2018-10-17, 21:34
Medlem
Tompeliciouss avatar
Väldigt förvånad över att Simon skickade hem Emelie, som jag tror är den enda tjejen som kunnat passa honom bra. Men han framstod visserligen lite som en oskuld som valde de tjejer han trodde var mest säkra kort för lite rajtantajtan i farmors bondgård.
Citera
2018-10-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Helt allvarligt, vad ser dessa brudar i Simon och Per? Det måste handla om att få medverka i TV?!?
Det är verkligen helt otroligt hur någon kan bli attraherad av Simon eller Per. Folk måste vara desperata.
Citera
2018-10-17, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMy
Det är verkligen helt otroligt hur någon kan bli attraherad av Simon eller Per. Folk måste vara desperata.

Ja, och Simons brudar är ju inte direkt fula heller. Det är helt ofattbart! Vad tänder de på? De måste vara rejält svältfödda och tar vad som helst. Utseendet har ju bönderna inte med sig och i övrigt har de väl inte visat upp något i sina presentationer som är så värst lockande?
Citera
2018-10-17, 21:50
Medlem
Emil är ändå en riktigt cool kille. Snusar löst, öppnar kapsyl med tänderna och käkar kebabrulle ungefär 7 dagar i veckan.
Senast redigerad av Egon.Ramasotti 2018-10-17 kl. 21:56.
Citera
2018-10-17, 21:57
Medlem
Någon som vet vad Emelie heter i efternamn?
Citera
2018-10-17, 22:03
Medlem
Lite tankar om kvällens ordinarie program då.

Simon: Hur i hela friden tänker han egentligen? Väljer bort den fina Emelie som verkligen var en tjej man hade valt för en seriös relation och framtid med. Visst, hon kanske inte tog lika mycket plats som dem andra tjejerna men hon hade säkert kunna blomma ut om hon bara hade fått chansen att vara ensam med honom på gården. Att hon blev så ledsen som hon blev tyder ju på att hon hade både starka och äkta känslor för Simon medans dem andra som fick komma till gården nog mer ser detta som en "rolig sommar". Och ett lite tips Simon, det är inte alltid dem tjejerna som tar mest plats som är dem bästa valen, det är enligt min erfarenhet precis motsatsen. Tror mer och mer nu att det är Simon som kommer få sitt hjärta totalt krossat denna säsongen och inte Per.

Per: Valde med grilltjejen Madeleine till gården och det tror jag han kommer få ångra bittert. Hon verkar inte helt frisk om man får uttrycka sig så och visade på ett mycket underligt beteende under hela gruppdejten och hon verkar även fortsätta med sitt kontrollerande av Per och hur länge han är borta med andra tjejer. Trodde han skulle ta med Fanny men icke. I övrigt verkar dem tjejerna han tog med till gården trevliga.

Erik: Tog väl dem tjejerna som man trodde skulle få komma till gården. Valde väl dem snyggaste och han verkar ha svårt för att få fram känslor och visa känslor. Tror det kan bli frustration bland hans tjejer om han fortsätter vara "svår" och sluten. Hans fokus verkar inte direkt ligga på romantik än så länge, Linda tyckte ju han använde uttryck som inte hade med romantik att göra och det viktigaste när tjejerna kommer till gården verkar vara aktiviteter. Var ju Linda som fick inflika "och romantik!" varpå Erik sa "ja just det" eller nåt i stil med det.

Susanna: Synd om Emil att han inte fick följa med till gården men förhoppningsvis har han fått lite mer kött på benen nu och vågar ta för sig lite mer med tjejer. Kul att hon tog med den ena killen på 22 iaf. I övrigt tycker jag hennes andra killar som fick följa med till gården känns rätt lika och än så länge rätt intetsägande.
Citera
2018-10-17, 22:05
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jaha så Per valde med grilltjejen till gården, undrar hur det kommer bli för hon har ju minst sagt uppträtt underligt på gruppdejten och tror hon kommer kontrollera minsta steg han tar på gården och kommer tjafsa och bråka med dem andra tjejerna. Trodde han skulle ta med Fanny till gården men tydligen inte.

Tycker Fanny hade varit värd en plats men även Johanna. Blev förvånad när han tog den där rödhåriga, lockiga tjejen istället.
Johanna verkade vara rätt vettig och ha kvaliteter som vinner i längden, såg lite tjurig ut först men hade lätt till skratt. Hade kunnat se henne som "bondfru" faktiskt.
Citera
2018-10-17, 22:07
Medlem
Citat:
Helt allvarligt, vad ser dessa brudar i Simon och Per? Det måste handla om att få medverka i TV?!?

Simon tror jag har ett gott hjärta och är genuint schysst. Och han ser rätt bra ut. Ingen är perfekt.
Citera
2018-10-17, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Emil är ändå en riktigt cool kille. Snusar löst, öppnar kapsyl med tänderna och käkar kebabrulle ungefär 7 dagar i veckan.

Han hade inte direkt kebabrulle-formad kropp.
Citera
2018-10-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tycker Fanny hade varit värd en plats men även Johanna. Blev förvånad när han tog den där rödhåriga, lockiga tjejen istället.
Johanna verkade vara rätt vettig och ha kvaliteter som vinner i längden, såg lite tjurig ut först men hade lätt till skratt. Hade kunnat se henne som "bondfru" faktiskt.

