2018-10-11, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Kag vet inte exakt men i princip är det ju så att sämsta laget får välja först och bästa laget väljer sist. Allt för att få en så jämn och rolig (tråkig) liga som möjligt. Så vi slipper superlag som real madrid och barcelona och slipper att njuta av det bösta hockeyn kan erbjuda.

Spennande svaer, for se om nogon annan kan matcha deet!
Citera
2018-10-11, 10:48
Medlem
Bartman777s avatar
Exakt vad vill du veta?

Klubbarna kan ju också byta draftval med andra lag.

Tex. kan Carolina byta bort sitt förstaval i draften 2019 till Anaheim mot John Gibson.

Bara ett (långsökt) exempel som sagt.

Som standard får varje lag välja en gång i varje runda, men om dom byter bort ett draftval mot en spelare, så kommer (Anaheim i detta fall) ha 2 picks i första rundan.

Citat:
Ursprungligen postat av MILFGILFGULF
Undanber mig alla kommentarer som "Om du gillar hockey så vet du hur "draften" fungerar".

Äsch, man kan inte veta allt, då är det bra att man frågar
Citera
2018-10-11, 10:53
Medlem
P0Kers avatar
Trodde nästan att det var jag som skrev trådstarten, tittar på NHL själv men vet inte hur det funkar, så jag kollade på ett snabbt youtube klipp.

Det sämsta laget placerat har en högre chans att få bli det laget som börjar välja spelare, man lottar alltså ut vilket lag som ska börja välja en spelare, vilket lag som ska välja 2a osv... När alla lag har valt (?) Så börjar man om på det laget som får är förstaväljare, och så fortsätter det tills det är färdigt.

Det är inte sagt att det sämsta laget alltid får välja spelare först men det har högst chans att bli så, jag fattade inte riktigt hur det gick till så därför jag inte kan svara.

Använde denna videon som guide

https://www.youtube.com/watch?v=F7RsYbhBsng
Citera
2018-10-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Exakt vad vill du veta?

Klubbarna kan ju också byta draftval med andra lag.

Tex. kan Carolina byta bort sitt förstaval i draften 2019 till Anaheim mot John Gibson.

Bara ett (långsökt) exempel som sagt.

Som standard får varje lag välja en gång i varje runda, men om dom byter bort ett draftval mot en spelare, så kommer (Anaheim i detta fall) ha 2 picks i första rundan.

Äsch, man kan inte veta allt, då är det bra att man frågar

Vad är det du inte du fattar? Allt står i trådstarten!
Det var precis sådana Besserwisser´s som dig jag ville undvika.

Vad är det du inte fattar i min frågeställning?

Kom inte tillbaka och försök göra rätt, pedagogik är inte din starka sida!
Citera
2018-10-11, 11:07
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MILFGILFGULF
Vad är det du inte du fattar? Allt står i trådstarten!
Det var precis sådana Besserwisser´s som dig jag ville undvika.

Vad är det du inte fattar i min frågeställning?

Kom inte tillbaka och försök göra rätt, pedagogik är inte din starka sida!

Besserwisser, på vilket sätt? Jag försöker bara förklara lite hur det kan gå till kring en draft.

Vad jag inte fattar i din frågeställning? Det finns flera saker att informera om angående en draft, och jag undrade bara om det var något särskilt du ville veta.

Du har inte en jävla aning om min pedagogiska sida.
Citera
2018-10-11, 15:42
Moderator
vfs avatar
Att Svensk hockey delvis är sjuk är rätt uppenbart, Jack Connoly hade högst inkomst av alla i SHL förra året. för 2.4 miljoner fick Rögle

5 mål
14 assist

Grattis.
Citera
2018-10-11, 15:44
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Att Svensk hockey delvis är sjuk är rätt uppenbart, Jack Connoly hade högst inkomst av alla i SHL förra året. för 2.4 miljoner fick Rögle

5 mål
14 assist

Grattis.

Cray-cray. Var letar du upp spelarlöner?
Citera
2018-10-11, 15:45
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Cray-cray. Var letar du upp spelarlöner?

Plusartikel på aftonbladet eller via skatteverket.
Citera
2018-10-11, 16:16
Medlem
Ger inte speciellt mycket för aftonbladets listor vad spelare tjänar, man har bara tagit taxeringsuppgifter som vanligt. För runt 10 år sen hävdade man ju att Emil Kåberg var elitseriens bäst betalda spelare, problemet var bara taxerade inkomsten till största delen kom ifrån familjeföretaget han var delaktig i vid sidan av hockeyn.

Som vanligt ser man inte heller sign on bonusar, pensionsfonderingar mm.

Tror någon på fullaste allvar att ingen i Växjö förra året tjänade mer än 90000 tex...
Citera
2018-10-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Ger inte speciellt mycket för aftonbladets listor vad spelare tjänar, man har bara tagit taxeringsuppgifter som vanligt. För runt 10 år sen hävdade man ju att Emil Kåberg var elitseriens bäst betalda spelare, problemet var bara taxerade inkomsten till största delen kom ifrån familjeföretaget han var delaktig i vid sidan av hockeyn.

Tror någon på fullaste allvar att ingen i Växjö förra året tjänade mer än 90000 tex...
Exakt vad jag tänkte, extremt missvisande. De bäst betalda inklusive sign-on, boende, bil mm gör att det uppgår garanterat i minst 5-6 miljoner.
Citera
2018-10-11, 18:42
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AML78

Visst är det så, ändå märkligt att Connoly var välbetald (med tanke på att han med all säkerhet hade någon sign on bonus också)

Växjö är ett kapitel för sig, mycket pengar där som inte går som lön. Säkerligen via aktiebolaget som driver föreningen. Då kan Evertsson fortsatt hävda att lönebudgeten är låg, vilket den är, rent formellt.
Citera
2018-10-17, 23:40
Medlem
Hockeyallsvenska löner

Någon vänlig människa som har Aftonblade plus och kan tänkte sig dela med sig av denna artikel?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8wMpKE/han-tjanar-overlagset-mest-i-hockeyallsvenskan/promo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in