2018-10-19, 15:34
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det kanske hon är, hade kanske hoppats på ett skott i råttan, men därifrån till att påstå att han är oskyldig till nåt han de facto redan erkänt?

Jag tror inte att han oskyldig till att ha haft sexuellt umgänge med BO. Det har han erkänt. Men hans berättelse och just det att han frågar om de skall gå in till frugan säger mig att det inte var första gången BO och Glenn och för den delen frugan hade sex tillsammans.

Därför är jag lite skeptiskt till ordet våldtäkt i detta fall. Men jag avvaktar givetvis bevisen som BO har. Men magkänslan är att det är flera offer än BO i detta och något hände med BO den natten/morgonen.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Hon kommenterar inte om BO stack ifrån lgh efter händelsen..och gjorde en polisanmälan. Det hade hon inget svar på.
Nej, för hon fick väl inte frågan...
Citera
Medlem
Jag förstår inte hur åklagaren kom fram till att den misstänkte må förstöra utredningen om han släpps ur? Vad baseras det på?

Egentligen är ju GM endast häktad pga BOs utsaga. I nuläget finns väl inga klara bevis för att BO har blivit våldtagen?

Jag säger inte att han är oskyldig, men det känns lite konstigt att häkta någon på sådana lösa grunder. Han har ju erkänt att de haft de lite mysigt, och att han slickat henne.

Har jag missat något? Någon som kan förklara för mig?
Citera
2018-10-19, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Jag förstår inte hur åklagaren kom fram till att den misstänkte må förstöra utredningen om han släpps ur? Vad baseras det på?

Egentligen är ju GM endast häktad pga BOs utsaga. I nuläget finns väl inga klara bevis för att BO har blivit våldtagen?

Jag säger inte att han är oskyldig, men det känns lite konstigt att häkta någon på sådana lösa grunder. Han har ju erkänt att de haft de lite mysigt, och att han slickat henne.

Häktad på sannolika skäl. En polisanmälan direkt efter händelsen och en enormt trovärdig berättelse samt ljudinspelningar och DNA gör att åtal för våldtäkt väcks sannolikt 30 oktober.

GM kan ju försvåra utredningen då MA var i samma hus som händelse utspelade. Även 4: e personen kan GM påverka. Så att han sitter inne är helt befogat.
Citera
2018-10-19, 15:39
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
"Hustrun tror vidare att det kan röra sig om en komplott, baserad på avundsjuka"...QUE? Varför i hela friden skulle hon vara avundsjuk på nån medelålders? Jesus

Det är ju det man helst vill när man är 25-isch, ha trekant med 2 st 60-åringar.
Nästan på gränsen till nekrofili fyfan
Citera
2018-10-19, 15:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux

Vid sidan av rent juridiska skäl har det varit såhär ganska många år nu - en kvinna säger våldtäkt och en man buras in (släpps ofta efter ett par dygn, men ändå). Varje helg sitter x antal män inburade för att någon kvinna (falskeligen) anklagat dem för våldtäkt och/eller våld - snuten är snabb på att "bura in aset" när en kvinna eller ett barn misstänks ha skadats.

I det här fallet handlar det nog om att oklarheter måste redas ut, vittnesmål lämnas igen, teknisk bevisning gås igenom etc.
Citera
2018-10-19, 15:41
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariaellen
https://stoppapressarna.se/svenskt/hustrun-om-valdtaktshaktade-fotbollsprofilen

Den där dåliga usäkten till artikel är lika undermålig som min femåriga sons handlingslistor. Författaren vill ge sken av att det som står där är autentiska förstahandsuppgifter när det i själva verket är skvaller på byn. Någon som känner någon som känner någon har hört att hon har sagt att... Vem fan ger ut sån smörja, och än mer intressant, vem fan läser det?
Citera
2018-10-19, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vid sidan av rent juridiska skäl har det varit såhär ganska många år nu - en kvinna säger våldtäkt och en man buras in (släpps ofta efter ett par dygn, men ändå). Varje helg sitter x antal män inburade för att någon kvinna (falskeligen) anklagat dem för våldtäkt och/eller våld - snuten är snabb på att "bura in aset" när en kvinna eller ett barn misstänks ha skadats.

I det här fallet handlar det nog om att oklarheter måste redas ut, vittnesmål lämnas igen, teknisk bevisning gås igenom etc.