Tyckte också Fanny var värd en plats och man fick ju heller ingen förklaring (vad jag hörde) till varför han valde bort henne. Den rödhåriga lockiga finner nog Per väldigt gullig och därför tog han henne vidare.

Tycker nog det konstigaste valet var Madeleine. Hennes beteende känns som det kan utvecklas till skrämmande proportioner men kan ju vara fel ute?!
Citera
2018-10-17, 22:39
Medlem
Lite tankar om "Kärlek åt alla"-avsnittet då.

I avsnittet kunde man följa alla 4 böndernas gruppdejter. Kan ju säga att jag tycker gruppdejterna i "Kärlek åt alla" var betydligt roligare än gruppdejterna i det ordinarie programmet. Mer vad man tänker sig som "normala" gruppdejter med middag respektive picknick/korvgrillning och mer fokus på att lära känna varandra.

Henrik: Verkar ganska nervös och tillbakadragen, tar inga initiativ utan det får tjejerna göra och två gick iväg med honom för egen tid. Han verkar dock ha ett gott öga till Sara, 35-åriga tjejen från Göteborg. Tycker han är den tråkigaste av dem 4 som är på webben och där det händer minst.

Magnus: Här däremot tog bonden initiativet och gick iväg med Moa för att få egentid, han verkar kunna läsa av situationer bra då han såg att hon satt längst ifrån och inte tog för sig så mycket i grupp. Verkar också när man såg trailern inför nästa vecka som att han busar en del med henne och säger att "det tändes en liten gnista där". Två av hans andra tjejer verkade lite putt på att han gick iväg med Moa och man kunde ana lite svartsjuka när den ena sa i spydig ton "ja det gör inget att han gick iväg med henne för jag ser henne inte som någon enorm konkurrent". Kul att se hur det utvecklas där.

Leonora: Hade hinderbana och grillning på sin dejt med tjejerna. Jag är inget stort fan av Leonora som nog dem flesta i tråden vet men måste dock säga att jag tycker Leonora av det man såg i dagens avsnitt är en helt annan Leonora än den vi såg förra året. Två av hennes tjejer tog undan henne för egentid och ville "känna" på henne och tala om sina känslor. Leonora som jag trodde skulle besvara dessa inviter lika varmt var mer tillbakadragen och svarade på ett artigt sätt. Hon sa också att hon är rädd om sitt hjärta och måste i första hand skydda sig själv, sin familj och sin dotter och måste ta det lugnt och se till att verkligen alla bitar finns där. Hon verkar ha mognat en hel del och jag hoppas Leonora fortsätter i den här stilen för den här Leonora kan till och med jag tycka om . Hon sa också att hon gillar den mer lugna och trygga sidan som Annette visade idag, säkert en hint om att hon inte gillar Annettes vilda sida så värst mycket?!

Marie: Slutligen då Marie som hade matlagning ihop med gubbarna med efterföljande middag. Under matlagningen så la Marie fokus på Tore och en del på Hans-Erik (iaf det vi fick se) och hon passade också på att flika in att hon tycker det är attraktivt med en man som kan laga mat då hon själv är dålig i köket. Hon vill gärna ha presenter, frukost på sängen och känna sig som en prinsessa. Under middagen så bad hon Hans-Erik berätta lite mer om sig själv, åter igen bjuder han på underhållning Han berättar om alla sina goda egenskaper, tydligen är han utbildad skötare. Men sen säger han nåt jag reagerade på, "jag har ju ett företag ihop med min fru". Med min FRU??! Antyder han här att han inte är skild ännu från sin senaste hustru då eller?? Marie reagerade inte ens på den meningen vilket jag tycker var väldigt konstigt?!? Att det troligen kommer bli bråk snart mellan Hans-Erik och Christer kunde man märka av, när Hans-Erik pratade på om sig så klippte man in Christer som säger i sur ton "jag tycker Hans-Erik pratar för mycket och tror inte han alltid håller sig till sanningen om man säger så" Och när Marie gick iväg för lite egentid med Tore så surnade Christer till igen "ja nu hann Tore före, men det där skulle varit jag som gick iväg med Marie".

Den enda som Christer inte verkar störa sig på är Alireza som fortfarande är otroligt anonym och inte säger nåt alls? Han verkar tycka det är väldigt jobbigt i gruppen och tycker Marie borde kunna se det och ta initiativet och gå iväg för lite egentid med honom också. I trailern inför nästa vecka kan vi åter igen se Christer vara sur på Tore och tycka att något är "skandalöst" enligt honom, han säger också nåt i stil med, "får jag inte egentid snart så kommer jag bli riktigt sur". Blir kul att se fortsättningen där.
2018-10-17, 22:43
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Han hade inte direkt kebabrulle-formad kropp.

Jösses, han såg ut som en blandning av Nasse och kossan Mu när han vinglade ner i badet. Det var enormt snygg hållning ihop med att han lider av vitigo eller? Och så säger tjejerna att de spanade in honom. Ja, ja.

Och Sarah 8,42 in i klippet både ser ut och låter som "Gulletussan" (Mia och Klara) när hon säger: "Det är inte helt fel att se honom i badbyxor". Kolla en gång till, enormt lik "Gulletussan" är hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in