2018-10-18, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Håller fullständigt med!

Han valde ju verkligen med sitt nedre huvud, många blonda bimbos blev det!

Precis, blonda bimbos som kommer dra så fort programmet är slut och vintern kommer....Simon kommer ånga sig resten av livet att han lät Emelie försvinna.
Citera
2018-10-18, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Tänkte jag också. Tror han blev fartblind av rajtantajtan och kyssar av närgångna tjejer.
Inte direkt några seriösa tjejer. Dessa pang på rödbetan-tjejerna verkar ytliga och tråkiga. Han kommer tyvärr inte kunna bygga något långvarigt med dem utan de kommer sticka efter ett tag efter seriens slut om de blir valda.

Jo han blev ordentligt bortkollrad av blondinerna, i synnerhet den han satt och pussades med. Vi har ju sett den typen av tjejer förut i BSF och bönderna som valt den typen av tjejer sitter oftast ensamma i slutändan. Nej det står för mig fullkomligt klart att Simon är den som blir hjärtekrossad i årets säsong.
Citera
2018-10-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nej, det är konstigt att hon inte kunde få ett bättre urval. En väldigt märklig samling.
Fortfarande ingen förklaring på vad som hände med Jyrki heller så jag antar att produktionen bara tror att vi har glömt hans existens eftersom hans medverkan försvann från ett avsnitt till ett annat.
(Det var mannen som hon ringde till men som sen aldrig fanns med på Sundbyholm.)

Jag reagerade också på det, att han sa fru och inte ex-fru. Konstigt att inte Christer högg på det...

För min del så har Hans-Erik enbart ett underhållningsvärde, någon seriös man att satsa på är han knappast. Som jag sagt innan så känns han väldigt mycket som en "sol-och-vårar-typ" à la Raskenstam.
Hade inte förvånat mig ett dugg om han fortfarande är gift, med en kvinna eller fler

Jag hoppas ju som sagt på en "fight" mellan Christer och Hans-Erik.
Christers irritation på de andra gubbarna är den enda laddningen som uppstått hittills i Maries grupp.

Gällande Marie så undrar jag ifall vi kommer få någon förklaring angående detta med Jyrki som hon ringde men som inte kom? Eller kanske han kommer in senare om hon skickar hem andra gubbar?

Ja där borde Christer huggit, men ännu mer konstigt är ju att Marie inte reagerade på det? Hon borde ju spärrat upp ögonen och sagt "Men vad sa du nu Hans-Erik, har du en fru? Är du gift fortfarande? Nu får du förklara dig". Men kanske hon inte uppfattade att han sa det.

Tycker också att det är dags för Alireza att börja ta för sig, han var ju otroligt tyst och blyg. Om han nu inte vågar så får väl Marie ta befälet och gå iväg med honom enskilt kan jag tycka. Tycker inte hon gett Alireza lika mycket chanser som dem andra gubbarna.
Citera
2018-10-18, 08:39
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jo han blev ordentligt bortkollrad av blondinerna, i synnerhet den han satt och pussades med. Vi har ju sett den typen av tjejer förut i BSF och bönderna som valt den typen av tjejer sitter oftast ensamma i slutändan. Nej det står för mig fullkomligt klart att Simon är den som blir hjärtekrossad i årets säsong.

Tänkte samma här, han är en mindre tafatt version av grisbonden ..var det Fredrik han hette.
Men jag får samma vibbar av honom, tror att tjejerna tröttnar på hans osäkerhet och de tjejer
han valt är för normala för honom.
Han skulle ha valt den blyga tjejen, men sådana killar kollar ofta på tjejer som är lite ”out of
their leauge” och står sedan tomhänta och undrar varför.
Han ser mer ok ut än Fredrik, men kroppen....den var inte kul.
Citera
2018-10-18, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingva
Emil är ju störtskön!! Hur tråkigt som helst att inte Susanna valde med honom till gården. Det hade varit så intressant att se honom blomma ut riktigt och få lära känna vem han verkligen var. Jag tror att det är kombinationen med hans blyghet och tillbakadragenhet och samtidigt så ärliga och varma öppenhet som gör att han blir intressant. Kunde gott tänka mig att fånga upp honom själv... Någon som vet hans efternamn? (Snuset kunde han ju dock skippa...)

Emelie... Ja, jag kan inte annat än instämma med tidigare "talare". Vad tänkte Simon med nu egentligen??? Så typiskt en oerfaren kille som blir alldeles bortkollrad av att få uppmärksamhet från tjejer som aldrig annars skulle uppmärksamma honom. Han kommer få ångra detta. Jag tror att han kommer sluta i ensamhet. Emelie var riktigt fin! För fin för en pojkspoling som honom med så dåligt omdöme.

