Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 22:19
  #20749
Medlem
Lugalzagesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Aux Armes är fan hur lovande som helst. Hade förväntat mig en utslagen pundare som ligger och vevar på en speldosa och Famine bredvid plinkandes otight på en banjo medan han rappar om den vita rasens överlägsenhet. Nu gillar jag iofs i stort sett allt med PN men det kändes som de hade spårat tillräckligt nu. Ett litet steg till ut i dekadensen hade varit över gränsen.

Fittsnyggt omslag också, som alltid med det bandet. Denna gång har en brinnande moské letat sig in också. Säga vad man vill om karln men han står för sin grej och lever som han lär. Gillar.
Ha, det såg jag inte ens först. Ja, någon som benämner sig som "anarko-nationalist" borde kunna avfärdas som en hopplös motvallskärring, men efter alla dessa år får man nog medge att Famine menar allvar. Hans kraftiga övertygelse är nog delvis till grund för att hans musik blir så förbannat bra.
Citera
2018-10-19, 23:29
  #20750
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi
Ha, det såg jag inte ens först. Ja, någon som benämner sig som "anarko-nationalist" borde kunna avfärdas som en hopplös motvallskärring, men efter alla dessa år får man nog medge att Famine menar allvar. Hans kraftiga övertygelse är nog delvis till grund för att hans musik blir så förbannat bra.

Utan tvivel! Detta gäller förstås alla band oavsett tema.

Vad tycker du annars om bandets diskografi? Jag anser fortfarande att La Sanie des siècles är en av de bästa plattor som gjorts. Deras tidigare alster är också fruktansvärt bra. Folkfuck är lite väl sträng mot öronen tycker jag nog och senaste La Chaise-Dyable tycker jag var ganska trist. Diggar stilen de körde däremellan som fan och speciellt den självbetitlade är ju mäktig och med coola gästartister.

På tal om det fick jag nu sug efter WOI. Det var ju ett jävla drag runt dem här i tråden förr i tiden och de verkar lite bortglömda nu. Men vilka klassiker de skapat.

NP: Woods of Infinity - Köld

Skål!
Citera
2018-10-22, 11:06
  #20751
Avstängd
pettson3816s avatar
Ja jävlar, gamle Famine levererar fortfarande bra grejer. Nu ska ni få höra Kriegsmaschines nya platta Apocalypticists:

https://www.youtube.com/watch?v=9bgSAP_iOu4

Edit: Är det Darkside som piskar skinn i Krigsmaskinen? Imponerande arbete..Man är ju inte bortskämd med såpass avancerat trumspel inom black metal.
__________________
Senast redigerad av pettson3816 2018-10-22 kl. 11:11.
Citera
2018-10-26, 15:49
  #20752
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Ja jävlar, gamle Famine levererar fortfarande bra grejer. Nu ska ni få höra Kriegsmaschines nya platta Apocalypticists:

https://www.youtube.com/watch?v=9bgSAP_iOu4

Edit: Är det Darkside som piskar skinn i Krigsmaskinen? Imponerande arbete..Man är ju inte bortskämd med såpass avancerat trumspel inom black metal.

Det stämmer! Som jag förstår det så är Krigsmaskinen = Mgla rakt av nu mer.

Jag blev lite besviken att den släpptes, ryktades om att Mgla hade nytt på G och sen skrev de i pressreleasen att det stämmer att de jobbade på nytt - med Krigsmaskinen och "här kommer den". Dock har Mgla utannonserat ett antal liveframträdanden nu i dagarna (spelningarna är i april, bland annat Stockholm Slaughter) så de lär ju släppa nytt med Mgla i början av nästa år (hoppas jag).
Citera
2018-10-26, 15:53
  #20753
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Ja jävlar, gamle Famine levererar fortfarande bra grejer. Nu ska ni få höra Kriegsmaschines nya platta Apocalypticists:

https://www.youtube.com/watch?v=9bgSAP_iOu4

Edit: Är det Darkside som piskar skinn i Krigsmaskinen? Imponerande arbete..Man är ju inte bortskämd med såpass avancerat trumspel inom black metal.

Fast såpass mycket att hänga i granen var det inte.
Det är trevligt att dom håller samma sound som tidigare men hela plattan låter stort sett lika i 50 minuter. Jag personligen tröttnade snabbt. Jag drar hellre på Enemy of man plattan än senaste, men jag har bara lyssnat på senaste plattan två gånger i hörlurar på jobbet men får dra igenom den hemma för att riktigt avgöra ifall det var en ganska medioker platta eller inte.
Citera
2018-10-26, 21:25
  #20754
Medlem
von_Ss avatar
Kriegsmaschine har väl alltid varit ett rejält sömnpiller och bara hyllats pga att de är polacker och i synnerhet gör Mgla-kopplingen.

