2018-10-18, 20:23
Medlem
Sam har lite att jobba med.

Fem år sedan HV tog en 3 poäng vida. Nu var det tydligen dax igen.
Citera
2018-10-18, 20:28
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det här rör inte alla. Känns lite offerkoftigt att gå ut på det sättet.

Det gör det väl. Det är ju 24 föreningar som skrivit under. Och det gäller fler supportrar än bara de ordföranden som skrivit under.

Du kan ju engagera dig emot detta om du vill. Kanske kan du få Saik att dra sig ur?
Citera
2018-10-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det gör det väl. Det är ju 24 föreningar som skrivit under. Och det gäller fler supportrar än bara de ordföranden som skrivit under.

Du kan ju engagera dig emot detta om du vill. Kanske kan du få Saik att dra sig ur?
Det är alla 28 lagens supporterklubbar i de två högsta ligorna. Inte en enda supporterklubb tyckte att kraven var så pass felaktiga att de inte skrev under. varenda en skriver alltså under. Det kan inte tolkas på annat sätt än att man är rejält missnöjda med hur pamparna håller på att förstöra intresset.
och kom ihåg att man hade den sämsta publiksiffran på 15 år förra säsongen...
Citera
2018-10-18, 21:06
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Sam har lite att jobba med.

Fem år sedan HV tog en 3 poäng vida. Nu var det tydligen dax igen.

Ni panikvärvar ur er det där snart ska du se.

Men inte mer än rätt att ni får svettas lite.
Citera
2018-10-18, 21:17
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Det är alla 28 lagens supporterklubbar i de två högsta ligorna. Inte en enda supporterklubb tyckte att kraven var så pass felaktiga att de inte skrev under. varenda en skriver alltså under. Det kan inte tolkas på annat sätt än att man är rejält missnöjda med hur pamparna håller på att förstöra intresset.
och kom ihåg att man hade den sämsta publiksiffran på 15 år förra säsongen...

Ja jag tycker detta är det bästa som hänt på länge.
Citera
2018-10-18, 21:19
Medlem
siryessirs avatar
Luleå dominerar totalt i Göteborg med tre stora avbräck innan match och två stycken som får lämna under match på grund av Frölundas vårdslösa spel. När Frölundas supporterkommentator till och med sågar fegsmällarna så är det illa. Att man knappt nämner att Westerholm tacklar sönder en tand på Rubin säger väl det mesta.
Senast redigerad av siryessir 2018-10-18 kl. 21:21.
Citera
2018-10-18, 21:22
Medlem
Tvonds avatar
Malmö 2 poäng 1 poäng Brynäs. Emil Molin avgör i förlängningen. Borde varit 3 poäng svagt tappa 3-1 med 6 min kvar men inställningen och farten och det fysiska spelet fanns inte riktigt där idag.
Citera
2018-10-18, 21:25
Medlem
vapor21s avatar
Jag är på riktigt allvarligt orolig för Växjö, deras spel i anfallszon känns inte ens i närheten av farligt. Hade Växjö idag gjort mål på alla halvchanser och "riktiga" målchanser hade de gjort 3 mål... Nä, det här ser inte alls bra ut.

Jag ser faktiskt hellre att de på lördag mot Mora gör 3-4 mål och förlorar än jobbar in en 1-0 seger. I det långa loppet kommer lite mål gynna laget.
Citera
2018-10-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Jag är på riktigt allvarligt orolig för Växjö, deras spel i anfallszon känns inte ens i närheten av farligt. Hade Växjö idag gjort mål på alla halvchanser och "riktiga" målchanser hade de gjort 3 mål... Nä, det här ser inte alls bra ut.

Jag ser faktiskt hellre att de på lördag mot Mora gör 3-4 mål och förlorar än jobbar in en 1-0 seger. I det långa loppet kommer lite mål gynna laget.

Håller med!
Händer ingenting i slottet framåt. Kan hoppas på play-in som bäst och ta två 1-0 segrar. Väl där kan vi hoppas på LHC i kvarten, sedan SAIK i semi och sedan är vi i final och väl där får lita på lite turpuckar.

Eller blir det kval neråt.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-18 kl. 21:39.
Citera
2018-10-18, 22:22
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Ja, jag funderar på att skapa en motrörelse.

För övrigt var 0-5 perfekt i detta läge.
Citera
2018-10-18, 23:25
Medlem
Dags att Örebro åker ur nu så förbannat dåliga dom är på att bygga lag. Dom har haft år efter år på sig att skapa något och allt dom gör är att tänka säsong för säsong. Det blir inte ens "en" bra säsong av det och det blir definitivt inte en bra framtid av det. Titta på Malmö eller Djurgården, det tog inte många säsonger i SHL innan man nu står med två topplag och en av dom är även min vinnare av SHL 2019. Man kan tro att Örebro vill vara en framtida SHL klubb och inte bara en dagslända, men icke. Titta på det spelar material man siktar på hela tiden. Det finns inte "framtid" skriven på en enda av dom. Än mindre kämpaglöd.
Citera
2018-10-19, 09:17
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whinger
Dags att Örebro åker ur nu så förbannat dåliga dom är på att bygga lag. Dom har haft år efter år på sig att skapa något och allt dom gör är att tänka säsong för säsong. Det blir inte ens "en" bra säsong av det och det blir definitivt inte en bra framtid av det. Titta på Malmö eller Djurgården, det tog inte många säsonger i SHL innan man nu står med två topplag och en av dom är även min vinnare av SHL 2019. Man kan tro att Örebro vill vara en framtida SHL klubb och inte bara en dagslända, men icke. Titta på det spelar material man siktar på hela tiden. Det finns inte "framtid" skriven på en enda av dom. Än mindre kämpaglöd.

Tänkte precis samma, redan innan gårdagens förlust. Lapp på luckan i Bern är det jämt, men annars har inte ÖHK gett svensk hockey något av värde. Skulle vara Hudaceks showande för några år sen i så fall...

Sen är väl klubben rätt illa omtalad i sin egen hemstad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in