Jag tror Susanna kommer ånga sig en del att hon inte tog Emil till gården och lärde känna honom mera innan hon valde bort honom. Men jag hoppas han snart hittar kärleken med någon annan tjej, han lär nog få både brev och mejl nu när många tjejer sett honom på TV

Vad Simon tänkte med, ja "huvudet" en trappa ner givetvis. Hade han tänkt med den rätta hjärnan så hade Emelie varit på hans gård nu. Hon var verkligen riktigt fin på alla sätt och i nästan alla fall en sån stabil tjej som män drömmer om att hitta i sitt liv och sen bygga ett liv och en familj med.

När Simon satt och gjorde sina dumma val, är övertygad att Linda tänkte "Åh herregud, lika korkad som Fredrik, detta slutar inte bra, men visst lillgubben det är ditt val." fast hon inte visade nåt såklart.
Citera
2018-10-18, 08:47
Medlem
Citat:
"– Jag tror egentligen inte på kärlek vid första ögonkastet, men det kändes som att vi kunde prata hur länge som hest, sa mjölkbonden Simon Ohlsson, när han träffat den naturintresserade Emelie."

Så lät det efter speeddatingen och ungefär likadant efter samtalet vid gruppdejten också. När tappade han närminnet? Var det kyssen som förhäxade honom?

Ja där är Simon ett enormt mysterium. Var också inne på just dessa två episoderna, kan det vara nån mindre bra sida han fick se men som vi tittare inte fick se? Jag har svårt att se att man skulle kunna bli så förhäxad av några pussar av en fnittrig blond bimbo. Det känns som det är nåt mera som ligger bakom han urbota korkade val att ta bort Emelie?!
Citera
2018-10-18, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Tänkte samma här, han är en mindre tafatt version av grisbonden ..var det Fredrik han hette.
Men jag får samma vibbar av honom, tror att tjejerna tröttnar på hans osäkerhet och de tjejer
han valt är för normala för honom.
Han skulle ha valt den blyga tjejen, men sådana killar kollar ofta på tjejer som är lite ”out of
their leauge” och står sedan tomhänta och undrar varför.
Han ser mer ok ut än Fredrik, men kroppen....den var inte kul.

Han valde helt klart så galet en man kan göra och tjejerna kommer givetvis tröttna och dra från gården när vintern kommer om inte ännu tidigare. Kvar kommer lille Simon sitta och undra vad det var som hände och inse vem han skulle valt istället.

Ja likheterna med bonden du nämner är stora, Simon ser väl lite bättre ut och tar för sig lite mer, det är väl skillnaden. Får väl se nu när tjejerna kommer till gården om Simon bjuder på lika mycket underhållning? Om det även där kan tänkas bli en romantisk måltid bestående av varma mackor med cola som dricks ur sugrör till .
Citera
2018-10-18, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tråkigt isf, jag hade hoppats på att det skulle bli Hannes, det kändes som ett bra par. Man får hoppas att det där är ett förhållande som håller isf.

Det var i min bok kvällens mest konstiga beslut.
Emelie var ett klockrent "flickvänsmaterial" för att använda ett för tråden välutnyttjat uttryck.
Han uttalade ju sig tidigare också om hur bra det kändes med henne och att dom verkade klicka. Vips var allt det borta och han gick för mycket på annat.
Det var också tråkigt att se hur riktigt ledsen hon blev av att ha blivit bortvald, givetvis är det tungt när man inte får den man vill ha men deltagarna ligger ju på olika stadier av känslor vid denna tidpunkt i BSF och hon verkar ha kommit riktigt långt.
Ett väldigt dåligt beslut av Simon som jag är övertygad om kommer vara ett han ångrar om ett tag (allaredan nu beroende av hur det går).

Ja, det är konstigt urval. Hon borde verkligen kunnat få fram något bättre.
Nu tror jag sedan första avsnittet att hon till slut landar med Tore och skickar hem övriga i gänget rätt snart, speciellt med tanke på det samtal man sett henne ha med Linda via skype från Siggesta (???).
Jag uppfattar henne inte som snobbig faktiskt, utan mer som en kvinna som vet vad hon vill, inser sitt värde och uppför sig korrekt. Hon var även rätt tydlig att hon inte gillade Hans-Erics fråga om hon och Tore hade kysst när dom kom tillbaka från sin stund ihop. Det var rätt uppenbart att hon inte gillade att någon tror hon gör sådant så fort.

I övrigt då?
Susanna valde iaf med Hannes till gården och han var den jag trodde hon skulle sluta med när alla andra fallit bort så det var inte så förvånade.
Underligt dock att hon valde bort Emil med den motiveringen hon valde efter att dom snackat om vad dom vill och hans mål stämde överrens med hennes om man ska gå på vad hon sagt tidigare. Mao var det något annat som skavde, det kan inte ha varit åldern heller då en annan lika gammal fick följa med. Det var antagligen helt enkelt en utseendefråga.
Fint iaf att se att Emil själv anser sig ha växt av deltagandet och det borgar för att det kan gå bra för honom med dejtande etc längre fram.

