2018-10-19, 02:15
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Möjligt men också troligt att man bedömer att det finns starka skäl att ha honom inlåst

Vilka starka skäl är det egentligen? Han kan ju knappast radera inspelningen. Nä han borde inte behöva vara häktad och häktningen bör överklagas av hans advokat, det finns ingen anledning att hålla honom inlåst i det här läget av utredningen.

/Provokatör
Citera
2018-10-19, 02:19
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Det kanske var han själv som spelade in för att ha som runk-material senare. Nu visste han inte att polisen skulle komma och då hade han förmodligen inte gjort det. En spekulation bara. Frugan kom väl farande vad jag förstått men är osäker. Hon kanske undrade varför dom aldrig dök ner i hennes säng och kollade läget. Efter att varit gift med en notoriskt otrogen i 30 år tidigare borde hon ha varit på sin vakt. Nu anser hon dock att han är oskyldig till våldtäkt men verkar acceptera att maken slickade gästen i arslet. I vilket fall så kanske Glenn får en likadan cellgranne på häktet, Profilen, och om dom träffas finns mycket gemensamt att prata om.

Han är häktad med fulla restriktioner och får således inte träffa någon annan intagen.

/Provokatör
Citera
2018-10-19, 02:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det kanske var han själv som spelade in för att ha som runk-material senare. Nu visste han inte att polisen skulle komma och då hade han förmodligen inte gjort det. En spekulation bara. Frugan kom väl farande vad jag förstått men är osäker. Hon kanske undrade varför dom aldrig dök ner i hennes säng och kollade läget. Efter att varit gift med en notoriskt otrogen i 30 år tidigare borde hon ha varit på sin vakt. Nu anser hon dock att han är oskyldig till våldtäkt men verkar acceptera att maken slickade gästen i arslet. I vilket fall så kanske Glenn får en likadan cellgranne på häktet, Profilen, och om dom träffas finns mycket gemensamt att prata om.

Nej, det är uppgifter i media om att det är målsägande som spelat in ljudfilen.
Det skaver lite varför man gör det, men det kan finnas en rad anledningar till det. Möjligt att han kladdat innan eller samma kväll tidigare och blivit lite för på. Eller varit så pass att hon relativt lätt kunnat starta en inspelning då han inte gav upp. Kanske röststyrning eller något enkelt klick.
Inte så dumt faktiskt om man tänker på det.

MA kanske var för berusad för att vakta sin man. Den dagen man har behov av vaktegenskaper så tror jag man ska lämna eller vad tror du? Men visst jag tänker på dom tre barn hon skaffat sig med TB, och det säger en hel del om MA enligt min uppfattning. Hans egna ord kan man läsa om i hans bok om kvinnor och sprit och bråk.

Citat:
Innehållet har väckt starka reaktioner. Inte minst för skådespelarens berättelse om sina möten med prostituerade i Rio – nu reagerar ex-sambon Monika Ahlberg på innehållet:

– Jag tycker att han nu har gjort bort sig totalt med sin kvinnosyn. Jag vet inte vad det kommit ifrån. Jag tycker att det är bedrövligt.
https://www.expressen.se/noje/ex-sambons-harda-ord-mot-tommy-berggren/
Citera
2018-10-19, 02:22
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Vilka starka skäl är det egentligen? Han kan ju knappast radera inspelningen. Nä han borde inte behöva vara häktad och häktningen bör överklagas av hans advokat, det finns ingen anledning att hålla honom inlåst i det här läget av utredningen.

/Provokatör
Kan det inte bero på att dom räknar med att han blir fälld och får flera års fängelse? Jag är dålig på juridik men har fått den uppfattningen att det är så. Den där "Profilen" sitter väl kvar i häktet och det är samma sak där. Tror det handlar om minst ett par års fängelse i det fallet om han fälls.
Citera
2018-10-19, 02:22
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Han är häktad med fulla restriktioner och får således inte träffa någon annan intagen.

/Provokatör
Det du svarar på var nog mer ironi.
Citera
2018-10-19, 02:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Kan det inte bero på att dom räknar med att han blir fälld och får flera års fängelse? Jag är dålig på juridik men har fått den uppfattningen att det är så. Den där "Profilen" sitter väl kvar i häktet och det är samma sak där. Tror det handlar om minst ett par års fängelse i det fallet om han fälls.

