2018-10-20, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag skulle iaf kunna beskriva relationen konsekvent. Du hoppar däremot mellan ytterligheter.

Ingen av mina grannar har heller exponerat drulen för mig eller berättat om sex med andra grannar.
Det kanske fanns/finns någon hemlig club i Hjärsta bland en del grannar och LW (som fd pastor) ville inte vara med.

Spekulation pga EGT erkänt sig sett SD:s ädlare delar och dom diskuterat sexlivet.
Citera
2018-10-20, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Detta har jag ganska väl skrivit om, flera gånger, och andra förstod ganska exakt vår relation med varandra. Om du/ni tycker att det är ett motsatsförhållande det du tar upp ovan, så är du/ni ganska inskränkta i era liv och relationer.

Det var en inläggare som svarade åt er med en ganska bra liknelse: Vissa av era grannar träffar ni ett par gånger i veckan och säger hej. Ett par gånger om året träffas ni över en middag. Vissa av grannarna skrattar ni med, är på samma nivå, umgås lite mer med, går på någon utställning.
Men KÄNNER ni dom?
Du skriver "ganska inskränkta i era liv och relationer"...

Hm... funderar vidare...?
Citera
2018-10-20, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skriver "ganska inskränkta i era liv och relationer"...

Hm... funderar vidare...?

Swingers?
Bisexuella?
Det skulle inte förvåna om mer kommer ut från hjärsta.
Citera
2018-10-20, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Swingers?
Bisexuella?
Det skulle inte förvåna om mer kommer ut från hjärsta.
Inte helt omöjligt... som EGT skriver en del är inskränkta i relationer... kan förklara en del om vad som ev kan ha hänt i Hjärsta... och som blivit början till all osämja... och mord.

Ps måste erkänna att jag är inskränkt vad gäller detta... men det är inte helt ovanligt... ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-20 kl. 06:47.
Citera
2018-10-20, 06:46
Bannlyst
Citat:
Detta har jag ganska väl skrivit om, flera gånger, och andra förstod ganska exakt vår relation med varandra. Om du/ni tycker att det är ett motsatsförhållande det du tar upp ovan, så är du/ni ganska inskränkta i era liv och relationer.

Det var en inläggare som svarade åt er med en ganska bra liknelse: Vissa av era grannar träffar ni ett par gånger i veckan och säger hej. Ett par gånger om året träffas ni över en middag. Vissa av grannarna skrattar ni med, är på samma nivå, umgås lite mer med, går på någon utställning.
Men KÄNNER ni dom?

Aldrig hört talats om att grannar går till grannar och berättar om sitt sex liv.
Långt mindre om den är MGM stackars
dem grannarna.

Läst mycket om MGM men tror inte MGM gjort
det berättat för grannar.

Grannar då bor man nära varandra inte långt långt ifrån.! Som du påpekat
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-20 kl. 07:02. Anledning: Mer text
Citera
2018-10-20, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Aldrig hört talats om att grannar går till grannar och berättar om sitt sex liv.
Långt mindre om den är MGM stackars
dem grannarna.
Det är klart att du har!
Om jag frågar dig om vad du kommer att tänka på när jag skriver ordet KNUTBY
-vad säger du då?

Gissningsvis blir det: "Javisst ja! PASSION! SEX! MORD!

Så det har faktiskt hänt förr. Fast jag säger INTE att Hjärsta är det nya Knutby. Jag säger inte heller att SD är en mördare. För till skillnad från låtsasdetektiven Holmes, så är jag inte förblindad av hat och fanatism. Inte heller uppmuntrar jag folk till att misshandla folk jag finner vara misshagliga.
Inte heller skriver jag att LW skulle vara Hjärstas svar på Åsa Waldau. Men karismatiska, det är de båda två.
Citera
2018-10-20, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Har det undgått dig också hur vidrig SD varit mot LW?
Misshandel på hennes födelsedag och anmälan om ofredande, hot om uteslutning om LW inte gjorde som SD-HD tyckte, hot om att sprida privata bilder.
Och nu är hon död, mördad. Det finns EN misstänkt, ovan nämnda SD. Tycker med den bakgrunden det inte skulle vara konstigt om någon av alla LWs Vänner slog kräket på truten.

Det är många av LWs vänner där, hon var välkänd och mycket omtyckt då hon var oerhört snäll, öppen, omtänksam och rolig.
Om någon betett sig vidrigt mot din vän, blir du inte arg? Om någon är misstänkt för Mord på din vän, finns då inte risken att du tappar behärskningen?