Leonora som är mitt och mångas störningsmoment verkade ovanligt lugn i gårdagens avsnitt och var extremt tydlig mot Annette att hon inte gillade hennes gapiga, dominanta sida utan föredrog den lugna. Hoppas det går fram även om jag tror att den bästa matchningen där är med göteborgskan (Sofia?).

Nu börjar iaf BSF "på riktigt" med tiden på gårdarna och på Siggesta.

Blir roligt och intressant med tiden på gården nu, kommer nog blir en hel del pinsamma situationer hos Simon och hos Per kommer svartsjuka och kontrollerande dugga tätt från Madeleine. Hon har ju redan börjat smått på Sundbyhom och har en känsla av att hon kommer ryka rätt snabbt från gården. Hon kommer bara skapa dålig stämning.
Citera
2018-10-18, 10:33
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Blir roligt och intressant med tiden på gården nu, kommer nog blir en hel del pinsamma situationer hos Simon och hos Per kommer svartsjuka och kontrollerande dugga tätt från Madeleine. Hon har ju redan börjat smått på Sundbyhom och har en känsla av att hon kommer ryka rätt snabbt från gården. Hon kommer bara skapa dålig stämning.

Jag tror att det slutar med att Sofie blir vald, Per verkar ha fallit som en fura för henne.
Den rödhåriga tjejen kändes bara som ett utfyllnadsmaterial, Madeleine betedde sig inte som
en 34 åring och kändes lite för jobbig, däremot ..jag är jättedålig på namn.. den korthåriga
glada tjejen som var den andra Per valde och som sagt Sofia kommer det att stå mellan på slutet.
Skulle bli mycket förvånad annars.
Citera
2018-10-18, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMy
Det är verkligen helt otroligt hur någon kan bli attraherad av Simon eller Per. Folk måste vara desperata.

Såg du Pers brudar eller? Smällfeta hela bunten. Förutom hon som hade någon psykisk störning och babblade om att hon inte hann gå iväg med han.

Simons äckliga WT brudar ska vi inte ens prata om .

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Han hade inte direkt kebabrulle-formad kropp.

Garva som fan när han sa det. Kände igen mig lite ifrån när jag var 15 typ .

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Ja, och Simons brudar är ju inte direkt fula heller. Det är helt ofattbart! Vad tänder de på? De måste vara rejält svältfödda och tar vad som helst. Utseendet har ju bönderna inte med sig och i övrigt har de väl inte visat upp något i sina presentationer som är så värst lockande?

Blind? Simons brudar är ju äckliga WT allihop. Tror de är 17 men är egentligen 27 + fula. Hon Emelie var ju inte snygg men rätt neutral utseendemässigt så synd han valde bort henne...

Den kvinnliga bonden var rätt trevlig att kolla på, speciellt hennes kropp. Mums. Riktigt fina lår och hon kunde ju verkligen dansa .
Citera
2018-10-18, 10:51
Medlem
Jag är lite förvånad att Susanna inte har fått bättre killar, eller hon kanske bara har gått på utseende? De ser ju rätt bra ut, men alla är ju beta och väldigt försagda verkar det som. Susanna själv är ju en riktig pärla, tror hon hade kunnat få med en bättre kille hem från en krogrunda alla dar i veckan.
Citera
2018-10-18, 11:00
Medlem
Citat:
Emil är ju störtskön!! Hur tråkigt som helst att inte Susanna valde med honom till gården. Det hade varit så intressant att se honom blomma ut riktigt och få lära känna vem han verkligen var. Jag tror att det är kombinationen med hans blyghet och tillbakadragenhet och samtidigt så ärliga och varma öppenhet som gör att han blir intressant. Kunde gott tänka mig att fånga upp honom själv... Någon som vet hans efternamn? (Snuset kunde han ju dock skippa...)

Emelie... Ja, jag kan inte annat än instämma med tidigare "talare". Vad tänkte Simon med nu egentligen??? Så typiskt en oerfaren kille som blir alldeles bortkollrad av att få uppmärksamhet från tjejer som aldrig annars skulle uppmärksamma honom. Han kommer få ångra detta. Jag tror att han kommer sluta i ensamhet. Emelie var riktigt fin! För fin för en pojkspoling som honom med så dåligt omdöme.

Jag förstår inte denna fascination för Emil som du och flera andra verkar känna. Det var ju uppenbart att han bara svamlade när han pratade om vad han ville med kärlek och familj. Det kom inte från hjärtat eller var övertänkt alls. Han verkade vara en fjortonåring i en mans kropp. Kul ändå att veta att det finns kvinnor som inte bara dras till mogna stabila män.

Angående Emelie är jag enig. Hon var en riktigt fin tjej. Skulle vilja ha hennes efternamn om jag var några år yngre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in