Ska försöka åka på Stockholm Slaughter nästa år. Ser inte mycket live nu för tiden tyvärr då kag blivit en gammal sur gubbjävel men både Mgla och Shining är två band jag alltid velat se. Båda med på en topp 10-lista för album förstås. Shining med Halmstad och Mgla med det mesta, men Mdlosci/FDTN om man bara får välja en, om den nu räknas som en.
Citera
2018-10-29, 00:44
  #20755
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Kriegsmaschine har väl alltid varit ett rejält sömnpiller och bara hyllats pga att de är polacker och i synnerhet gör Mgla-kopplingen.

Ska försöka åka på Stockholm Slaughter nästa år. Ser inte mycket live nu för tiden tyvärr då kag blivit en gammal sur gubbjävel men både Mgla och Shining är två band jag alltid velat se. Båda med på en topp 10-lista för album förstås. Shining med Halmstad och Mgla med det mesta, men Mdlosci/FDTN om man bara får välja en, om den nu räknas som en.

Värsta med Mgla och Shining är att det kan vara två rejäla sömnpiller, men det kan vara det bästa skitet någonsin.

Totalselfhatred som dom annonserade precis.. Det kan faktiskt vara något förbannat jävla bra.
Citera
2018-10-29, 10:46
  #20756
Medlem
Nordkväde:
https://www.youtube.com/watch?v=e_EjL_EfLnY

https://nordkvade.bandcamp.com/releases

Finns även på Spotify, iTunes, Deezer osv...
Citera
2018-10-29, 21:20
  #20757
Medlem
Ulven - Death Rites upon a Winged Crusade

https://www.youtube.com/watch?v=3Rd1WIzIIVg
Det här var riktigt bra!
Citera
2018-11-01, 20:42
  #20758
Medlem
Lugalzagesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Utan tvivel! Detta gäller förstås alla band oavsett tema.

Vad tycker du annars om bandets diskografi? Jag anser fortfarande att La Sanie des siècles är en av de bästa plattor som gjorts. Deras tidigare alster är också fruktansvärt bra. Folkfuck är lite väl sträng mot öronen tycker jag nog och senaste La Chaise-Dyable tycker jag var ganska trist. Diggar stilen de körde däremellan som fan och speciellt den självbetitlade är ju mäktig och med coola gästartister.
Ja, tidigare i tråden så konstaterade vi ju att jag tycker bra mycket mer om Folkfuck Folie än vad du och de flesta andra gör, haha. Intressant nog så föredrar jag även La Chaise-Dyable framför La Sanie.

Jag vill passa på att tipsa om att nördarna på 4chan har dragit igång "Nothing but Black Metal November", /nbbmn/, vilket de gör varje år. Jag fick en väldig massa bra rekommendationer där förra året som jag levde på resten av året. Titta gärna förbi!

http://boards.4chan.org/mu/thread/83741867#p83741867
Citera
2018-11-10, 15:49
  #20759
Avstängd
pettson3816s avatar
Lite rykande färskt black metal - skvaller här då. Inte för att jag vet vad som hänt riktigt. Jobbar på en flygplats och där kom det in ett flygplan där ett stort antal säkerhetspersonal och poliser mötte upp vid ankomst till gate. Döm av min förvåning när jag får se vår vän J*n A*el Bl*mberg (Hellhammer) föras bort av polisen direkt från planet. Något tumult måste uppstått under flygresan som gjort att blodvite uppstod då flygplanstrappan och något säte där inne var blodigt. Polisen stod och pratade med vad jag antar var hans flickvän utanför (blond tjej i 30-årsåldern) och sen såg jag J*n A*el sittandes i en polisbil. Hörde att polisen frågade en flygvärdinna om hon ville upprätta en anmälan vilket jag tror måste innebära att Hellhammer slagit henne på något vis. Det här hände för ca en timme sen. Kanske bör tillägga att det kan ha varit någon annan från Mayhem som stått för vad som än hände ombord på planet, men såg just Hellhammer.

Edit: fråga mig inte varför jag maskerar namnet.
__________________
Senast redigerad av pettson3816 2018-11-10 kl. 15:53.
Citera
2018-11-12, 01:58
  #20760
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Lite rykande färskt black metal - skvaller här då. Inte för att jag vet vad som hänt riktigt. Jobbar på en flygplats och där kom det in ett flygplan där ett stort antal säkerhetspersonal och poliser mötte upp vid ankomst till gate. Döm av min förvåning när jag får se vår vän J*n A*el Bl*mberg (Hellhammer) föras bort av polisen direkt från planet. Något tumult måste uppstått under flygresan som gjort att blodvite uppstod då flygplanstrappan och något säte där inne var blodigt. Polisen stod och pratade med vad jag antar var hans flickvän utanför (blond tjej i 30-årsåldern) och sen såg jag J*n A*el sittandes i en polisbil. Hörde att polisen frågade en flygvärdinna om hon ville upprätta en anmälan vilket jag tror måste innebära att Hellhammer slagit henne på något vis. Det här hände för ca en timme sen. Kanske bör tillägga att det kan ha varit någon annan från Mayhem som stått för vad som än hände ombord på planet, men såg just Hellhammer.

Edit: fråga mig inte varför jag maskerar namnet.


Haha! Var väl någon fyllegrej mest troligen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback