2018-10-18, 17:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Ja, ”på sannolika skäl misstänkt” som är den näst högsta misstankegraden.

Det är ändock den högsta misstankegraden vid häktning av 2 möjliga. Det som händer härnäst är att misstankegraden leder till åtal för våldtäkt inom ett antal månader eller att misstankegraden sänks och GS till slut släpps fri alternativt åtalas för något mindre allvarligt än våldtäkt.

Så när det gäller just häktning anses bevisen tala för att det skett ett sexbrott. Framtiden får visa om förhör med övriga inblandade samt tekniska bevis gör att misstankegraden försvagas eller stärks.
.
Citera
2018-10-18, 17:07
Medlem
Citat:
Varför skulle han känna ångest? Det är väl jobbigare om det skulle visa sig att hans dna finns på ställen han inte säger han varit? ”Oj, jag glömde....”.

Det var då dessutom ett jävla tjafs om var GS nosat och inte. Alla har vi olika preferenser när det handlar om sex, en del uppskattar vissa saker, tex oralsex, som andra finner motbjudande. Det är dags att släppa den biten tills vidare.

Om han där och då inte förstod att det han så utförligt beskriver skulle nå en så stor publik utanför förhörsrummet. Fru, grannar, släkt, familj, vänner, mm ja då är det väl inte så svårt att föreställa sig att ångesten skulle slå till med full kraft.

Din andra rad lämnar jag obesvarad då jag bokstavligen skiter i hans preferenser. Det är våldtäktsanklagelsen och att han sitter häktad på den högsta misstankegraden som intresserar mig.
Citera
2018-10-18, 17:08
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ja, ”på sannolika skäl misstänkt” som är den näst högsta misstankegraden.

Fan vad du jiddrar om detta. Han sitter häktad på den högsta misstankegraden som är möjlig vid häktning. Att du läst på Wikipedia att det bara är näst högsta överlag har inget med detta att göra då dom misstankenivåerna inte används i hans sits.

Man använder två nivåer vid häktning. Och av dom har han fått högsta nivån av misstanke.
Citera
2018-10-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det nya brottet kränkande fotografering införs i lagen från den 1 juli 2013. Det innebär att det blir förbjudet att i hemlighet fotografera eller filma någon som befinner sig i sin privata miljö eller på en annan plats som är avsedd att vara privat, på en toalett, i ett omklädningsrum eller liknande.
Jag gissar på att det Thulinska sovrummet inte omfattas.

Men jag blir nog hellre dömd för kränkande fotografering, om alternativet är att oskyldigt dömas för våldtäkt.

Thulinska?
Citera
2018-10-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Kan det betyda att ev medicinska/forensiska bevis kommer att vara avgörande?

Nja, om båda är med på en sexuell handling spelar det ingen roll hur mycket bevis typ DNA som finns.
Citera
2018-10-18, 17:16
Medlem
jockenr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om det är så, så borde det väl finnas historik kring denna unga dam ?

Historier om den unga damen finns i trädet, se tidigare inlägg.

* Dålig värdfamilj när hon var utbytesstudent
* Minst två narkotika domar
* Mutförsök till en väktare
Citera
2018-10-18, 17:20
Medlem
used66s avatar
ursäkta men var inte Glenn Schiller och hans IFK Göteborg nere i Barcelona och knullade horor inför den viktigaste matchen någonsin för IFK? Glenn och hans tycke för kvinnor verkar inte direkt ha avtagit med åren.
Citera
2018-10-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-tala
Våldtäkt eller ej.

*GS har själv erkänt penetration och att han slickat mus och lite till. Det förmodade BO eller något annat har varit/är anställd av frun.

Denna fru säger sig lita på sin man? Jaha, vad litar hon på?

Att det inte var våldtäkt utan sex i samförstånd? Fullt möjligt. Känns ju som att detta har hänt tidigare, dvs partnerbyten/trekanter osv. Väldigt lömskt och utstuderat om BO först låtsats varit med på det för att snabbt ändra sin inställning. Varför det? Hur full hon varit kan man bara spekulera i. Har hon tidigare haft drogproblematik och förekommit i straffregistret osv så kan man ju fundera över hennes beteende. *Vem* är hon egentligen idag?

*Är* det däremot våldtäkt så hoppas jag GS åker dit rejält.

Var finns fruns uttalande om att hon tror på sin man? Var framgår det att BO haft psykiska problem.
Citera
2018-10-18, 17:22
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Assange var häktad på sannolika skäl. Skulle säga att det knappt betyder något i sexualbrott i dagens Sverige där en kvinnas vittnesmål tas för sanning.
Assange anhölls i sin frånvaro och blev sedermera häktad i sin frånvaro. Den historien har inte mycket likhet med denna. Om du läst vad Assange gjorde enligt kvinnorna så var det inga trevliga handlingar.
Vi kan väl konstatera att vi endast har GS version av det som hänt (liksom kvinnornas i Assangefallet) så det är för tidigt att dra några slutsatser. Det är ändå en bra sammanhållen version GS ger. Vad som finns på inspelningen vet vi inte. Det får vi kanske reda på i ett senare skede.
Citera
2018-10-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja att få av en sovande person både tröja, BH, byxor och trosor utan att hon hjälper till lär vara svårt om personen inte är medvetslös.
Han säger att hon hade tjocka kläder på sig för att stärka sin version. I verkligheten hade hon kanske inte mer än BHn, sin topp och sina trosor på sig, ev en lånad tshirt. Trosor kan man dra åt sidan utan att ta av tex.

Varför tror ni honom?
Citera
2018-10-18, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Assange anhölls i sin frånvaro och blev sedermera häktad i sin frånvaro. Den historien har inte mycket likhet med denna. Om du läst vad Assange gjorde enligt kvinnorna så var det inga trevliga handlingar.
Vi kan väl konstatera att vi endast har GS version av det som hänt (liksom kvinnornas i Assangefallet) så det är för tidigt att dra några slutsatser. Det är ändå en bra sammanhållen version GS ger. Vad som finns på inspelningen vet vi inte. Det får vi kanske reda på i ett senare skede.

De sa att han tog av kondomen när de hade frivillig sex, utan att först säga till dem. Verkligen hemsk handling eller inte. Att det baserat på två vittnesmål leder till sannolika skäl våldtäkt är faktiskt skrattretande. Svenskt rättsväsende har mycket låg trovärdighet i sexualbrottsmål. Man kan ta denna "sannolika skäl våldtäkt" mot GS med en skopa salt.

Var kan man läsa GS version i sin helhet förresten?
Senast redigerad av Mafia 2018-10-18 kl. 17:34.
Citera
2018-10-18, 17:32
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebbamaring
GS är inget gubbslem, ingen våltäktsman.
Han är absolut ingen kändis. Det är tidningarnas påhitt.
GS är en go gubbe som gillar livets goda.
Han har råkat ut för ett ”psycho” som gett honom inviter både innan och under kvällen.
Psychot har fått ett spel efter deras intimumgänge och anmält GS för polisen....
Jag lider med GS och framförallt med MA, som är 100% reko människa.

Oj, det var många fel trots att du inte hade så många påståenden.
I lilla Sverige är han ju en kändis
I min värld är han inte direkt en go gubbe om han tycker det är fine att ha sex med en 30 år yngre tjej
Huruvida hon är ett psycho eller inte är lika svårt för mig som för dig att uttala sig om. Fakta är dock att det helt klart är någon som GS fru gillar att jobba med, och som GS gillar att gosa med
Om GS är en våldtäktsman eller inte får väl avgöras av räteen, som har mer fakta än dig och mig, och helt säkert mer förstånd än i alla fall hälften avv oss två. Fakta är dock att han just nu är häktad på sannolika skäl för just våldtäkt, så skulle man gissa på något så är också detta motsatsen till ditt påstående. Skulle detta vara fallet, så får man väl ändå tillstå att han i alla fall var ett gubbslem i fredags kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in