OM det är sant med en förhandling på mån. som gäller mordet på Lena, så kan det mycket väl vara en vårnadsuppgörelse. Men inte mellan SD o HD. HD är väl inte så dum att hon "tipsar" om det till "arbetskamrater".
Det kan gälla huruvida UW är lämplig som vårdnadshavare. Eftersom han står som kontakt på fonus betr. begravningen så håller han i det som vårdnadshavare till barnen.
Eftersom inget händer på den fronten, varken begravning, bouppteckning (antar jag), försäljning av Lenas lgh etc, så finns problem där. Lena har ju antagligen föräldrar och syskon som bryr sej och som vet mer än alla andra.
Detta ständigt framförande av ML som lämpligare GM har jag undrat över. Är det möjligen SDs "egensnickrade" teori? MLs förehavande har presenterats med detaljer till skillnad från andras.
Varför?
SD har förmodligen lagt fram flera olika alternativ under tidens gång. Pundarteorin kanske också är en av hans, fast samtidigt uppfattar jag SD som klart mycket smartare än EGT. Utifrån EGT:s beteende här har säkert utredarna koll på hen(ne).
Om du läser mina svar, bortsett från grammatiska klagomål, så hittar ni en röd tråd. Andra klarar av det, så jag tror inte mindre om er.
Och du får gärna tro vad du vill om min könsidenritet, men skriv könsneutralt. Tråden handlar väl inte om detta och konstigt att du raljerar om det.
Jag är inte mycket för det här tramseriet med könsneutralt personligt pronomen. Så - du vill vara en hon i tråden medan jag tycker att väldigt mycket tyder på att du är en han. Är det viktigt?
Jag tycker det viktiga är att dom får fast Lenas mördare.
Ursprungligen postat av bergabo
Den 22:a finns ju grov våldtäkt mm.
"må 2018-10-22
(dag 3/5) 09:00 - 16:00 Huvudförhandling B 2627-17 grov våldtäkt m m "
Lena kanske anmälde SD och han i sin tur försökte få henne att backa
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Nä, den förhandlingen är inne på dag 3 av 5 planerade. Återstår smuggling mm, narkotika mm samt vårdnad. Eller konkurs då.
Kanske polisen gjorde bifynd vid husis? 🤔
Jovars, grov våldtäkt, övergrepp i rättssak, smuggling, narkotikabrott smaskigt drömscenario för trådens lystna dramatiker.
Kanske förhandlingen handlar om att MGM brutit sig in på NFC för att nattetid trippel-tvätta sina beslagtagna jättemycket-teknisk-bevisning ägodelar med-klorin?
SD har förmodligen lagt fram flera olika alternativ under tidens gång. Pundarteorin kanske också är en av hans, fast samtidigt uppfattar jag SD som klart mycket smartare än EGT. Utifrån EGT:s beteende här har säkert utredarna koll på hen(ne).
Jag har funderat lite på det stöd som SD/HD får här i tråden. Nu vet jag ju inte hur pålitlig den tillfälligt inhoppande Medinsyn var, men hen lät ju påskina att hen kände SD (om jag minns rätt!) och framförde ju med emfas att hjälpen i tråden snarare var stjälp. I hens inlägg så verkade ju en tydlig poäng vara att SD nog gärna klarade sig utan dessa stjälpare. Och onekligen så bidrar SD-försvaret mer till att underblåsa polemik och fortsatt fokus på SD snarare än att avdramatisera honom som GM. Jag har lite paranoid börjat fundera om det motsägelsefulla försvaret verkligen är försvar eller tvärtom?
För tydlighetens skull så understryker jag att jag inte menar att detta gör SD mindre MGM för det. Jag funderar bara på effekt och syfte i de försvarsinlägg vi sett. Någon fler som tänkt på detta? Oavsett syfte så är tråden hursomhelst väldigt polemisk nu då många plattar till varandra för att försöka nå ett konsensus vi nog ändå aldrig kommer att enas kring. Lite synd då vi ofta tappar fokus då.