Vem släppte häktningsprotokollet och vem suddade ut namnen? Vem är källan på Solna polisstation? Detta kan förstöra utredningen.
Citera
2018-10-19, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Den där dåliga usäkten till artikel är lika undermålig som min femåriga sons handlingslistor. Författaren vill ge sken av att det som står där är autentiska förstahandsuppgifter när det i själva verket är skvaller på byn. Någon som känner någon som känner någon har hört att hon har sagt att... Vem fan ger ut sån smörja, och än mer intressant, vem fan läser det?

Samma känsla här. MA har aldrig uttryckt sig sådär. Det är min övertygelse.
Citera
2018-10-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Allt känns väldigt oklart just nu. Säger som sagt inte att han är oskyldig, men om polisen kan häkta folk på sådana lösa grunder så borde man ju kunna låsa in barn som kastar sten på polisen i 1 vecka för att skrämma de.

Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Häktad på sannolika skäl. En polisanmälan direkt efter händelsen och en enormt trovärdig berättelse samt ljudinspelningar och DNA gör att åtal för våldtäkt väcks sannolikt 30 oktober.

GM kan ju försvåra utredningen då MA var i samma hus som händelse utspelade. Även 4: e personen kan GM påverka. Så att han sitter inne är helt befogat.

Enormt trovärdig berättelse? Enligt mig är GMs berättelse under förhöret minst lika trolig...
Har man säkrat DNA redan? Från kvinnans trosor eller? Annars skulle jag inte klassa de som speciellt viktiga.

Försöker bara förstå. Kan inte MA också försvåra utredningen?? Hon har ju tagit sin mans sida.
Citera
2018-10-19, 15:46
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Efter att läst den mediokra artikel så är jag mer och mer säker på att Frugan och Glenn har sex med andra. Det känns som är fullt medveten om detta och där av stötta sin man till 100%.

Ja hon är knappast omedveten om vad han vidgått i förhöret men ändå ger artikeln stöd för att hon stöttar honom till 100%, att ha en trekant är inte olagligt, dekadent men inte olagligt.
Hustrun beskrivs som tagen men samlad i den tuffa situationen. Hennes minnesbild av kvällen i deras våning var att den var trevligt uppsluppen. Nu tänker hon stötta sin man och ta fighten mot kvinnan i rätten. Vad som än krävs.
– Hon är helt övertygad om att kvinnan som anklagat maken har hittat på allting.
Hustrun tror vidare att det kan röra sig om en komplott, baserad på avundsjuka.
– Det finns inga andra förklaringar. Hustrun menar att avundsjuka kan vara anledningen till att kvinnan nu försöker sätta dit hennes man.
anklagelserna mot hennes make ”är helt absurda och grundlösa” och har till sina nära uttryckt sig tydligt: ”Jag litar på min man!”
https://stoppapressarna.se/svenskt/hustrun-om-valdtaktshaktade-fotbollsprofilen

Innan MA uttrycker sig på detta vis så har hon dragit slutsatserna utifrån BO's tidigare uppträdande.

Jag utesluter inte man haft frispråkiga, öppna och mustiga samtal under kvällen, BO har möjligtvis varit lite intresserad av MGM, men ville dela honom med frun. Hon gick och la sig med kläderna på för att markera och satte igång inspelning om hon skulle få fler inviter. Hon somnar MGM kommer in och börjar mysa och hon tror hon ska få ha honom ifred, men när det står klart för henne att han vill mer så avböjer hon med ett NEJ! Hon känner sig lurad tar sig från lägenheten och ringer 112.

/Provokatör

PS Jag trodde att artikeln till slut skulle få stopp på inläggen från spamartisten, men det var tydligen att hoppas på för mycket.
Citera
2018-10-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Efter att läst den mediokra artikel så är jag mer och mer säker på att Frugan och Glenn har sex med andra. Det känns som är fullt medveten om detta och där av stötta sin man till 100%.

Låter verkligen så. Hon litar såpass mycket på honom att BO faktiskt ville kyssas och bli slickad i häcken av sin man? Ja, så kan det vara, och att hon då vänder om "att BO hittat på allting" när hon inte ville vara med på trekant? Skönt för GS att ha en sådan fru som litar på honom för att han är "världens snällaste och inte skulle göra en fluga förnär". Bortsett från det han berättat, vilket verkar vara helt OK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in