Bara någon med extremt dålig omdömesförmåga skulle som mordmisstänkt åka på ett event där många av offrets vänner tänker närvara. SD har, extremt dåligt omdöme och han har betett sig vidrigt.
Klart han kommer åka på stryk, tycker ni det är konstigt?!
I all vänlighet tycker jag att Du ska hålla Dig hemma från eventet och ha vittnen... ifall något skulle hända om SD är där.
Citera
2018-10-20, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Flashback har inte alltför sällan en väldigt hård ton. Det är förmodligen inget någon kommer att kunna ändra på. Men att kalla det att EGT blir mobbad, det tycker jag är att förminska de som blivit utsatt för riktig mobbing. Ingen tvingar hen att vara så aktiv härinne som hen är. Jag kan bara tala för mig själv nu, men jag vägrar att låta EGT:s manipulativa villfarelser och lögner stå oemotsagda. Den som går in i leken, får leken tåla helt enkelt. Jag saknar respekt för denna person EGT. Kanske det kan ändra sig i framtiden. Men då krävs det en ordentlig förändring från andra sidan. Annars lär jag inte kunna bete mig särskilt respektfullt mot EGT heller.
Att du/ni upplever mig som manipulativ och liknande är en känsla, den kan jag inte påverka och står er fritt. När det gäller att kalla mig för lögnare kräver nog lite mer av dig/er. Finns det en Ända detalj som jag ljugit om?
Jag har ju outat MV med lögner och dessutom bevisat dessa, men det lämnas utan notering, hen är fortfarande gud.... undrar varför. Kan ni förklara?
Citera
2018-10-20, 08:03
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Att du/ni upplever mig som manipulativ och liknande är en känsla, den kan jag inte påverka och står er fritt. När det gäller att kalla mig för lögnare kräver nog lite mer av dig/er. Finns det en Ända detalj som jag ljugit om?
Jag har ju outat MV med lögner och dessutom bevisat dessa, men det lämnas utan notering, hen är fortfarande gud.... undrar varför. Kan ni förklara?

Du har väl inte bevisat MV med några lögner. De bevisen vill jag se.
Citera
2018-10-20, 08:04
Medlem
Citat:
Tyvärr tror jag inte att du kan förvänta dig nåt svar, men jag tror att det handlar om den obehagsfyllda insikten i att behöva överge sin tro.
I det här fallet handlar det om den vikt/tro som många skribenter fäster till allt (ALLT!!) vad skribenten MV postar. Att för dem börja misstro Husse skulle ju kunna innebära att inga fler saftiga köttstycken tillslängdes dem.

Här i tråden har skrivits hundratals med inlägg om hur den tänkte gärningspersonen SD skulle ha rört sig från FP och allt detta baseras på ett inlägg/köttstycke från MV om en ytterst hypotetisk flyktväg, en flyktväg som Örebropolisen enl MV skulle ha varit ute och provsprungit och klockat. Det sista betvivlar jag inte för ett ögonblick. Hade gärna velat se det hända.

Du har visat att MV inte alltid håller sig till sanningen. Det är bra. Väldigt bra.
Lögnare skall hållas korta!
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-20 kl. 08:15. Anledning: Tillägg emoji
Citera
2018-10-20, 08:05
Medlem
Citat:

Bland annat jag har ju tyckt att ditt sätt att diskutera snarare stjälper än hjälper SD om det nu är så att han är oskyldig. Ditt sätt att uttrycka dig ( rörigt) är ju orsaken. Jag kan även förstå att det är svårt att hålla sig anonym därför blir dina kommentarer konstiga. Sen kan jag råda dig att skriva att du spekulerar när du gör det.
Citera
2018-10-20, 08:14
Bannlyst
22 Okt har Örebros tingsrätt en bevakning på Stefan Davidsson som är skäligen misstänkt för mord på Lena Wesström

Citat:
Tingsrätten återkopplar till åklagaren som oftast förlänger eller avskriver. Då utredningen fortfarande pågår är det högst osannolikt att åklagaren förlänger än avskriver

Någon undrade hur HD pratat om den 22 OKT Några av oss klagade på att det var varmt några sa klaga inte snart kommer kylan.! HD sade för mig får gärna kylan komma nu.! Du som älskar sommaren ja sa HD men inte den här sommaren. Nä det förstod vi alla efter det som hänt. Sen klagade vi på när regnet kom det tyckte några var bra även HD som då säger snart får löven komma med. Nä tyckte några jo tyckte HD då säger HD låt det snart bli den 22 OKT.! Och då frågade den HD vad händer då. HD gråter och säger då ska stefan skrivas av från det han blivit anklagad för och han är oskyldig.! HD har pratat och längtat till den dagen 22 OKT

Citat:
Vi tänker om det inte blir så hur kommer HD ta det då.?! Vi tänker kommer HD till jobbet vi tänker är HD nästa BO vi vill inte förlora vår arbetskollega. Vi vet nu hon har det ännu jobbigare än vad vi förstått. Efter ett problem lagt sig som HD tagit hårt. Ser vi en bild Honnan6. postat och tänker HD ser du orkar du mer.

Citat:
Så som polisen undersökt vår arbetsplats förhört alla så tror vi dem även gjort med BO MGM arbetsplats och kanske flers arbetsplatser

Någon tycker att vi ska posta SMS.N SD skickat här.! Det kommer inte hända för vi vill inte förstöra utredningen.! Och förstöra bevis.! Någon undrar var det hot.? inte tar polisen telefonerna om det inte är alvarligt.! Tro inte vi går i affären på staden utan att titta oss över axelen.!

EGT som läst någon Norge chatt varför begär du som undrar över SMS.N inte att EGT postar dem här

Om nu EGT läst den chatt så är det förståndigt att inte posta den här

Allt kommer stå i FUB när den dagen kommer.!

Målets nummer B-270518

Citat:
Du EGT som skriver vi ljuger tror du vi skulle ljuga om något alla kan ta del utav på rätten?.! Vi har ingen anledning att ljuga om något och vi har ingen bäring eller ingår i någon tävling om rätt - fel vi vill bara GM vem det än är blir åtalad

Och ”JA” vi är medvetna om att vi inte längre är anonyma när FUB kommer sen har ”vi” inte röjt våra förhör eller vad polisen gjort på vår arbetsplats etc
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-20 kl. 09:03. Anledning: Mer text plus fler kanske flers arbetsplatser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in