Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-20, 01:24
  #6601
Medlem
Hjälp med photoshop

Hej!

Jag är mamma till en 9 månaders bebis. Jag har börjat fota honom och ha gjort olika dekoration nä han fyllde 8 och 9 månader. Jag saknar 1 till 7 månader och behöve hjälp med Photoshop. För er som är duktiga kommer säkert ta 10 min men för mig tar det evighet. Om jag ger er 7 bilder och 7 dekorationer skulle ni kunna byta bakgrunden etc så att istället för en annan bebis så blir det hans bild?
Snälla jag är så behov av hjälp :-(
Citera
2018-10-20, 06:36
  #6602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunshineabc
Hej!

Jag är mamma till en 9 månaders bebis. Jag har börjat fota honom och ha gjort olika dekoration nä han fyllde 8 och 9 månader. Jag saknar 1 till 7 månader och behöve hjälp med Photoshop. För er som är duktiga kommer säkert ta 10 min men för mig tar det evighet. Om jag ger er 7 bilder och 7 dekorationer skulle ni kunna byta bakgrunden etc så att istället för en annan bebis så blir det hans bild?
Snälla jag är så behov av hjälp :-(
Hur tänker du dig det rent praktiskt. Tror du att din unge kommer att se ut som en 1 månads barn genom att byta bakgrund?
Citera
2018-10-20, 11:28
  #6603
Medlem
Caspern50s avatar
Jag använder bildredigeringsprogrammet Affinity Photo där man kan byta ansikte mot annat, men då behöver jag bakgrundsbilden och alla ansiksbilderna. Du kan PM:a mig bilderna så gör jag ett utkast så får du se om det blev som du önskade.
Citera
2018-10-20, 21:02
  #6604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Hur tänker du dig det rent praktiskt. Tror du att din unge kommer att se ut som en 1 månads barn genom att byta bakgrund?
Självklart så har jag hans 1 månads, 2 mm bilder. Annars hade varit som du säger ))
Citera
2018-10-20, 21:03
  #6605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Jag använder bildredigeringsprogrammet Affinity Photo där man kan byta ansikte mot annat, men då behöver jag bakgrundsbilden och alla ansiksbilderna. Du kan PM:a mig bilderna så gör jag ett utkast så får du se om det blev som du önskade.
Jaha va snäll du är :-) Jag skickar gärna så får du se om du kan hjälpa mig :-)
Citera
2018-10-20, 21:12
  #6606
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunshineabc
Jaha va snäll du är :-) Jag skickar gärna så får du se om du kan hjälpa mig :-)


OK, PM:a en av bilderna och bakgrundsbilden så testar vi med dom så återkommer jag när utkastet är klart någon gång i morgon.
Citera
2018-11-20, 08:24
  #6607
Medlem
Bonnatorps avatar
Jag försöker att få en linje med given startpunkt och given längd att ansluta till en närliggande cirkel, men jag kan inte få snap on object att fungera just som jag vill i just det fallet. Programmet vill bara tangera och ha sig, eller låter mig ögonmåtta.

Egentligen skulle det vara en böj i övningsuppgiften, men det fick bli en cirkel med given radie (trimmar av senare) eftersom pappret inte angav hur stor böjen i fråga skulle vara.
Uppgiften i fråga
Använder Autodesk AutoCAD 2016.

Någon som har en idé på vilken inställning som bör gå använda?
Citera
2019-02-08, 16:52
  #6608
Medlem
Mulla Krekars avatar
Om nån har lite fritid över o tycker om att göra logotyper, så skulle jag vilja ha en logotyp till vårat företag.

Det heter M*theri*n Ph*rm*cy AB (*=a), och tillhandahåller apotekstjänster. Så gärna med nån icke copyrightskyddad medicinsk symbol kanske, samt med namnet i?
Citera
2019-02-18, 09:16
  #6609
Medlem
Rikious avatar
Söker någon vänlig själ som kan hjälpa till att "snygga" till en logotyp som jag har sedan tidigare.
Bilden är från 90 talet och mycket dåligt pixlad, behöver göras om. Den är inte så detaljerad, men behöver lite kärlek

Mvh.
__________________
Senast redigerad av Rikiou 2019-02-18 kl. 09:24.
Citera
2019-02-18, 10:16
  #6610
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikiou
Söker någon vänlig själ som kan hjälpa till att "snygga" till en logotyp som jag har sedan tidigare.
Bilden är från 90 talet och mycket dåligt pixlad, behöver göras om. Den är inte så detaljerad, men behöver lite kärlek

Mvh.


Varför bifogar du ingen bild på loggan. Svårt att gissa sig till vad du vill ha gjort.
Citera
2019-02-18, 10:46
  #6611
Medlem
Rikious avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Varför bifogar du ingen bild på loggan. Svårt att gissa sig till vad du vill ha gjort.

Missa just den biten hehe.
https://imgur.com/a/KUAyaB6
Citera
2019-04-27, 01:18
  #6612
Medlem
Jag skulle vilja ha hjälp med hur man utför denna typ av grafisk formgivning och vad den kallas? http://66.media.tumblr.com/bef373711...o1_r2_1280.jpg

Svårt att lära sig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback