2018-10-10, 23:10
Medlem
Väldigt bra!
Får ett perspektiv över hur bra egentligen vi har det I Sverige!
Citera
2018-10-10, 23:54
Medlem
Studsbolls avatar
Nja, inte är David världens sämsta indier; de dyrkar ju kor som heliga djur, och han är gift med en. Programmet var dock en besvikelse, totalt manusstyrt, fattades bara pålaggda applåder och skratt.
Citera
2018-10-11, 00:08
Medlem
Addhocs avatar
Jag är lite delad ang. den här programserien. Det som är bra är att programmet är en lättsam skildring av livet i Indien, hyfsat informativt eller på en lagom nivå för vad man orkar med, samt lite lagomt humoristiskt.

Det jag inte riktigt gillar är att det blir en lam kopia av den brittiska programserien ”En idiot på resa” där huvudpersonen spelar negativ, korkad och håglös.
Jag tycker att David Batra kör samma grej fast sämre. Lite uddlöst.

Gillar inte det som är ”fake”, dvs. att folk låtsas ställa krav och såga Davids insatser när han provar ett yrke/något nytt där även han spelar talanglös eller oengagerad. Det hade varit mer underhållande om han gick in för uppdragen. Han hade kunnat vara rolig i det.

Sen stör jag mig lite på hon den där utrikeskorrespondenten osympatiska sätt. För övrigt också till hälften spelad och hälften äkta, men det är egentligen sekundärt.
Jag kommer troligtvis titta även fortsättningsvis trots min delade uppfattning.
Citera
2018-10-11, 02:42
Medlem
JerryCottons avatar
Bra programidé, mindre bra utfört. På tok för ytligt, man ser David "jobba" två minuter som skräddare, tvättare, grönsaksförsäljare. Han besöker olika hem i två minuter. Man försöker trycka in för mycket på för kort programtid. Nu skrapas det inte ens på ytan, det snabbspolas.
Citera
2018-10-11, 03:20
Medlem
Schnyggves avatar
Tycker programmet är rätt kul, jag gillar tjejen har är med på något vis...lite kärv, en hård kvinna...vet inte varför jag gillar henne? eller gillar jag henne inte? joo det gör jag nog, litegrann...

Jag har alltid tänkt på Indien som ett sjukt äckligt land, detta programmet gör mig mer säker än någonsin! Jag skulle inte ens om jag fick bra betald vilja sätta min fot i Indien! och inte nog med allt snusk, denna trängsel! skulle få panik!

Intressant att man på så många ställen i detta efterblivna land inte får filma? 3-4 ggr har dom blivit tillsagda att sluta filma, undrar varför?
Citera
2018-10-11, 19:13
Medlem
Sett alla avsnitt på SVT play. Lite tveksam till serien innan jag sett den - risk att den skulle vara alltför tramsig - men positivt överraskad. Informativt och underhållande och korrespondenten Malin får ju helt kliva ur sin korrespondent roll. Skulle ju knappast demonstrera hur man sitter på huk i en "indisk hål i golvet toa" i ett rapportinslag. Tycker det var charmigt faktsikt med Malin som tufft, men med glimten i ögat styrde David Batra på nya prövningar med befriande skratt och information som knöt an till indiska levnadsförhållanden. .
Citera
2018-10-11, 20:58
Medlem
Kontokurts avatar
Malin är skittuff och jag undrar om David verkligen visste vad han gav sig in på till 100%.
Gillar faktiskt detta starkt även om jag redan innan jag sett det sågade formatet som PK och tillrättalagt som den tråkmåns jag är.
Mitt betyg sevärt och manar till eftertänksamhet om hur vi har det.
Citera
2018-10-11, 22:14
Medlem
Enmansdemos avatar
Det framgick inte några logistiska lösningar för konduktörens klippande av tågbiljetten, någon som har någon aning?`i Tintin & Faraos cigarrer från 1934 fanns det plats för biljettkontroll...
Tänk vad spännande om vi hängt utanpå tågen i Sverige, fast indiska tåg verkar ju å andra sidan gå 34 km i timmen

Det var kul när ståupparen nämnde 4 hittepå-ämnen som var tabu att skämta om i Indien

Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Sen stör jag mig lite på hon den där utrikeskorrespondenten osympatiska sätt. För övrigt också till hälften spelad och hälften äkta,
Vad är mest osympatiskt?, präktigheten & seriositeten?

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Nja, inte är David världens sämsta indier; de dyrkar ju kor som heliga djur, och han är gift med en. Programmet var dock en besvikelse, totalt manusstyrt, fattades bara pålaggda applåder och skratt.
Fallhöjden hade inte blitt så hög om du tänkt på
programmets titel satt utav en komiker..å andra sidan kan man förvänta sig att han borde vara intresserad av sig själv som halvindier
Citera
2018-10-17, 22:00
Medlem
XtraXs avatar
Men vafan det här med att de inte får filma någonstans måste ju vara fake.
Citera
2018-10-17, 22:12
Medlem
Enmansdemos avatar
Det gick inte att ta burka på gymmet på allvar

Det är alltså i god tro som indierna tror på ko-piss, och så längesom man inte blir dålig upplever man den heliga placebodefekten, ungefär som när en västerlänning prövat sin första smartdrug nootropica en depressiv höstdag.

Jag har faktiskt ayarveda Brahmi i kylskåpet här...och tror inte att en nonchalant ko släppt sitt stråle i tinturen istället för heligt glyecerin.

Nu tror jag inte alla indier smeker sin mat med händerna, precis som att det finns västerlänningar
som kan nedsänka sig till att äta en ostburgare på McDonalds med händerna, dvs att äta med hela kroppen (mens för mig innebär det att jag hunnit med å tappa maten över min vita T-shirt)

Jag hade vägrat sitta vid samma bord som dom naturvidriga grisa..förlåt kossorna, jag hade kulturellt approprierande erbjudit servitören två rispinnar som mitt genomskinliga kiss på den indiska kulturen

Att stoppa sina skitiga naglar ner i den indiska brunsåsen bara för att man kan...är som att hoppa utan gummistövlar ner en vattenpuss
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-17 kl. 22:55.
Citera
2018-10-18, 01:35
Medlem
De äter väl med en hand och torkar sig i rumpan med den andra?

Observerade att:

Kisset de drack var genomskinligt som vatten medan det var gult som piss där det tappades upp i kanna.

På morgongymnastiken var det en man precis bakom som såg ut som Hitler, med mustasch och allt.

Att skölja bihålan, näsan, med saltvatten gjorde man även i Sverige tidigare.

De hade ingen is i groggen.
Citera
2018-10-18, 08:47
Medlem
Kan någon förstå varför reportern pratar så konstig indisk engelska? Är det för att inte vara avvikande? Eller plockar man upp den indiska accenten med automatik? Pratar hon sådär även när hon intervjuar folk i London?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in