2018-10-19, 04:04
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Pratas mycket om alla "vänner" till T. Men inte ett enda inlägg från någon "vän" till GA. Måste haft ett stort kontaktnät. Skandia, eget företag, flitig resenär, krogbesök runt Stockholm inte minst jakantrakten. Inte ett inlägg.
Citera
2018-10-19, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden

Ordet Vän mm är totalt urvattnat i Deras Facebookskretsar blir nästan genant att se hur det skrivs Tess hade en stor krets det behövde hon mycket beroende av sin personlighet hon var inuti en ensam trasig liten flicka och den som Tess önskade att hon skulle vara närmast var längst bort hennes syster. Två drabbade själar pga uppväxten

Jag håller med. Det var enormt urvattnat. Speciellt av de som var medberoende och bara strök medhårs istället för att göra allt de kunde för att hjälpa Tess att bryta det destruktiva mönster som hon hade som i grunden berodde på noll självkänsla och nada egenvärde, där grunden fanns både i uppväxten och det ständigt kränkande beteende systern hade gentemot henne ända till hennes död.
Senast redigerad av Majorskan52 2018-10-19 kl. 05:52.
Citera
2018-10-19, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden

De som var vänner .väldigt få.

Ja. Åtminstone inte många av de som sett igenom alla masker och som inte var medberoende och understödde hennes problematik. De senare fanns det ett gäng av. Varav flertalet som varit aktiva i denna tråd.
Citera
2018-10-19, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, jag vet ju inte hur illa det var. Men vissa vänner måste ju ha ansett att hon drack och/eller åt för mycket tabletter. Eller var psykiskt sjuk/instabil.

Det bör ju definitivt varit mer alkohol än "några glas då och då", som Adlax påstod.

Sedan så är det extremt svårt att få någon myndighet till att lyssna till anhöriga, det är alltså extremt svårt att få någon tvångsvårdad (om det inte gäller barn, då är socialtjänsten mycket snabba). Jag vet, min dotter tvångsvårdades några gånger.....

Att Tess blev ledsen över det kan ju också bero på att hon inte hade egen sjukdomsinsikt. Men nu lämnar vi det.

EDIT: Nu är det KNAS på citeringarna igen

Hon var salongsberusad för jämnan periodvis, sedan ökade berusningen ju senare på kvällen/natten man pratade med varandra. Lyssna på hennes filmsnuttar på Facebook så hör ni hur ofta hon var ”slirig” och i olika sammanhang.

Hon hade sjukdomsinsikt kortare glimtar, men i det stora hela inte alls.

Och ja, hon blev ledsen och upprörd över detta, men hon förstod tids nog varför vännerna försökte med det.

Det är betydligt lättare att få till sådan vård med många inblandade som har tät kontakt med den berörda och då även familjemedlemmar. Kontakt hades även med hennes psykolog.
Senast redigerad av Majorskan52 2018-10-19 kl. 05:29.
Citera
2018-10-19, 05:36
Medlem
Tess älskade djupt och innerligt, och när hon väl börjat älska någon så tappade hon aldrig hoppet om den personen. Hon såg alltid människors potential istället för det reella.

Det är och förblir en av hennes vackraste drag, och kanske även hennes sämsta, eftersom det var det som gjorde att hon alltid drog till sig misshandlande män i olika former - som hon förlät gång på gång på gång.

Jag sade många gånger till henne under åren att jag var livrädd att detta mönster skulle få henne dödad till slut.

Mitt hjärta brister av att inse att jag fick rätt i den rädslan.
Citera
2018-10-19, 06:07
Medlem
Jag tror att T följde med mgm hem för att han hade mer att dricka hemma. Jag tror också att de pratade politik och ev. religion. De hade inte samma uppfattning och därav blev det bråk. Jag tror inte alls att det var något sex inblandat.
Citera
2018-10-19, 06:11
Medlem
Detta klipp var så mycket Tess goda sida (men den touchar redan i där den blir lite jobbig); glad, social, kontaktsökande, analyserande, intelligent, humoristisk och stundtals ironisk. (På puben eller vad man nu ska kalla det stället..)

Men på denna video var hon inte slirig ännu, utan bara den roliga sida som kommer fattas så många. Ville bara visa. Hon fattas mig.

https://www.facebook.com/therese.t.karlsson.3/videos/10153951103062880/
Citera
2018-10-19, 06:23
Medlem
Tack Majorskan! Den videon var fin att se♡.
Citera
2018-10-19, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Tack Majorskan! Den videon var fin att se♡.

Hon var fantastisk på så många vis. Viktigt att vi inte glömmer de bitarna också i denna tråden. 💔❤️

Hon hade så många underbara sidor också. ❤️
Senast redigerad av Majorskan52 2018-10-19 kl. 06:45.
Citera
2018-10-19, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Pratas mycket om alla "vänner" till T. Men inte ett enda inlägg från någon "vän" till GA. Måste haft ett stort kontaktnät. Skandia, eget företag, flitig resenär, krogbesök runt Stockholm inte minst jakantrakten. Inte ett inlägg.

Om man tittar på ett kort på GA:s facebook och sedan kollar vart han bor på till exempel eniro så bor han i ett villaområde, så det bör finnas grannar som kan berätta en hel del.
Citera
2018-10-19, 08:44
Medlem
Han verkar finns på 2 adresser.. båda är i villaområde. Men på ena verkar det vara barn och ex och på det andra han själv bara.
Citera
2018-10-19, 08:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgump75
Han verkar finns på 2 adresser.. båda är i villaområde. Men på ena verkar det vara barn och ex och på det andra han själv bara.
Vad menar du? En person kan inte vara skriven på två adresser samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in