2018-10-17, 17:29
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Står varken på BOs eller GMs sida så länge jag inte har mer information om det inträffade.

Exakt. Åtminstone hälften av informationen saknas.
Citera
2018-10-17, 17:35
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Varför tog det så lång tid innan G*lenn blev förhörd? Brukar inte det ske ganska omgående?
Berusning?
Förmodligen pga. det var helg och för att han ville att en advokat skulle närvara.
Citera
2018-10-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Det ska väl kanske säkerställas tekniskt att ljudupptagningen skett vid rätt plats, tidpunkt och med rätt personer innan den kan användas som bevisning i någon form. Sedan kan det vara som någon skrev tidigare, att inspelningen kanske skedde under rökpausen där det ena och det andra kan ha sagts.

Visst skall det säkerställas, dock ger det ju en tydlig indikation. Verkar inte bara vara ljud utan även bild enligt åklagaren.

Aftonbladet rapporterar följande:

Kvinnans ombud: Tung bevisning
Han bedömer åklagarens bevisning som tung. Bland annat ska den unga kvinnan lämnat in en inspelning som gjordes i samband med det misstänkta brottet.

– Bevisningen visar med tydlighet att han gjort sig skyldig till våldtäkt. Av lyckliga omständigheter finns det en bevisning bestående av en inspelning där det tydligt syns att han gjort sig skyldigt till brott

Kan inte ha varit vackert att titta på......
Citera
2018-10-17, 17:37
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Varför tog det så lång tid innan G*lenn blev förhörd? Brukar inte det ske ganska omgående?
Berusning?
Förhöret startade 08:47 till 08:49
Där Mgm blev informerad om sina rättigheter FUK paragraf 12 om rätt till försvarare och han blir tilldelad en
Sen börjar nästa förhör 19:45 med en försvarare jämte.

*edit 19:05 började andra förhöret
Senast redigerad av OweGbg 2018-10-17 kl. 17:39.
Citera
2018-10-17, 17:41
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Om man ska tro GS uppgift i förhöret att "de aldrig kyssts tidigare" (han och bo får man anta), vilket de i teorin skulle kunnat skippa och bara gått pang på rödbetan sas, lutar jag snarare åt följande:

MA + JB kan ha hänt och GS skulle vilja delta någon gång.
JB + sjukling kan ha hänt.
MA + GS + sjukling kan ha hänt.
En idé kan ha varit MA + GS och JB + sjukling och sedan låta det utvecklas. När sjuklingen avvek var JB inte intresserad alternativt inte intresserad av kombinationen MA+GS+JB.

Om MA+GS har trängsel i sovrummet med deltagare som är med på noterna är det knappast moraliskt förkastligt.

Så kan det också vara.
Oavsett hur man tänkt sig den aktuella kvällen och hur än de tänkta konstellationerna var, är jag övertygad om att det inte var första gången BO hade aktiviteter med MA och/eller GS. BO var nog med på någon form av aktivitet inför den aktuella kvällen men varför hon ångrade sig, för det verkar det som att hon gjorde, återstår att se. Någon överfallsvåldtäkt är det inte frågan om.
Senast redigerad av DoktorNo 2018-10-17 kl. 17:58.
Citera
2018-10-17, 17:45
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Förhöret startade 08:47 till 08:49
Där Mgm blev informerad om sina rättigheter FUK paragraf 12 om rätt till försvarare och han blir tilldelad en
Sen börjar nästa förhör 19:45 med en försvarare jämte.

*edit 19:05 började andra förhöret

Ah jag har missat det någonstans, tack.
En sak som jag oxå tänker på att han inte finns med på Lexbase, så för en första volta som våldtäktsman när man e sextio kan nog kännas uppfriskande i häktet.
Citera
2018-10-17, 17:47
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Som någon/några länkad tidigare så verkar hon gilla att anmäla saker. Har gjort tidigare med mindre framgång, får se om hon lyckas bättre den här gången.

Står varken på BOs eller GMs sida så länge jag inte har mer information om det inträffade.
Vet fortfarande inte vem BO är. Vet du?
Citera
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Så kan det också vara.
Oavsett hur man tänkt sig den aktuella kvällen och hur än de tänkta konstellationerna var, är jag övertygad om att det inte var första gången JB hade aktiviteter med MA och/eller GS.

Om det nu var JB. Jag skulle ha skrivit bo istf JB.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Så kan det också vara.
Oavsett hur man tänkt sig den aktuella kvällen och hur än de tänkta konstellationerna var, är jag övertygad om att det inte var första gången JB hade aktiviteter med MA och/eller GS.
Är det inte en märklig slutsats när GS i förhör säger att dom aldrig kyssts tidigare. Det borde dom väl gjort ifall det förekommit nåt dom emellan tidigare?
Citera
2018-10-17, 17:50
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Om det nu var JB. Jag skulle ha skrivit bo istf JB.
Ja,, det har du rätt i. Det är ju inte 100% säkert att JB är lika med BO.
Citera
2018-10-17, 17:52
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Är det inte en märklig slutsats när GS i förhör säger att dom aldrig kyssts tidigare. Det borde dom väl gjort ifall det förekommit nåt dom emellan tidigare?
Att MGM säger så i ett förhör behöver inte vara med sanningen överensstämmande...
Citera
2018-10-17, 17:53
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ja,, det har du rätt i. Det är ju inte 100% säkert att JB är lika med BO.
Just därför korrigerade jag nyss mitt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in