2018-10-09, 19:18
Medlem
Kronartskockas avatar
Lyssnat rätt mycket på Dawn den senaste tiden, helt underbar black metal. Slaughtersun är helt otroligt jävla bra, makalöst. Någon som vet om de kommer släppa något mer? Läst att ett tredje album skulle varit på gång men att det inte blivit av. Ska köpa någon schysst tröja för att stötta dem!

Någon som känner till andra grupper likt Dawn? Gillar de längre låtarna och texterna. The knell and the world är en av de bästa black metal låtar jag hört. Aldrig fastnat för band likt Dimmu Borgir, hellre Gorgoroth då.
Senast redigerad av Kronartskocka 2018-10-09 kl. 19:26.
Citera
2018-10-09, 20:45
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronartskocka
Lyssnat rätt mycket på Dawn den senaste tiden, helt underbar black metal. Slaughtersun är helt otroligt jävla bra, makalöst. Någon som vet om de kommer släppa något mer? Läst att ett tredje album skulle varit på gång men att det inte blivit av. Ska köpa någon schysst tröja för att stötta dem!

Någon som känner till andra grupper likt Dawn? Gillar de längre låtarna och texterna. The knell and the world är en av de bästa black metal låtar jag hört. Aldrig fastnat för band likt Dimmu Borgir, hellre Gorgoroth då.

Kloka ord om Dawn där. Slaughtersun är en platta jag med jämna mellanrum återkommit till i en herrans massa år. Personligen känner jag att det inte kryllar av band som låter som Dawn lät. Dom har en egen touch på hantverket. Även EP’n Sorrow flew on black wings är kanonbra. Den som jämför dom med Dissection fattar noll. Ny platta med Dawn kan vi nog glömma tyvärr.

Sen ignorerar vi ditt Gorgoroth-hyllande och glömmer det direkt. Ett misstag är inget misstag.

Nu liras : Dödsrit - Spirit Crusher
Citera
2018-10-09, 23:15
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Kloka ord om Dawn där. Slaughtersun är en platta jag med jämna mellanrum återkommit till i en herrans massa år. Personligen känner jag att det inte kryllar av band som låter som Dawn lät. Dom har en egen touch på hantverket. Även EP’n Sorrow flew on black wings är kanonbra. Den som jämför dom med Dissection fattar noll. Ny platta med Dawn kan vi nog glömma tyvärr.

Sen ignorerar vi ditt Gorgoroth-hyllande och glömmer det direkt. Ett misstag är inget misstag.

Nu liras : Dödsrit - Spirit Crusher

De är sannerligen något väldigt unikt i hela BM scenen. Dissection har jag bara lyssnat på ett par låtar, tyckte inte att det var något speciellt överhuvudtaget. Nja, Gorgoroth senaste är ju katastrofalt dåligt, men "Under the Sign of Hell" från 97 tycker jag ändå förtjänar creds, den är riktigt hård emellanåt.

Kul med mera svenskt, ska lyssna!
Citera
2018-10-10, 08:05
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
De är sannerligen något väldigt unikt i hela BM scenen. Dissection har jag bara lyssnat på ett par låtar, tyckte inte att det var något speciellt överhuvudtaget. Nja, Gorgoroth senaste är ju katastrofalt dåligt, men "Under the Sign of Hell" från 97 tycker jag ändå förtjänar creds, den är riktigt hård emellanåt.

Kul med mera svenskt, ska lyssna!

Jag tycker att du ska ta dig tid att lyssna i genom både The Somberlain och Storm of the Light's Bane i sin helhet med Dissection, det har inget med Dawn att göra, men det är två av världshistoriens allra bästa skivor. Maha Khali, som oväntat blev hyllad i tråden för ett tag sedan, kan du skippa helt.
Citera
2018-10-12, 10:34
Medlem
shitlists avatar
Citat:

Dawn är fantastiska.

Jadu, kanske Unanimated - Ancient God of evil, Vinterland - Welcome to my last chapter, Sacramentum - Far away from the sun, Lord Belial - Enter the moonlight gate.

Är väl några skivor som är snarlik skulle jag säga.
Citera
2018-10-13, 14:34
Medlem
Death metal är så annorlunda gentemot black metal att det inte passar att klumpa ihop båda.

Death är argt, hårt, maktfullt, poetiskt, vackert.

Black är när man spelar så dåligt som möjligt och sjunger om hur man ska förgifta tårtor på barnkalas.
Citera
2018-10-13, 15:01
Medlem
CarpathianForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
Mayhem - Chimera. Försummade den när den kom för några år sedan, men den är ju inte så tokig.
Chimera är ett grovt underskattat album, jag tycker om det mer än DMDS för att vara ärlig.
Citera
2018-10-13, 15:08
Medlem
CarpathianForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskhydda
Death metal är så annorlunda gentemot black metal att det inte passar att klumpa ihop båda.

Black är när man spelar så dåligt som möjligt och sjunger om hur man ska förgifta tårtor på barnkalas.
Låter som du hörde på burzums mest lyssnade låt på spotify, tyckte den var tråkig och bestämde dig att black metal är sämst. Finns gott om hård, mäktig, atmosfärisk och vacker black metal också!
Vill du ha arg, hård, maktfull, poetisk och vacker black metal lyssna på in the nightside eclipse.
Citera
2018-10-13, 20:49
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskhydda

”Poetiskt, vackert”. Haha😂 skojare där. Sen menar du såklart maktfullkomligt, men är bara en smula för snäv i hjärnan för att få till det.
Men jag antar att hela inlägget bara är ett enda trollande, så whatever!!

Ett bra band som spelar dåligt om förgiftade barnkalas är Domgård. Känns som om Ödelagt hamnat lite under radarn hos folk. Plattan är faktiskt riktigt bra.
På tal om In the nightside eclipse så får jag små vibbar av den plattan när jag lyssnar på Ödelagt. Små alltså....

https://m.youtube.com/watch?v=KTphN0jPqfE
Citera
2018-10-17, 21:50
Medlem
Lugalzagesis avatar
Peste Noire fortsätter leverera, nya singeln är fantastisk!

https://www.youtube.com/watch?v=3knb1yXV7iQ
Citera
2018-10-18, 07:29
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi
Peste Noire fortsätter leverera, nya singeln är fantastisk!

https://www.youtube.com/watch?v=3knb1yXV7iQ

Oj! Det där lät riktigt fint. Trodde PN skulle ta sista steget nu och slutligen ersätta alla musiker med 10-åringar som aldrig sett ett instrument tidigare, men det här är ju faktiskt en riktig låt. Och bra som fan dessutom.

PN brukar vara en kvalitetsgaranti men jag trodde Famine hade tappat det helt.
Citera
2018-10-18, 18:02
Medlem
von_Ss avatar
Aux Armes är fan hur lovande som helst. Hade förväntat mig en utslagen pundare som ligger och vevar på en speldosa och Famine bredvid plinkandes otight på en banjo medan han rappar om den vita rasens överlägsenhet. Nu gillar jag iofs i stort sett allt med PN men det kändes som de hade spårat tillräckligt nu. Ett litet steg till ut i dekadensen hade varit över gränsen.

Fittsnyggt omslag också, som alltid med det bandet. Denna gång har en brinnande moské letat sig in också. Säga vad man vill om karln men han står för sin grej och lever som han lär. Gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in