte bara lite blod eller sperma! Därav att man har olika hundar för olika saker.
Citera
2018-10-19, 23:33
Medlem
Citat:
Inte vet jag om ni använder blodhundar men det finns, dock markerar inte likhundar för både kadaver samt blod och sperma som Sonya påstår. De har sina olika specialområden. Hur skulle det se ut om en hund markerade för många saker? Man söker ett lik men den markerar på sperma som finns i närheten. Polisen skulle på jakt efter falska spår konstant på det viset, samt bevisvärdet av dessa markeringar skulle vara 0.

Om en likhund markerar i en bagagelucka idag så vet man att en död människa varit där, inte bara lite blod eller sperma! Därav att man har olika hundar för olika saker.
Från Aftonbladet och Kim Wall:
”– Ace är tränad att söka efter blod, lik och sperma. Oftast letar vi efter blod och sperma, det kan vara allt från grova brott till ofredanden. Onanister utanför förskolor åker vi också ut på, säger Lars-Göran Eriksson.”
Citera
2018-10-19, 23:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Från Aftonbladet och Kim Wall:
”– Ace är tränad att söka efter blod, lik och sperma. Oftast letar vi efter blod och sperma, det kan vara allt från grova brott till ofredanden. Onanister utanför förskolor åker vi också ut på, säger Lars-Göran Eriksson.”

Jaha och? Om ni inte lyckats träna upp hundar med specialsökområden i Sverige är det upp till er. Hur ni ska bevisa om en hund markerar för ett lik t.ex. vid ett husrannsalan i en MGM hem eller bil är ju omöjligt då.

Om hunden markerar för både lik, blod och sperma kan man hitta samtliga i nästan alla hushåll idag. Inte undra på att ni måste ha hjälp av oss i USA fortfarande när ni ska lösa brott ibland.
Citera
2018-10-19, 23:48
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vet EGT ifall SD ska till FAD om två veckor och utsätta sig för 500 cachare? Risken finns att det blir kalabalik i Sundsvall...
Inte alla är titta ned i golvet typer, och inte alla är ryggradslösa som JG.
Kan bli intressant då JH mfl säkert ska dit och jag gissar att ingen skulle lyfta ett finger om SD åker på gängstryk.
Åh, militanta cachare!? Är det sannolikt att de skulle ge sig på en MisstänkGärningsMan, utan bevis eller dom? Bara för att de läst här? Värre gäng än jag trodde isf.
Citera
2018-10-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja denna teater blir nästan dråplig mitt i allt det tragiska.

Men visst kan EGTs ihärdiga damagecontrolltrollande lura nytillkomna läsare/postare.

Men om man börjar läsa dennes posthistorik och verkligen kolla vad han skrivit så får man ingen rätsida på alla motsägelser.

Jag har följt denna tråd sedan början, läst den både en, två och tre gånger, men gjort minimala inlägg.
Varför? jo det verkar som om ett antal personer förbiser fakta att det finns en MGM. Och påhoppen verkar vara överhängande om man bara råkar yppa polisens slutsatser hittills.

Damage Control i detta fall är uppenbar!!

Sedan om bevisen räcker till åtal är en annan fråga, men det verkar numera rutinmässigt från vissa postare att minimera skadan.
Citera
2018-10-20, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Flashback har inte alltför sällan en väldigt hård ton. Det är förmodligen inget någon kommer att kunna ändra på. Men att kalla det att EGT blir mobbad, det tycker jag är att förminska de som blivit utsatt för riktig mobbing. Ingen tvingar hen att vara så aktiv härinne som hen är. Jag kan bara tala för mig själv nu, men jag vägrar att låta EGT:s manipulativa villfarelser och lögner stå oemotsagda. Den som går in i leken, får leken tåla helt enkelt. Jag saknar respekt för denna person EGT. Kanske det kan ändra sig i framtiden. Men då krävs det en ordentlig förändring från andra sidan. Annars lär jag inte kunna bete mig särskilt respektfullt mot EGT heller.

Good Point!!
Citera
2018-10-20, 00:30
Medlem
Citat:
Nix jag ljuger inte. Spermahund och blodhund är två separata hundar med enbart dessa specialområden. Alltså en hund är tränad att enbart söka och markera för sperma.

Läs på innan du kallar mig för lögnare. Jag skriver aldrig fakta som inte är sann, det går utanför min etik.

Du förstår väl att en vetenskapsmännisna skulle ALDRIG skriva osann fakta eftersom andra kommer lätt att kunna kontrollera ens fakta och ens rykte står på spel om man blir påkommen med lögner. Skärpning på dig!

En ursäkt, tack. Oacceptabelt förtala människor genom att kalla dem lögnare m.m, innan man kollat upp informationen och säkerställt till 100% att hen ljuger!

Kan det inte helt enkelt bero på olika information och regler i två olika länder??
Citera
2018-10-20, 00:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViperSniper
Kan det inte helt enkelt bero på olika information och regler i två olika länder??

Ja, du har rätt faktiskt.
Citera
2018-10-20, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Åh, militanta cachare!? Är det sannolikt att de skulle ge sig på en MisstänkGärningsMan, utan bevis eller dom? Bara för att de läst här? Värre gäng än jag trodde isf.

Har det undgått dig också hur vidrig SD varit mot LW?
Misshandel på hennes födelsedag och anmälan om ofredande, hot om uteslutning om LW inte gjorde som SD-HD tyckte, hot om att sprida privata bilder.
Och nu är hon död, mördad. Det finns EN misstänkt, ovan nämnda SD. Tycker med den bakgrunden det inte skulle vara konstigt om någon av alla LWs Vänner slog kräket på truten.

Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Bara om Sh Holmes är närvarande. Han är så full av hat att vad som helst kan hända. Ska du dit Holmes? Du brukar ju jaga cachar. Eller hur?

Det är många av LWs vänner där, hon var välkänd och mycket omtyckt då hon var oerhört snäll, öppen, omtänksam och rolig.
Om någon betett sig vidrigt mot din vän, blir du inte arg? Om någon är misstänkt för Mord på din vän, finns då inte risken att du tappar behärskningen?

Bara någon med extremt dålig omdömesförmåga skulle som mordmisstänkt åka på ett event där många av offrets vänner tänker närvara. SD har, extremt dåligt omdöme och han har betett sig vidrigt.
Klart han kommer åka på stryk, tycker ni det är konstigt?!
Citera
2018-10-20, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vi är fler som vill veta!

Jag anar att oviljan att besvara frågorna (inbegriper även avfärdanden som ”har jag redan svarat på”) handlar mer om att EGT mest ägnar sin tid här åt att lägga ut dimridåer. Genom att skriva sina långa invecklade och motsägelsefulla inlägg skapar han förvirring och hoppas att en del av de saker han försöker plantera ska fastna. Därför är det viktigt för tråden att få en förklaring till de många motsägelsefulla påståendena. EGTs förklaringar har ju inte hittills skingrat några dimmor, tvärtom...
Det får mig onekligen att fundera lite över hur SD fungerar...

EGT känner honom bara flyktigt (via geo) och SD säger en kommentar om "att det bara var sex".

Är det normalt att föra på tal med en mer eller mindre okänd. Säger en hel del om SD isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in