Jag har funderat lite på det stöd som SD/HD får här i tråden. Nu vet jag ju inte hur pålitlig den tillfälligt inhoppande Medinsyn var, men hen lät ju påskina att hen kände SD (om jag minns rätt!) och framförde ju med emfas att hjälpen i tråden snarare var stjälp. I hens inlägg så verkade ju en tydlig poäng vara att SD nog gärna klarade sig utan dessa stjälpare. Och onekligen så bidrar SD-försvaret mer till att underblåsa polemik och fortsatt fokus på SD snarare än att avdramatisera honom som GM. Jag har lite paranoid börjat fundera om det motsägelsefulla försvaret verkligen är försvar eller tvärtom?
För tydlighetens skull så understryker jag att jag inte menar att detta gör SD mindre MGM för det. Jag funderar bara på effekt och syfte i de försvarsinlägg vi sett. Någon fler som tänkt på detta? Oavsett syfte så är tråden hursomhelst väldigt polemisk nu då många plattar till varandra för att försöka nå ett konsensus vi nog ändå aldrig kommer att enas kring. Lite synd då vi ofta tappar fokus då.
Hujedamej, konspirationsteori! Hur törs du Philomena?
Det tål att tänka på ändå. Alla kvinnor vet ju hur man ibland måste få karln att tro att det är han som vill köpa en blommig soffa till varje pris.
Men det kan vara klurigt att skilja agnarna från vetet. Vilka inlägg är precis så imbecilla som de verkar och vilka är inte det?
Brottmålet, med det avses brottmålet i mordet?
Är det så att det ligger vilande i tingsrätten under tiden förundersökning pågår?
Kan någon som är juridiskt insatt förklara för en novis på ett begripligt sätt?
Ja det är mordet på LW som är brottmålet.
Ja det ligger vilande och senaste yttrande från åklagaren var 22/8 att förundersökningen pågår när tingsrätten frågade om det.
Ursäkta, men det har jag inte noterat i så fall. Kanske för att det var så nogsamt beskrivet med MLs olika förflyttningar (flyg, bussar).
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
I min och vår koll av andra personer i LW:s liv tittade jag lite på BeholderX (JH). Det var nått som inte stämt sedan länge, som jag inte riktigt förstått vad. Kommer inte ihåg riktigt var jag hörde det först, men det var direkt när hon försvann och/eller när hon just hittats.
Någon hade pratat med JH ELLER om det var någon annan i bilen som skulle till Norge. Det som sas var att Norgebilen var förbi LW:s hem för att plocka upp henne men det var redan avspärrat och detta var på tisdag morgon. Den uppgiften är jag ganska säker på, men eftersom det inte var en direkt uppgift, så kan det ha förvrängts eller missförståtts. Sedan fick vi det bekräftat att det var på onsdagen som bilen styrde mot Norge, så jag tänkte inte mer på det.
"Men, sas det inte att det var avspärrat?" tänkte jag.
"Ah, det var ju på onsdagen, och då var det kanske avspärrat!".
Men det stämde inte heller. Jag har fått av två oberoende att det inte var avspärrat på onsdag morgon och onsdag FM, varav en i Norgebilen.
Min partner har ju bättre minne, fast det var jag som pratade i telefonen. (Hen är otäck på att minnas detaljer som fladdrar förbi). JH hade sagt att det var på tisdagen dom for till Norge och var förbi LW:s hem, det var hen som pratade med JH på nått event eller liknade ganska säker på. Igår kväll så passade jag på att prata igen med hen (forboll går bort för oss!). Bekräftar att det NOG var tisdagen JH nämnde och att det var avspärrat då, men minnet ebbar ut med tiden.
Så JH säger initialt att dom var förbi på tisdagen och det var avspärrat då (detta sas innan hon hittats).
Sedan framgår det att Norgebilen var där på onsdag FM, och då var det inte avspärrat.
