2018-10-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror absolut att man utrett om det funnits något som kunde visa att det funnits en schism mellan LW och kyrkan/medlem.

"Inga spår leder in i kyrkan

I samband med förhör och dörrknackningar har polisen också pratat med folk som är aktiva inom kyrkan.

– Men det finns inga spår som leder in i kyrkan, säger han.

I stället kvarstår misstankarna mot den man som greps i juni och satt häktad en vecka, på den lägre misstankegraden.

– Han är fortfarande skäligen misstänkt för mord, säger Mikael Nykvist."

https://www.dagen.se/nyheter/527-forhor-om-mordet-pa-lena-wesstrom-inga-gripna-1.1204875

Självklart kan det finnas personer inom kyrkan som har synpunkter på hur andra medlemmar lever och det kan också finnas någon medlem som visat intresse för LW och kanske blivit avspisad. Det finns ju också människor som inte mår särskilt bra, och att de söker sig till kyrkan är inte särskilt konstigt. Allt detta har man nog kollat upp för att utesluta.

Men sen behövs det ju mer än det för att bli misstänkt.
och exakt vad det är som polisen har, det vet vi inte.

Tror absolut inte att man bara låst sig vid en gärningsman.
Dels ska utredningen vara bred, men också är det viktigt att inte försvaret petar hål på hela bevisningen för att man inte kollat upp andra personer.

Ser fram emot att läsa FUP!
(min fetning)
Jag tror inte för ett ögonblick att Örebropolisen skulle ha underlåtit att utreda/undersöka kyrkan, men utan att finna nåt komprometterande, en uppgift som den kristna tidningen Dagen gjorde bekant, alldeles enl ditt citat.

Fast nu var det inte riktigt så snävt som Polisen tänkte som jag tänkte. Hos mig, när jag tänker, är det inte en församling som skulle ha utfärdat en typ 'fatwa' över LW. Hos mig skulle det vara en ensam fanatiker, en som under en församlings radar, en 'loner', skulle ha byggt upp ett våldsamt hat mot LW och kanske sett hennes beteende som "ogudaktigt" och därför velat straffa henne.
Hårt.
Fast kanske ändå inte döda henne. Det tror jag i så fall får ses som oavsiktligt, fast givetvis fullständigt oförsvarligt!

Mord och dråp är oförsvarligt punkt
Citera
2018-10-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
[spoiler]
Skulle INGEN skriva/tro/gräva i SD, så skulle jag axlat den rollen och utvärderat hans förehavanden och input i detta fall. Men nu görs ju det av 90% av tråden, ganska bra dessutom, så då kan jag fokusera på annat.

Vet EGT ifall SD ska till FAD om två veckor och utsätta sig för 500 cachare? Risken finns att det blir kalabalik i Sundsvall...
Inte alla är titta ned i golvet typer, och inte alla är ryggradslösa som JG.
Kan bli intressant då JH mfl säkert ska dit och jag gissar att ingen skulle lyfta ett finger om SD åker på gängstryk.
Citera
2018-10-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Ja, så mycket kristen tro är det inte alltid. Åsa Waldau utsågs till överkoko, Fossmo kunde döda i Guds namn. I detta fallet är det kanske inte fullt så illa. SD kanske bara ville bli vigd av en snygg pastor?😎
Det var uppenbarligen inte det enda han ville med pastorn.
Om man får tro tråden?
Citera
2018-10-19, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vet EGT ifall SD ska till FAD om två veckor och utsätta sig för 500 cachare? Risken finns att det blir kalabalik i Sundsvall...
Inte alla är titta ned i golvet typer, och inte alla är ryggradslösa som JG.
Kan bli intressant då JH mfl säkert ska dit och jag gissar att ingen skulle lyfta ett finger om SD åker på gängstryk.
För att han varit otrogen?

Eller menar du att geocachare skulle vara ett så våldsamt folkslag, så att de skulle misshandla SD för vad folk, likt du, skriver på Flashback?
Tror inte den hobbyn lär passa mig i så fall.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-19 kl. 19:38.
Citera
2018-10-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Redo för Trubbel kanske?
”Jag hade hammaren beredd under kavajen...”
Kanske saknas denna från hans verktygslåda.
http://www.bilddump.se/bilder/20181019193016-37.250.134.217.jpeg
Citera
2018-10-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
För att han varit otrogen?

