Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Det borde hon egentligen göra om nu accenten kommer naturligt. Hade hon tillbringat 15 år i USA, Australien, Nya Zeeland eller något annat engelskspråkigt land, då skulle ingen ta för givet att hon skulle ändra sin accent.
Jag tycker det är anmärkningsvärt att hon lärt sig Hindi öh, det hade jag inte kunna förutse..man ska ju inte behöva ta med sig jobbet hem faktiskt (tror du verkligen att Rolf Porseryd pratade engelska?) jag tänkte mig att en korrespondent har en tolk, jag var inte ens säkert på att en utrikeskorre behövde bosätta sig i länderna ifråga, måste vara härligt för en korre att bo i Nordkorea, Burma eller varför inte något något sharia-styrt land.
Jag tänkte mig (eller jag tänker mig fortfarande, jag är utopin) att man hade 1-2 Asien korrespondenter som flög från en grodlårsmiddagen i Paris så fort det hände nått meningslöst i fjärran östern, eller att samtliga korrar, bodde, trängdes festade & kanske älskade ihop inne på international settlement i Hongkong som sitt eget lilla Mount Everest nedersta basläger att utgå (man gick 15 meter) ifrån
Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
Det här har hon gjort bra, Malin, (utrikeskorrespondenten). Eller om det är Indien som gjorde det blev bra, jag vet inte - men bra i alla fall.
Programmet vände i och med besöket i Varanasi. Rekommenderar tittandet.
https://www.svtplay.se/video/1953210...ssService=none
Jaså varför då?
I-upp-&-ner-vända Indien påtvingades väl David 300000 flygpoäng i first-class (eller vad det heter)
vid försöket att transportera hem kossan(alltså Inte Malin)till Sverige, så jag antar att Malin fick ha den i vardagsrummet
Själv framodlade jag ett onödigt frågetecken, vad dom gör när likbålshögen
brunnit ut tro?, hur ska man kunna forsla en sån hög från stranden till vattnet rent logistiskt?
slängs det med sopskyffel från strandbrinken så långt man når?
Svårt tycks det mig även att skicka begravnings-inbjudningskort till dom allra närmsta för en privat ceremoni (ännu värre att vara kändis i Indien å sedan råka dö för allra första gången
(utöver risken att återfödas som en vanlig, trist & grå person) om en vindbris drar in över massbegravningen kan det bli slagsmål? ursäkta mä! men detta REA grill-kol tillhörde din(min) son..inte min(din)
Eller är det bara en lik-giltig axelryckning över denna något svårbesegrade karma i att ha råka dumpat
en sådan salig blandning av karaktärsdrag under 'anhörig' i vattnet
Idag fick vi fortfarande inte ett Indiskt tecken ifrån fader Batra, mycket lustigt