Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Ingen av det du skriver gör det troligt att det är en revolution på gång.
Diskussionen handlar inte om revolutionens vara eller icke vara. Du frågade efter argument som styrker min teori att militären ligger bakom Q, vilket jag besvarade.
Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Jag förväntar mig verkligen inte att du ska överge din teori. Det kommer sannolikt aldrig någonsin att ske. Kan du själv ge ett par exempel på vad som skall till för att du skall överge din starka tro?
Varför frågar du efter ett svar som jag gav i inlägget du citerar? Motbevisa mig. Svårare än så är det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Jag är på Pussyking:s linje. Det är en påverkansoperation från Republikanerna. Eller möjligen (troligtvis inte) från utländsk makt som vill splittra USA.
Vad tyder på att det är påverkansoperation från Republikanerna? Vad talar emot?
Vad tyder på att det är en utländsk makt som vill splittra USA? Vad talar emot?
Till skillnad från dig har jag kommit fram till en teori, inte flera.
Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Man har verkligen följ instruktionsboken om hur man ska fånga upp så många som möjligt genom att anspela på alla möjliga populära konspirationsteorier utan att vara allt för tydlig. Klassiska knep för att fånga in lättpåverkade individer som inget hellre vill än att tro på den stora "sanningen"...
Så kan det vara. Jag har argumenterat för att det inte är så.
Jag argumenterar för att Q sprider desinformation för att forcera fram misstag och varför det är nödvändigt. Jag har också argumenterat för att det är en vanlig taktik vid krig, vilket styrker min teori om att militären är inblandad.
Hur passar alla avgångar, avsked och förseglade åtal in i er teori?
– Om Q är en ren påverkansoperation och inte del av en revolution, varför alla dessa avgångar, avsked och åtal?
– Hur kan en utländsk makt lyckas sparka statsanställda i USA? Hur kan dom skapa 50.000+ åtal?
Enligt mitt tänkande är det omöjligt tillsåvida dom inte har hjälp inifrån och då måste det vara en statskupp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
Vem eller vilka är det som "programmerar" människor? Vem eller vilka tjänar på att människor uppdelade och polariserade? Vem eller vilka har i årtusenden levt ibland vita men aldrig integrerats? Vem eller vilka kan bo i Berlin idag men Stockholm imorgon och New York dagen efter?
Man kan studera tekniker eller metoder som "dessa" använder sig av men tills dess att man väljer att inse _VEM_ som styr bakom kulisserna så kommer man för evigt att vara en "programmerad".
Här har vi en individ med båda fötterna på jorden och sunt eget kritiskt tänkande. Sånt gillar vi (till trollens stora förtret)!
Fotnot: Har ni funderat på varför det heter radio- och tv-program?