2018-10-19, 13:36
Medlem
Pussykings avatar
Mina tankar runt Q just nu är att det är en del av Republikanernas valkampanj. Supersmart och framgångsrikt, men det innebär också att sanningshalten i det som påstås ligger på samma nivå som alla andra valkampanjer. Jämför exempelvis med Socialdemokraterna som spred lögner om SD non stop i slutet av deras kampanj.

Dessutom är det nu så polariserat att det inte längre går att veta vem som ligger bakom olika skeenden. Ta folkmassorna som marscherar från Honduras; Trump twittrar ut en film där man ser hur de får betalt. Vi förväntas anta att det är Soros som betalar dom och att de på något sätt ska bli problematiskt för Trump när de når gränsen. Vi förväntas tro att Demokraterna ska vinna röster på detta.

Vad som redan skett är att Trump hotat med att dra in bidrag till de länder som låter detta ske, samt hotat med militära insatser om de närmar sig amerikansk mark.

Det är så klart möjligt att de här åtgärderna ligger så långt utanför vänsterns fattningsförmåga att de inte ens kunde tänka sig att det skulle ske, men det känns som man bjuder Trump på en chans att visa sig stark. Kan det vara Trump själv som ligger bakom marschen?

Allt oftare när jag tittar på Demokraternas utspel undrar jag om det är mullvadar inom organisationen som försöker förstöra för dom, för inte kan de väl vara så korkade...

Det blir spännande att följa utvecklingen fram till valet, och säkert efter också.
Citera
2018-10-19, 14:40
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Mina tankar runt Q just nu är att det är en del av Republikanernas valkampanj. Supersmart och framgångsrikt, men det innebär också att sanningshalten i det som påstås ligger på samma nivå som alla andra valkampanjer.
Bakom revolutionen står amerikanska militären. Q är militär underrättelsetjänst. Revolutionen är i grunden politiskt obunden; Trump hintade om detta under valkampanjen när han vägrade att lova att inte utmana andra republikaner som politiskt vilde ifall han inte blev republikanernas presidentkandidat.*

Citat:
Kan det vara Trump själv som ligger bakom marschen?
Det är osanolikt och vore dumdristigt.

Citat:
Allt oftare när jag tittar på Demokraternas utspel undrar jag om det är mullvadar inom organisationen som försöker förstöra för dom, för inte kan de väl vara så korkade...
Du ser på det ur fel synvinkel.

Korrupta politikers uppgift är inte att tjäna folket; deras uppgift är att tjäna Deep State. Politiker har genom historien tagit idiotiska beslut för att dom är tillsagda att göra det. Deras uppgift är att hålla folket som slavar och berika dom osynliga härskarna.

Vilken individ som helst som inte tjänar Deep State skulle framstå som kompetent och bli oerhört omtyckt (ex Hitler, JFK, Olof Palme, Putin, Le Pen, Nigel Farage, Gaddafi, Assad). Systemet är skapat så att icke korrupta individer inte skall kunna komma till maktposition. Om dom mot förmodan lyckas utpressas dom, anklagas för brott dom inte begått (sexualbrott är vanligast) eller mördas. Av namnen ovan är samtliga mördade eller tvingade från sin maktposition med två undantag; Putin och Assad. Båda sammarbetar med Trump (läs amerikanska militären).

Donald Trump har lyckats överleva hitintills för att han har amerikanska militären som beskydd.

* För att inte riskera att mata dom ljugande trollen är det bäst att förtydliga; Trump tog tillbaka sin ställning i slutet av valkampanjen när det stod mer eller mindre klart att han skulle bli republikanernas presidentkandidat. Eftersom han då visste att han skulle vinna kunde han lova att inte utana republikanernas presidentkandidat; mao sig själv.
Citera
2018-10-19, 17:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Bakom revolutionen står amerikanska militären. Q är militär underrättelsetjänst.
Det finns ingenting som stödjer detta påstående objektivt sätt.
Du VILL att det ska vara sant, precis som att du vill att paradiset på jorden snart är här (efter "revolutionen").

Tyvärr - för din del - är din vilja och verkligheten två helt olika saker...
Citera
2018-10-19, 17:26
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det finns ingenting som stödjer detta påstående objektivt sätt.
Ingenting?

– Trumpadministrationen kryllar av fd militärer av hög rang. Ingenting? Inte objektivt?
– Q hänvisar ständigt till det militära och att det är en militäroperation. Ingenting? Inte objektivt?
– Q har bevisad tillgång till militär underättelseinformation (NSA). Ingenting? Inte objektivt?
– Trump har via exekutiva ordrar förberett för militära tribunaler. Ingenting? Inte objektivt?
– Trump håller på att kraftigt utöka kapaciteten på militärbasen (fängelset) Guantánamobasen. Ingenting? Inte objektivt?
– General Paul Nakasone (NSAs befälhavare) informerade trumpkampanjen om FISA-övervakningen. Ingenting? Inte objektivt?

Tills dess att jag får höra en troligare teori står jag fast vid min.

Får vi höra din teori?
Senast redigerad av Fittahora 2018-10-19 kl. 17:29. Anledning: La till argument om Guantánamo
Citera
2018-10-19, 17:40
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Ingenting?

– Trumpadministrationen kryllar av fd militärer av hög rang. Ingenting? Inte objektivt?
– Q hänvisar ständigt till det militära och att det är en militäroperation. Ingenting? Inte objektivt?
– Q har bevisad tillgång till militär underättelseinformation (NSA). Ingenting? Inte objektivt?
– Trump har via exekutiva ordrar förberett för militära tribunaler. Ingenting? Inte objektivt?
– Trump håller på att kraftigt utöka kapaciteten på militärbasen (fängelset) Guantánamobasen. Ingenting? Inte objektivt?
– General Paul Nakasone (NSAs befälhavare) informerade trumpkampanjen om FISA-övervakningen. Ingenting? Inte objektivt?

Tills dess att jag får höra en troligare teori står jag fast vid min.

Får vi höra din teori?

Ingen av det du skriver gör det troligt att det är en revolution på gång.
Jag förväntar mig verkligen inte att du ska överge din teori. Det kommer sannolikt aldrig någonsin att ske. Kan du själv ge ett par exempel på vad som skall till för att du skall överge din starka tro?

Jag är på Pussyking:s linje. Det är en påverkansoperation från Republikanerna. Eller möjligen (troligtvis inte) från utländsk makt som vill splittra USA.

Man har verkligen följ instruktionsboken om hur man ska fånga upp så många som möjligt genom att anspela på alla möjliga populära konspirationsteorier utan att vara allt för tydlig. Klassiska knep för att fånga in lättpåverkade individer som inget hellre vill än att tro på den stora "sanningen"...
Citera
2018-10-19, 17:49
Medlem
Q talar mycket om hur människor programmeras till att stå på den ena eller den andra sidan av en konflikt som utgörs av motsättningar mellan olika grupper. Detta kan vara allt ifrån hudfärg, klasstillhörighet, religiös eller kulturella skillnader etc.
De som följer Q bör förstå att detta även gäller den s.k vänster-höger skalan vilket är och alltid varit ett av de främsta indoktrinering/programmerings verktyg som ”imperiet” använder sig av.

Detta klipp tar upp dessa tankegångar på ett bra sätt:
https://youtu.be/47UHsYXxJjo
Citera
2018-10-19, 18:49
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priiicken
Q talar mycket om hur människor programmeras till att stå på den ena eller den andra sidan av en konflikt som utgörs av motsättningar mellan olika grupper. Detta kan vara allt ifrån hudfärg, klasstillhörighet, religiös eller kulturella skillnader etc.
De som följer Q bör förstå att detta även gäller den s.k vänster-höger skalan vilket är och alltid varit ett av de främsta indoktrinering/programmerings verktyg som ”imperiet” använder sig av.

Detta klipp tar upp dessa tankegångar på ett bra sätt:
https://youtu.be/47UHsYXxJjo

Vem eller vilka är det som "programmerar" människor? Vem eller vilka tjänar på att människor uppdelade och polariserade? Vem eller vilka har i årtusenden levt ibland vita men aldrig integrerats? Vem eller vilka kan bo i Berlin idag men Stockholm imorgon och New York dagen efter?

Man kan studera tekniker eller metoder som "dessa" använder sig av men tills dess att man väljer att inse _VEM_ som styr bakom kulisserna så kommer man för evigt att vara en "programmerad".
Senast redigerad av Daniel501 2018-10-19 kl. 18:52.
Citera
2018-10-19, 18:51
Medlem
Citat:
Jag förväntar mig verkligen inte att du ska överge din teori. Det kommer sannolikt aldrig någonsin att ske. Kan du själv ge ett par exempel på vad som skall till för att du skall överge din starka tro?

Jag är på Pussyking:s linje. Det är en påverkansoperation från Republikanerna. Eller möjligen (troligtvis inte) från utländsk makt som vill splittra USA.

Man har verkligen följ instruktionsboken om hur man ska fånga upp så många som möjligt genom att anspela på alla möjliga populära konspirationsteorier utan att vara allt för tydlig. Klassiska knep för att fånga in lättpåverkade individer som inget hellre vill än att tro på den stora "sanningen"...

Instämmer till 100 med fittahora.
Det är en påverkansoperation från rep el utländsk makt ! HAHA
Spitttra försöker demokraterna med, D Trump och Q får de afroamerikanska BLM ge upp o istället starta WALKAWAY rörelsen i massor .

Men dröm på vidare om putin du ! hehe
Citera
2018-10-19, 19:55
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Diskussionen handlar inte om revolutionens vara eller icke vara. Du frågade efter argument som styrker min teori att militären ligger bakom Q, vilket jag besvarade.

Citat:
Varför frågar du efter ett svar som jag gav i inlägget du citerar? Motbevisa mig. Svårare än så är det inte.

Citat:
Vad tyder på att det är påverkansoperation från Republikanerna? Vad talar emot?
Vad tyder på att det är en utländsk makt som vill splittra USA? Vad talar emot?

Till skillnad från dig har jag kommit fram till en teori, inte flera.

Citat:
Så kan det vara. Jag har argumenterat för att det inte är så.

Jag argumenterar för att Q sprider desinformation för att forcera fram misstag och varför det är nödvändigt. Jag har också argumenterat för att det är en vanlig taktik vid krig, vilket styrker min teori om att militären är inblandad.

Hur passar alla avgångar, avsked och förseglade åtal in i er teori?
– Om Q är en ren påverkansoperation och inte del av en revolution, varför alla dessa avgångar, avsked och åtal?
– Hur kan en utländsk makt lyckas sparka statsanställda i USA? Hur kan dom skapa 50.000+ åtal?
Enligt mitt tänkande är det omöjligt tillsåvida dom inte har hjälp inifrån och då måste det vara en statskupp.

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Vem eller vilka är det som "programmerar" människor? Vem eller vilka tjänar på att människor uppdelade och polariserade? Vem eller vilka har i årtusenden levt ibland vita men aldrig integrerats? Vem eller vilka kan bo i Berlin idag men Stockholm imorgon och New York dagen efter?

Man kan studera tekniker eller metoder som "dessa" använder sig av men tills dess att man väljer att inse _VEM_ som styr bakom kulisserna så kommer man för evigt att vara en "programmerad".
Här har vi en individ med båda fötterna på jorden och sunt eget kritiskt tänkande. Sånt gillar vi (till trollens stora förtret)!

Fotnot: Har ni funderat på varför det heter radio- och tv-program?
Citera
2018-10-19, 20:05
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priiicken
Q-anhängarna är till stor del väldigt vakna och har stenkoll på detta.

I en perfekt värld skulle partier vara förbjudna. Alla beslut skulle tas i lokala sammanträden av människorna som bor där. Länder skulle inte existera. Sammanslutning sker genom gemensamma intressen, inte linjer på en karta.
Citera
2018-10-19, 20:10
Medlem
Citat:
Mina tankar runt Q just nu är att det är en del av Republikanernas valkampanj. Supersmart och framgångsrikt, men det innebär också att sanningshalten i det som påstås ligger på samma nivå som alla andra valkampanjer. Jämför exempelvis med Socialdemokraterna som spred lögner om SD non stop i slutet av deras kampanj.

Dessutom är det nu så polariserat att det inte längre går att veta vem som ligger bakom olika skeenden. Ta folkmassorna som marscherar från Honduras; Trump twittrar ut en film där man ser hur de får betalt. Vi förväntas anta att det är Soros som betalar dom och att de på något sätt ska bli problematiskt för Trump när de når gränsen. Vi förväntas tro att Demokraterna ska vinna röster på detta.

Vad som redan skett är att Trump hotat med att dra in bidrag till de länder som låter detta ske, samt hotat med militära insatser om de närmar sig amerikansk mark.

Det är så klart möjligt att de här åtgärderna ligger så långt utanför vänsterns fattningsförmåga att de inte ens kunde tänka sig att det skulle ske, men det känns som man bjuder Trump på en chans att visa sig stark. Kan det vara Trump själv som ligger bakom marschen?

Det blir spännande att följa utvecklingen fram till valet, och säkert efter också.

Bra kommentar
Citera
2018-10-19, 20:29
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:

Vad ska då hända inför 2020? Ska Q komma tillbaka och hypa upp väljarna igen? Varför har Q varit tyst i ett par veckor nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in