I avsnittet kunde man följa alla 4 böndernas gruppdejter. Kan ju säga att jag tycker gruppdejterna i "Kärlek åt alla" var betydligt roligare än gruppdejterna i det ordinarie programmet. Mer vad man tänker sig som "normala" gruppdejter med middag respektive picknick/korvgrillning och mer fokus på att lära känna varandra.
Henrik: Verkar ganska nervös och tillbakadragen, tar inga initiativ utan det får tjejerna göra och två gick iväg med honom för egen tid. Han verkar dock ha ett gott öga till Sara, 35-åriga tjejen från Göteborg. Tycker han är den tråkigaste av dem 4 som är på webben och där det händer minst.
Magnus: Här däremot tog bonden initiativet och gick iväg med Moa för att få egentid, han verkar kunna läsa av situationer bra då han såg att hon satt längst ifrån och inte tog för sig så mycket i grupp. Verkar också när man såg trailern inför nästa vecka som att han busar en del med henne och säger att "det tändes en liten gnista där". Två av hans andra tjejer verkade lite putt på att han gick iväg med Moa och man kunde ana lite svartsjuka när den ena sa i spydig ton "ja det gör inget att han gick iväg med henne för jag ser henne inte som någon enorm konkurrent". Kul att se hur det utvecklas där.
Leonora: Hade hinderbana och grillning på sin dejt med tjejerna. Jag är inget stort fan av Leonora som nog dem flesta i tråden vet men måste dock säga att jag tycker Leonora av det man såg i dagens avsnitt är en helt annan Leonora än den vi såg förra året. Två av hennes tjejer tog undan henne för egentid och ville "känna" på henne och tala om sina känslor. Leonora som jag trodde skulle besvara dessa inviter lika varmt var mer tillbakadragen och svarade på ett artigt sätt. Hon sa också att hon är rädd om sitt hjärta och måste i första hand skydda sig själv, sin familj och sin dotter och måste ta det lugnt och se till att verkligen alla bitar finns där. Hon verkar ha mognat en hel del och jag hoppas Leonora fortsätter i den här stilen för den här Leonora kan till och med jag tycka om

. Hon sa också att hon gillar den mer lugna och trygga sidan som Annette visade idag, säkert en hint om att hon inte gillar Annettes vilda sida så värst mycket?!
Marie: Slutligen då Marie som hade matlagning ihop med gubbarna med efterföljande middag. Under matlagningen så la Marie fokus på Tore och en del på Hans-Erik (iaf det vi fick se) och hon passade också på att flika in att hon tycker det är attraktivt med en man som kan laga mat då hon själv är dålig i köket. Hon vill gärna ha presenter, frukost på sängen och känna sig som en prinsessa. Under middagen så bad hon Hans-Erik berätta lite mer om sig själv, åter igen bjuder han på underhållning

Han berättar om alla sina goda egenskaper, tydligen är han utbildad skötare. Men sen säger han nåt jag reagerade på, "jag har ju ett företag ihop med min fru". Med min FRU??! Antyder han här att han inte är skild ännu från sin senaste hustru då eller?? Marie reagerade inte ens på den meningen vilket jag tycker var väldigt konstigt?!? Att det troligen kommer bli bråk snart mellan Hans-Erik och Christer kunde man märka av, när Hans-Erik pratade på om sig så klippte man in Christer som säger i sur ton "jag tycker Hans-Erik pratar för mycket och tror inte han alltid håller sig till sanningen om man säger så" Och när Marie gick iväg för lite egentid med Tore så surnade Christer till igen "ja nu hann Tore före, men det där skulle varit jag som gick iväg med Marie".
Den enda som Christer inte verkar störa sig på är Alireza som fortfarande är otroligt anonym och inte säger nåt alls? Han verkar tycka det är väldigt jobbigt i gruppen och tycker Marie borde kunna se det och ta initiativet och gå iväg för lite egentid med honom också. I trailern inför nästa vecka kan vi åter igen se Christer vara sur på Tore och tycka att något är "skandalöst" enligt honom, han säger också nåt i stil med, "får jag inte egentid snart så kommer jag bli riktigt sur". Blir kul att se fortsättningen där.