2018-10-18, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Varför skulle LW vara en dålig människa för att hon accepterade ett halvgulligt smeknamn? Man behöver inte vara rebell hela livet.
Här ovan kan man se ett tydligt exempel på hur en trådsanning skapas.
Den som läser vad den ohederlige postaren 'flashbackfollower' skriver, skulle lätt kunna få uppfattningen att jag i något/några tidigare inlägg skrivit att LW skulle ha varit "en dålig människa".
Därigenom följer då implicit att 'Carinah78' är en otrevlig person som svartmålar LW. Men detta är ju inte sant!

OffT: Besitter du ens ett uns av stil, förväntar jag mig att du i ditt nästa inlägg ber mig om ursäkt.
Citera
2018-10-18, 00:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Jodå. Den som frågar får svar. Jag tror faktiskt inte att det är SD som är GM. Även om det naturligtvis kan vara han.
Jag tror mest på en GM som har med LW's jobb att göra.
Av en händelse hamnade LW i Örebro samtidigt som det hände andra saker i Örebro.
Jag tror att MG är en person som inte har med geocaching eller missionsförbund eller svartsjuka attgöra utan har med internationella skjutningar att göra.
Jag vet inte när LW kom till Örebro och inte vad som hände där vid den tiden?
Citera
2018-10-18, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Därigenom följer då implicit att 'Carinah78' är en otrevlig person som svartmålar LW. Men detta är ju inte sant!

OffT: Besitter du ens ett uns av stil, förväntar jag mig att du i ditt nästa inlägg ber mig om ursäkt.
Fast det gör du ju faktiskt. flashbackfollower är inte en oärlig medlem. Däremot upplever jag SDs försvarsteam som riktigt oärliga.
Citera
2018-10-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ärligt talat tror jag inte hon brydde sig alls över sitt nick i geocache cirklar, hon var en
en egen person
. Nicket gav henne enbart tillgång till geocache-världen, en hobby som passade denna aktiva kvinna. Inget annat.
[..]
Men denna aktiva kvinna skulle alltså inte på egen hand kunnat skaffa sig ett nick?

Är det så i geocachvärlden att en ny medlem måste initieras in av en annan? Och acceptera det nick den tilldelas?
Jag frågar tråden pga okunskap.
Citera
2018-10-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Fast det gör du ju faktiskt. flashbackfollower är inte en oärlig medlem. Däremot upplever jag SDs försvarsteam som riktigt oärliga.
Du kommer med ett påstående [om att jag utmålar LW som en "dålig människa"]. Jag förväntar mig att du exemplifierar, tack!

Jag utgår från att du, när du nämner SD:s försvarsteam, inte inbegriper mig i den skaran.
Väl?
Citera
2018-10-18, 01:01
Medlem
Citat:
Du kommer med ett påstående [om att jag utmålar LW som en "dålig människa"]. Jag förväntar mig att du exemplifierar, tack!

Jag utgår från att du, när du nämner SD:s försvarsteam, inte inbegriper mig i den skaran.
Väl?

Att hon är promiskuös.

Nej.
Citera
2018-10-18, 01:10
Medlem
Citat:
Men denna aktiva kvinna skulle alltså inte på egen hand kunnat skaffa sig ett nick?

Det stod henne fritt att göra. Men hon upplevde det inte viktigt. Min tolkning.

Till skillnad från både SD och HD. Där upplevdes det viktigt att markera.
Citera
2018-10-18, 03:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det söktes aldrig med hundar vid bostaden.

Dessutom använde de väl inte ens likhundar utan bara vanliga spårhundar? De är spårar/söker levande människor och ting, de kan inte plocka upp likdoft.
Citera
2018-10-18, 03:26
Medlem
Rosamunds avatar
Något nytt i fallet? Hinner och orkar inte läsa längre bak i tråden än till 16 oktober

Någon nämnde att SD setts springa runt i området tiden för mordet. Fakta eller trådsanning?
Citera
2018-10-18, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Dessutom använde de väl inte ens likhundar utan bara vanliga spårhundar? De är spårar/söker levande människor och ting, de kan inte plocka upp likdoft.

Finns knappt en hund som inte intresserar sig för liklukt.

Poängen med "likhund" är att den endast markerar lik/likdoft.
Citera
2018-10-18, 04:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Finns knappt en hund som inte intresserar sig för liklukt.

Poängen med "likhund" är att den endast markerar lik/likdoft.

Ja de markerar för likdoften vilket är det enda de är tränade att markera för. De andra hundarna ska markera för sitt specifika spårområde och strunta i andra dofter de känner av.

Här användes uppenbarligen inga likhundar. Fattar inte varför man inte tog in flera sorters hundar, vanlig sökhund och likhund. Ni skickar sådan hund ända till Danmark men inte till Örebro. Sjukt dåligt.
Citera
2018-10-18, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Något nytt i fallet? Hinner och orkar inte läsa längre bak i tråden än till 16 oktober

Någon nämnde att SD setts springa runt i området tiden för mordet. Fakta eller trådsanning?

Eh? Ställer du den frågan strax innan halv fyra på morgonen, så lär du få vänta på svar. Dessutom tror jag det är få aktiva ts och läsare som tror på att du inte skulle ha kollat tråden noggrant.

SD har nog setts. Det visar sig i FUP.

Ps
Läs KSP:s inlägg från den 16e en gång till. Det sammanfattar nog läget i utredningen ganska bra (tror jag).
http://www.flashback.org/sp65553146
Senast redigerad av Ulanna 2018-10-18 kl. 06:13. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in