Citat:
Ursprungligen postat av
Champagneoclock
Jag läser svaret som att hon svarar på om det är ett U-18 mål och det är det ju inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Champagneoclock
Exakt, så är det. MÄ har sekretess så ingen från domstolen får yppa något om henne.
Men alltså, det framgår med all önskvärd tydlighet att jag frågar om uppgiften som finns angiven i aktbilaga 6, som de skickade till mig i mailet innan, verkligen stämmer. Eftersom både Expressen och Aftonbladet haft med den uppgiften men dragit tillbaka den, när jag säger att jag tänker anta att det stämmer så svarar hon att det inte stämmer.
Enligt mig är det fullständigt uppenbart att uppgiften om att målsäganden eller misstänkt är under 18 i aktbilaga 6 inte stämmer. Jag har mailat för att försöka få ytterligare klarhet, men jag har svårt att se hur det skulle kunna vara förenligt med domstolens serviceskyldighet att vantolka min fråga på det viset. Svaret blir ju uppenbart missvisande i sådana fall (om än att svaret är faktamässigt korrekt).
Men men, vi får se vad som sägs.
Om du vill kan du ju ringa själv och fråga om uppgiften stämmer, så kanske det går fortare (inte alltid de svarar på mail omedelbart).