Du hävde ur dig så mycket underligheter igår kväll. Kan du svara på mina frågor?
Citat:
Ursprungligen postat av
GizmoBoy
[...]
Solnedgångar har ingen betydelse om jorden skulle vara sfärisk, den går ner oavsett bakom horisonten precis som den gör för en platt jord.
Allt passar ihop för att det är en formel regel som är skapad av NWO för att hålla människan i schack o inte tänka utanför det, vi troende tror annat och vet att mänskligheten är dumförklarad och vilsna i sin tro.
Och nej kartor är gjorda av platt jord det borde nån som du fattat för länge sen.
Alltså helt seriöst jag blir fan mörkrädd för er skeptiker som är så totalt blåsta o tror på allt, helt sinnessjukt, dags att vakna nu, fortsätter detta i samma takt är människan helt borta.
Men tur det finns såna som mig som vet sanningen o inte är lika blåst som ni majoriteten.
Om solen skulle gå ner 'bakom kanten' på en platt jord så skulle det ju bli mörkt samtidigt på hela jorden, och så är det ju inte. Nu när jag skriver detta är klockan halv fyra på natten i Chile. Där är det mörkt, här i Sverige är det ljust.
Eftersom människor har vetat att jorden är sfärisk i iaf ett par tusen år. All utveckling sedan dess har skett med vetskapen att jorden är rund, och än är vi inte borta. Du hade däremot varit knäpp redan på Jesu tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
GizmoBoy
Det är sunt förnuft, det du kastar måste ramla ner, varför skulle den inte ramla ner? Det är naturligt, det är ingen jävla kraft som gör att det ramlar ner.
Om du har en massa som är stilla så behövs det en kraft i någon rikting för att den massan ska börja röra på sig. Håller du upp massan med handen och släpper den är det en kraft som får massan att börja röra sig nedåt. Så är det bara. Det du kallar 'faller' är att gravitationen påverkar massan att röra sig. Den rör sig dessutom snabbare och snabbare nedåt eftersom kraften påverkar den under hela fallet.
Om saker bara faller utan kraft(!), hur kommer det sig att föremålet accelererar nedåt?
Citat:
Ursprungligen postat av
GizmoBoy
Nu får ni skärpa er tangentbordskrigare.
Kan ni inte bara acceptera att det finns ingen kraft som håller oss nere på jorden eller att saker ramlar ner. Det är ingen kraft.
Det jag menar är att det är naturlig fysik. Vad är det för mening att en sak ska åka upp istället för ner?
Hoppar vi upp måste vi landa ner, eftersom vi startar från botten alltid och måste helt enkelt återvända till botten om vi inte flyger förstås.
[...]
Ni skeptiker är så jävla hjärntvättade så det spelar ingen roll vad man skriver till er, ni är förnekare av verkligheten och vad som faktiskt pågår runt omkring oss.
Det är NWO som skapat gravitationen för en universell formula, för att alla på jorden ska tänka samma sak och ha samma uppfattningar om saker o ting. I själva verket är allt påhitt. Skolgången med naturvetenskap ämnen är rent trams och skitsnack. Det är för att hålla människan i schack o vi inte ska tänka eget tänkande. För det är nånting enormt som pågår bakom stängda dörrar.
NWO vill inte att vi ska veta att jorden är platt o ihålig, för det hade förstört allt det vi "lärt" oss och visat att allt har varit påhittat.
Det går inte så bra för dig i livet va? Jobb- och relationsmässigt? Om du förkastar utbildning så lättvindigt kan det inte vara så lätt att få och behålla ett jobb. Är dina påståenden om NWO en räddningsplanka så du kan skylla dina misslyckanden på något utanför dig själv?
Citat:
Solen är inte så högt uppe som du tror, solen ligger nu bakom kanten vid los angeles och avstånder är för långt till Sverige att vi ska se ljuset för solen är inte så stark att den lyser upp hela jorden,
Hur högt upp är solen då? Du har ju uppenbarligen kunskap att mäta avstånd till himlakroppar då du själv har uppmätt avstånd till stjärnor som ligger 'miljontals ljusår' bort. Hur långt är det då till vår sol?
Citat:
Ursprungligen postat av
GizmoBoy
Nej kroppen har en massa därför är vi inte tyngdlösa, vi väger ju antal kilon. Det är vikten som håller oss kvar inte gravitationen.
Se, du är något på spåren här. Massa har en vikt. Men helium t ex har ju också en massa, men det faller inte nedåt. Hur kommer det sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
GizmoBoy
Nej jag kan inte se människorna på finland från Sverige. Som jag skrev innan det är helt andra lagar som gäller när man ser saker i rymden och det man ser på en platt jord. Eftersom det man ser ovanför skyn kan man se längre bort än att man tittar rakt fram, ögonen fungerar på olika sätt på olika saker, det är en egenskap ögat har.
Här pratade du om egenskaper som sitter i ögat, att ögat fungerar på olika sätt. Sen ändrade du dig och menade att ibland står saker i vägen. Kan du utveckla detta. Är så himla nyfiken på de olika sätten ögonen fungerar på.