2018-10-17, 15:19
Medlem
jockenr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderMC
Nån som har en bra bild på JB så man kan se hur hon ser ut idag? Har aldrig hört talas om människan innan.

https://www.google.se/search?q=jennie+benjaminsson&safe=off&client=safar i&channel=iphone_bm&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch& sa=X&ved=0ahUKEwjkt76eyI3eAhXChywKHSr9Aj4Q_AUIESgB &biw=320&bih=454&dpr=2
Citera
2018-10-17, 15:20
Medlem
Fråga Förstår sekretessen men är Brottsoffer minderårig utan att gå in i detalj

Svar:

M - Avdelningsbrevlåda Avdelning 2 - TSM
15:17 (2 minuter sedan)

till mig

Tyvärr kan tingsrätten inte besvara den frågan heller.

Med vänlig hälsning

Maria Wetterflod
Domstolshandläggare, Avdelning 2, Stockholms tingsrätt
Citera
2018-10-17, 15:22
Medlem
herrtrattkantarells avatar
Frun var redan vaken och skall tydligen ha kommit in i rummet under själva akten.
Hon är ett av vittnesmålen
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Bara gissningar, men...

Att BO polisanmälde direkt och att MGM medgett att han sökt upp henne när hon sov och haft sex med henne gör, enligt mig, det mkt troligt att han våldtagit henne och att hon befunnit sig i en skrämmande situation. Vilket kaos det måste ha blivit i lägenheten. Kanske hotade han eller liknande när hon fick.panik och larmade polisen. Frun borde ju ha vaknat också. Kanske ett sånt bråk och samtal hon spelat in och sen gjort anmälan.

Jag tänker att det nog är vanligt att BO inte anmäler våldtäkt så ofta i direkt anslutning till att det händer om det inte är en överfallsvåldtäkt det handlar om.
Citera
2018-10-17, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Bara gissningar, men...

Att BO polisanmälde direkt och att MGM medgett att han sökt upp henne när hon sov och haft sex med henne gör, enligt mig, det mkt troligt att han våldtagit henne och att hon befunnit sig i en skrämmande situation. Vilket kaos det måste ha blivit i lägenheten. Kanske hotade han eller liknande när hon fick.panik och larmade polisen. Frun borde ju ha vaknat också. Kanske ett sånt bråk och samtal hon spelat in och sen gjort anmälan.

Jag tänker att det nog är vanligt att BO inte anmäler våldtäkt så ofta i direkt anslutning till att det händer om det inte är en överfallsvåldtäkt det handlar om.

Har svårt och se att han går in och hotar henne med frun sovandes i rummet bredvid. Kan lika gärna vara så att hon var villig vid tillfället och ångrade sig dagen efter då den värsta berusningen lagt sig.

Låt oss inte gå händelserna i förväg.
Citera
2018-10-17, 15:24
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Fråga Förstår sekretessen men är Brottsoffer minderårig utan att gå in i detalj

Svar:

M - Avdelningsbrevlåda Avdelning 2 - TSM
15:17 (2 minuter sedan)

till mig

Tyvärr kan tingsrätten inte besvara den frågan heller.

Med vänlig hälsning

Maria Wetterflod
Domstolshandläggare, Avdelning 2, Stockholms tingsrätt

Går du inte lite för långt nu för att ta reda på namnet och åldern på BO?
Är det så livsviktigt
Citera
2018-10-17, 15:26
Medlem
Citat:
Det är inte troligt att handläggare ger olika svar på samma fråga.
tror helt enkelt inte på personen som postade tidigare
Begär ut alla mail och svar till iloveass2dontu@gmail.com från TR, det är offentliga handlingar. Jag ljuger inte.
Citera
2018-10-17, 15:26
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Tre patruller? Litet overkill, kan man tycka. Men polisen måste få väl upp statistiken på uppklarade brott.

Skulle kunna vara ett sätt att effektivisera ärendet; spärra av, säkra bevis, hålla förhör, skjutsa bo till sjukan, transportera GS till häktet, upprätthålla ordningen osv. Behövdes nog 6 konstaplar till det kan man tänka.
Citera
2018-10-17, 15:27
Medlem
Om man tittar i häktningspromemorian så framgår alltid en brottskod. I detta fallet 0661. Vilket avser Våldtäkt fullbordad inomhus Mot kvinna 18 år eller äldre. Under 18 år är det brottskod 0689.
Citera
2018-10-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Går du inte lite för långt nu för att ta reda på namnet och åldern på BO?
Är det så livsviktigt

Nej, jag tror den andra personen ljuger och har postat falsk e-post konversation, det var det saken syftade till
Citera
2018-10-17, 15:29
Medlem
Citat:
Nej, jag tror den andra personen ljuger och har postat falsk e-post konversation, det var det saken syftade till

Varför skulle han göra det? Vad vinner han på det?

Lägg ner nu.
Citera
2018-10-17, 15:29
Medlem
herrtrattkantarells avatar
Bra med kunnigt folk.
Tack !!
Citat:
Ursprungligen postat av mariaellen
Om man tittar i häktningspromemorian så framgår alltid en brottskod. I detta fallet 0661. Vilket avser Våldtäkt fullbordad inomhus Mot kvinna 18 år eller äldre. Under 18 år är det brottskod 0689.
Citera
2018-10-17, 15:34
Medlem
Citat:
Det kan bara han/hon svara på.

Nej det är bara du som kan svara på det eftersom det är något som du har skapat i ditt huvud.

Läs "mariaellens" kommentar så ser du att det rör sig om en kvinna över 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in