Förutom på sannolika skäl krävs det lite mer. Som tex att försvåra och förstöra bevisning. Det är rätt i sak att det är en sk obligatorisk häktning om brottet ger två år fängelse. Men det krävs ändå ett särskilt skäl. Dessutom finns det lite krav på sannolika skäl för åklagaren. Så det är inte så att jahapp två års fängelse och misstänkt på sannolika skäl så pang. Mer ska det vara annars finns risken att han kan gå fri.
Profilen anses utgöra en risk för flykt alltså flyktfara. Han var inte häktad först utan när förhandlingen var över häktades han.
Citera
2018-10-19, 02:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

/Provokatör

Han kan påverka vittnen om han släpps fri, dvs försvåra utredningen. Jag förstår att han sitter häktad, han skulle tex kunna prata ihop sig med frun och komma på en hållbar story med henne.

PS. Visst vet du att man kan se användarnamnet på den som skriver ett inlägg? Tänkte när du avslutar samtliga inlägg med ditt användarnamn.
Citera
2018-10-19, 02:49
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Jag funderar lite över att han faktiskt blev häktad på den högre misstankegraden.

Han är tidigare ostraffad och det är inte en grov våldtäkt, fortsatt brottslighet kan i det närmaste uteslutas och det finns exempel på att misstänkta våldtäktsmän sluppit häktning trots att misstanken kvarstår.

Att hålla honom häktad betyder att åklagaren gjort bedömningen att bevisen håller för ett snabbt åtal.

Den där inspelningen måste vara ett mycket högt värderat bevis, vi får se om åklagaren gjort en korrekt bedömning, isf kav vi vänta oss ett åtal redan den 30/10.
Citat:
Jag kan tänka mig att förundersökningen räknar med att M*nica ska berätta något särskilt innan GS och hon fått tillfälle att kolludera.

Eller så är det fjärde mannen de inte fått tag på än? Och som kan bekräfta/dementera något de andra påstått?
Citera
2018-10-19, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag kan tänka mig att förundersökningen räknar med att M*nica ska berätta något särskilt innan GS och hon fått tillfälle att kolludera.

Eller så är det fjärde mannen de inte fått tag på än? Och som kan bekräfta/dementera något de andra påstått?

Är bara att ta in henne på förhör då. Att man tar in män på lösa grunder är ett allvarligt problem. Han ska inte behöva sitta häktad.

Damen var onekligen så pigg att hon kunde sätta på mobilen. Men ville inte bemöda sig med att ropa på hjälp. Hela denna historien är skrattretande.
Citera
2018-10-19, 05:08
Medlem
Hur mycket sprit (40%) motsvarar en flaska vin (13,5%)?
0,135 x 75 / 0,4 = 25,3125 cl sprit.
En flaska vin motsvarar drygt sex nubbar à 4 cl.
Citera
2018-10-19, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Förutom på sannolika skäl krävs det lite mer. Som tex att försvåra och förstöra bevisning. Det är rätt i sak att det är en sk obligatorisk häktning om brottet ger två år fängelse. Men det krävs ändå ett särskilt skäl. Dessutom finns det lite krav på sannolika skäl för åklagaren. Så det är inte så att jahapp två års fängelse och misstänkt på sannolika skäl så pang. Mer ska det vara annars finns risken att han kan gå fri.
Profilen anses utgöra en risk för flykt alltså flyktfara. Han var inte häktad först utan när förhandlingen var över häktades han.

Får för mig att man kan häktas om det finns risk att man kan snackar ihop sig med annan eller annat flyktrisk osv här bor han och hans fru tillsammans som eventuellt kan vara ett vittne och det innebär också en risk att hans historia tappar trovärdighet om han inte skulle vara häktad. Sen bara för att man är häktad på sannolika själ behöver det inte gå till åtal... Han har sagt att dom haft sex och hon säger att kanske delar var inte ömsesidiga. Finns ljud eller annat kanske der blir enklare att få klarhet men annars måste såna här fall vara svåra att komma i hamn med...
Citera
2018-10-19, 06:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det kan ju varit så att Gl*nn var påverkad och "fjuttad" hela eftermiddagen/kvällen och att han var pinsam under middagen, varför "den sjuke" skyllde på sjukdom och avvek, frugan lockade honom tidigt i säng och BO lade sig påklädd med mobilen på inspelning? Det behöver inte vara så att han och frugan smitt trekantsplaner, det räcker med att han var "uppvarvad" och oregerlig, av alkohol och/eller droger...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2018-10-19 kl. 06:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in