2021-06-19, 00:12
Medlem
svartblods avatar
Nu när vi inte är så många känns det lite roligare om vi iaf vet vart vi är ifrån. Kanske inte städer men typ Skåne etc...Eller har jag fel?
Citera
2021-06-19, 15:41
Medlem
Lugalzagesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Portugal sticker ut som ett land som kan göra helt jävla skadad Black Metal som ingen annan. Finns ju flera band som bara förstör öronen och hjärnan på en och är riktigt bra. Man undrar ju hur det kommer sig att just Portugal sticker ut för de har väl inte direkt några tidiga pionjärer som Polen eller Frankrike?

Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Portugal är ett land som, precis som Island, kommit in sent i matchen. Det enda tidiga band från Portugal som är någorlunda bekant är Decayed, men personligen tycker jag många av de nyare förmågorna är klart bättre.
Inte Portugal visserligen, men Sarcófago från Brasilien var ett av de tyngsta banden inom första vågen av BM. Kulturella utbyten mellan lusifona länder har alltid varit stort, det kan vara så att de har haft ett extra stort inflytande inom sin sfär.

Ren spekulation från mitt håll dock.
Senast redigerad av Lugalzagesi 2021-06-19 kl. 15:43.
Citera
2021-06-19, 22:17
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Nu har jag avhandlat två skivor på morgonen efter rekommendation i den här tråden.

Cultes des ghoules - Häxan
Inte lika bra som "eyes of satan" i mitt tycke men man vet ju vad man får. Har ett par till av dessa polacker(?) som jag ska plöja igenom.

Monarque - Lys Noir
Väldigt bra platta. Dom fortsätter imponera på mig. Första hela skivan mer hört lite andra låtar också.

Jävligt kul att få hitta ett plejs där man får tips som faktiskt är bra. Keep it up!

Häxan är för all del av bra platta men i mitt tycke helt klart Cultes des ghoules sämsta fullängdare.
Insup Henbane och Sinister på ett korrekt sätt och försök sedan att INTE drabbas av en vilja att offra levande ting på ett ockult offeraltare i skogen.

Mer Östeuropa!
Këkht Aräkh är ett ukrainskt black metal projekt som alla borde höra. Bandets enda medlem kallar sig för Crying orc. Det är ett faktum man helt enkelt får leva med.
Citera
2021-06-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi
Inte Portugal visserligen, men Sarcófago från Brasilien var ett av de tyngsta banden inom första vågen av BM. Kulturella utbyten mellan lusifona länder har alltid varit stort, det kan vara så att de har haft ett extra stort inflytande inom sin sfär.

Ren spekulation från mitt håll dock.

Sarcófago och Holocausto var förstås väldigt inflytelserika, men de har inte hörbart påverkat soundet i Portugal. Den brasilianska BM-scenen är ganska spretig. Finns ganska många bra band, men också mycket skräp. En hel del over-the-top-satanism som känns lite fånig ibland. Personliga favoriter utöver de nyss nämnda: Evil, Goatpenis och Apokalyptic Raids.
Citera
2021-06-21, 18:24
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Häxan är för all del av bra platta men i mitt tycke helt klart Cultes des ghoules sämsta fullängdare.
Insup Henbane och Sinister på ett korrekt sätt och försök sedan att INTE drabbas av en vilja att offra levande ting på ett ockult offeraltare i skogen.

Mer Östeuropa!
Këkht Aräkh är ett ukrainskt black metal projekt som alla borde höra. Bandets enda medlem kallar sig för Crying orc. Det är ett faktum man helt enkelt får leva med.

Nått specifikt jag ska börja med gällande Këkht Aräkh?

Har hört något en del på Sinister sen nån ny EP och tycker att det är skönt men inte svinbra.
Citera
2021-06-22, 06:11
Bannlyst
Jag lyssnar lite på Atmosfärisk och Folk Black Metal, kanske den mera episka typen av Black Metal nu. Bland annat så lyssnar jag på Kampfar, Summoning, Myrkgrav och Windir.
Citera
2021-06-23, 16:55
Medlem
Glantons avatar
Ännu ett vansinnigt bra polskt band vid namn Deus Mortem. Folk från bland annat Infernal war, men deus mortem känns mer sofistikerat även om dom såklart också har en håll käften-attityd.
Kosmocide från 2019 ligger nedan. Den polska kuken hängs ut än längre.

https://malignantvoices.bandcamp.com/album/kosmocide

Börja med sinister lava. Äckelbra.
Citera
2021-06-23, 17:01
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Nått specifikt jag ska börja med gällande Këkht Aräkh?

Har hört något en del på Sinister sen nån ny EP och tycker att det är skönt men inte svinbra.

Jag har bara än så länge lyssnat på Pale swordsman. Kostar exakt noll kr om man så vill på Bandcamp.
Låter som en blandning mellan Grift och burzum om grift fortfarande vore bra. Grym känsla i musiken.
Citera
2021-06-26, 21:52
Medlem
Glantons avatar
På tal om Deus Mortem så måste alla höra även deras senaste EP vid namn The fiery blood. Den som inte går igång på dessa polacker efter en lyssning på den här skiten är lobotomerad, alternativt kliniskt död.

https://m.youtube.com/watch?v=6uiW1gAl3IU&pp=QACIAgE%3D
Citera
2021-06-27, 18:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Här har vi Darkthrones senaste. Låter väl som förväntat och kanske inget att hurra över.
Darkthrone - Eternal Hails​.​.​.​.​.​.
https://www.youtube.com/watch?v=iboBawOFhi0
Citera
2021-07-02, 16:01
Medlem
1conga3congass avatar
Metal på Svenska, one man band, före detta Soilwork trummis.
Oerhört bra!
https://youtu.be/SWHOq1yHf34
Citera
2021-07-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Här har vi Darkthrones senaste. Låter väl som förväntat och kanske inget att hurra över.
Darkthrone - Eternal Hails​.​.​.​.​.​.
https://www.youtube.com/watch?v=iboBawOFhi0

De överraskar gång på gång genom att låta än mer oinspirerade för varje släpp. Darkthrone är ett av de sämsta banden som finns år 2021.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in