Citat:
Jo, jag har också haft en sådan konspirationsteori. Men nu tror jag mest att de har otur med orden. Sedan finns det litet olika grupper av försvarare. Det varierar nog vilken vinning de har att skriva här. En del verkar få en kick av att ställa till oreda och bråk och bryr sig inte om SD. Andra verkar ha kraschlandat med kvinnor i livet och behöver vädra det. Några känner och försvarar SD och jag förstår verkligen dem: antar att om jag kände en spillevink som blir misstänkt för mord, skulle jag också ha svårt att tro något sådant om min vän eller bekante. Jag har funderat lite på det stöd som SD/HD får här i tråden. Nu vet jag ju inte hur pålitlig den tillfälligt inhoppande Medinsyn var, men hen lät ju påskina att hen kände SD (om jag minns rätt!) och framförde ju med emfas att hjälpen i tråden snarare var stjälp. I hens inlägg så verkade ju en tydlig poäng vara att SD nog gärna klarade sig utan dessa stjälpare. Och onekligen så bidrar SD-försvaret mer till att underblåsa polemik och fortsatt fokus på SD snarare än att avdramatisera honom som GM. Jag har lite paranoid börjat fundera om det motsägelsefulla försvaret verkligen är försvar eller tvärtom?
För tydlighetens skull så understryker jag att jag inte menar att detta gör SD mindre MGM för det. Jag funderar bara på effekt och syfte i de försvarsinlägg vi sett. Någon fler som tänkt på detta? Oavsett syfte så är tråden hursomhelst väldigt polemisk nu då många plattar till varandra för att försöka nå ett konsensus vi nog ändå aldrig kommer att enas kring. Lite synd då vi ofta tappar fokus då.
För tydlighetens skull så understryker jag att jag inte menar att detta gör SD mindre MGM för det. Jag funderar bara på effekt och syfte i de försvarsinlägg vi sett. Någon fler som tänkt på detta? Oavsett syfte så är tråden hursomhelst väldigt polemisk nu då många plattar till varandra för att försöka nå ett konsensus vi nog ändå aldrig kommer att enas kring. Lite synd då vi ofta tappar fokus då.
Ang 22/10 undrar jag om HD har ngn speciell info. Antagligen blir det bara ett torrt konstaterande att förundersökningen pågår, som Luxors sa hände i augusti, men hon kanske förväntar sig något mer. Inte långt kvar!