Då läser man lite loggar och ser att BeholderX och Lingonet geocachat under måndagen i Västerås. JH har sedan cachat i Uppsala under tisdagen. Första gången jag tittade var det 2st cacher, nu är det 3st loggade i Uppsala. Och sedan på onsdagen är det cacher mot Norge.
Läser man loggarna, både Lingonet och BeholderX så står det att dom är i Västerås under TISDAG i båda loggarna. Är båda dagvilda?
I BeholdeX logg för måndagen i Västerås står det: "Jag kom med ett förslag under förra veckan till lingonet om att kanske dra till Västerås på tisdagen och plocka lite."
I Lingonets logg för måndagen i Västerås står det: "...Och härom dagen så ringde han och tyckte tisdag var en bra dag...."
I BeholdeX logg för tisdagen i Uppsala så står det: "En mycket märklig dag med olyckskänsla i magen tog sin början och växte sig allt starkare under dagen. Jag var dock på jobbet och gjorde min plikt. Dagen gick alldeles för segt men det rullade på i varje fall. På kvällen hade jag bokat tvättid då jag och lingonet var iväg till Västerås igår och cachade så jag kunde inte ta min vanliga tid och i morgon sticker jag och ett gäng iväg till Norge för att härja runt där veckan ut. Tankarna var inte direkt på Geocaching men när jag var färdig på arbetsplatsen tog jag bilen och drog iväg till Uppsala för att logga några burkar...."
Ja, dom är lite dagvilda, men så tittar jag vad BeholderX loggat på söndagen och då står det så är i loggen: "Det var lördag. Det var morgon. Det var en inställd innebandyträning för..."
Loggen på lördagen lyder: "Framme vid veckans sjätte dag som i folkmun brukar kallas lördag.....
Så här stämmer loggtexten med datumet.
Hur tänker jag? Mitt scenario är (HYPOTETISKT!!!):
Loggtexterna och datumen är förskjutna för att dölja nått.
Kan det vara så att JH var i Västerås under måndagen med Lingonet (som datumen visar, men texten ljuger) och cachade. Där blir han upphämtade eller skjutsad till Örebro och Lena.
Dom två hade ju nått på gång och Örebro - Västerås är inte långt ifrån varandra.
Anledningen är att båda dom ska med samma bil till Norge under onsdagen.
Så med den planeringen kan dom umgås, cacha och förbereda Norge under tisdagen.
Kan vara så att planen med Västerås var just tisdag, men tidigarelades och JH överraskade LW i hemmet. Hon kanske råkade ha en chattruta öppen med avslöjande text som han såg.
Scenariot att GM redan är inne hos LW och någon hon känner stämmer då. Nått får JH att reagera, går ut i ilska och besvikelse. Han går mot centrum (det är i riktningen mot planket). LW följer efter för att prata och förklara. Hon hinner i kapp honom vid planket......
Som ni varit inne på, så har jag funderat mycket på ML och även random. Men även JH, enligt spoliern ovan.
Har då även skrivit att jag nästan räknat bort JH nu i efterhand, med den information jag fått.
Dom övriga namn som poppat upp i tråden har jag absolut ingen kunskap om eller kan leta mig fram till och skriver därför inget om dessa. Men JH hade jag hittat information om och sett ett visst samband och beröringspunkter som jag belyst.
Skulle INGEN skriva/tro/gräva i SD, så skulle jag axlat den rollen och utvärderat hans förehavanden och input i detta fall. Men nu görs ju det av 90% av tråden, ganska bra dessutom, så då kan jag fokusera på annat.
..Och viktigast av allt: FP tyder på att SD INTE kan vara mördaren. Men i stort sett alla andra kan vara det. Pundarpar, ML, och kanske en räv.
Det har jag inte skrivit... sluta ljug är du snäll. Tror du att du får extra poäng i drevet mot mig? Kom med riktiga analyser i sånt som du/ni känner inte stämmer, men läs på er ordentligt innan. Annars kommer jag bara hänvisa att detta finns det svar på i tråden.