Nej det får HD leva med, och det verkar hon ju...
För att SD:
Misshandlat LW
Ofredat LW
Är misstänkt för MORD på LW

Vad är det du inte begriper, att mord på en mycket populär tjej slätas över, betyder inget? Isåfall är du dummare än jag kunde ana.
Citera
2018-10-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Kanske saknas denna från hans verktygslåda.
http://www.bilddump.se/bilder/20181019193016-37.250.134.217.jpeg
Var har du hittst den bilden? Är den SDs?
Citera
2018-10-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du har flera gånger hävdat att FP inte går ihop med SD som GM. Räven vet jag att du inte va upphov till, en stänk ironi där. Det var något jag nämnde för att det är lika orimligt som din teori om att LW klättrat upp i ett träd, blivit hängandes där, och sen ramlat ner och dött av fallet.

Håller fortfarande fast vid det. Vad är det så svårt att förstår, att min KÄNSLA är att det är nått som inte känns rätt med händelseförloppet med SD som GM. Det betyder inte att det inte är SD.
Det finns aspekter som passar in med SD som GM i det tänkta händelseförloppet, det är väl inget jag förnekar?!

Varför ska jag inte få skriva om mina tankar och funderingar kring gärningen?

Andra väver in långa texter med otroliga tänkbara och långsökta motivbilder, gång på gång och med nya infallsvinklar. Det applåderas högt, utan tanke på logik eller att det grundas på rena gissningar.
Citera
2018-10-19, 20:37
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Förlåt, men det börjar faktiskt knyta sig i magen av att bara se på när människor mobbas och kränks på det här sättet. Jag tycker det går för långt. Oavsett var man står i sakfrågan kan vi väl försöka bemöta varandra på ett någorlunda respektfullt sätt?
Jag hör till de som misstänker SD och har flera gånger sagt ifrån när offret (och de som skyddar henne) kränks.
Men den här tråden kan inte heller handla om att diskutera vilken hemsk människa EGT är. Det är liksom inte okej.
Så otroligt mycket hat i omlopp just nu, och misstankar riktade mot andra postare. Från båda håll. Någonstans måste man acceptera att alla inte har samma värderingar och åsikter, det enda vi kan styra över är hur vi väljer att bemöta det.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-10-19 kl. 20:45.
Citera
2018-10-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej det får HD leva med, och det verkar hon ju...
För att SD:
Misshandlat LW
Ofredat LW
Är misstänkt för MORD på LW

Vad är det du inte begriper, att mord på en mycket populär tjej slätas över, betyder inget? Isåfall är du dummare än jag kunde ana.
Är det så att i din värld så räcker det att vara misstänkt för mord för att man skall utsättas för grov misshandel?

Hoppas du inte tar alltför illa upp om jag börjar se dig som en presumtiv anförare av en lynchmobb.
Får en bild av att du skulle passat väldigt bra, iklädd en karakteristisk vit klädsel, i den amerikanska Södern..
Citera
2018-10-19, 21:18
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om du läser dialogen istället, det var inte SD.
Inte känner SD... suck, orkar inte dra detta igen. Förklarat detta så detaljerat flera gånger.

Nej du har verkligen INTE svarat på den frågan.
Ena inlägget känner du SD, ni umgås, är på samma nivå, ni kan skratta ihop.

Sedan helt plötsligt känner du inte alls SD personligen.

Kan du inte bara svara på hur det egentligen ligger till?
Varför ändrar du dig?
Citera
2018-10-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nej du har verkligen INTE svarat på den frågan.
Ena inlägget känner du SD, ni umgås, är på samma nivå, ni kan skratta ihop.

Sedan helt plötsligt känner du inte alls SD personligen.

Kan du inte bara svara på hur det egentligen ligger till?
Varför ändrar du dig?
Detta har jag ganska väl skrivit om, flera gånger, och andra förstod ganska exakt vår relation med varandra. Om du/ni tycker att det är ett motsatsförhållande det du tar upp ovan, så är du/ni ganska inskränkta i era liv och relationer.

Det var en inläggare som svarade åt er med en ganska bra liknelse: Vissa av era grannar träffar ni ett par gånger i veckan och säger hej. Ett par gånger om året träffas ni över en middag. Vissa av grannarna skrattar ni med, är på samma nivå, umgås lite mer med, går på någon utställning.
Men KÄNNER ni dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in