2018-10-17, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja då är ju ett stryptag ganska passande.
Nä, som sagt... inget fysiskt eller verbalt våld tack...
Citera
2018-10-17, 01:29
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Nä, som sagt... inget fysiskt eller verbalt våld tack...
Varför inte, vad är skillnaden om det bara är en lek?
Citera
2018-10-17, 01:31
Medlem
movsds avatar
för att kolla vad som gå hem helt enkelt. en del kvinnor verkar vara fina i kanten men när man lyckas bryta igenom det med något "opassande" så blir det en bättre kontakt om det lyckas. annars för att sortera ut de tråkiga om det är i en grupp.
Citera
2018-10-17, 10:14
Medlem
Citat:
Detta är ju sen gammalt som många vet. ”Kärlek börjar alltid med bråk”, förmodligen eftersom mannen i fråga har retat kvinnan en massa. Det har lockat fram en massa starka känslor och som vi alla vet som ligger hat väldigt nära kärlek.

Killar, är ni medvetna om detta beteende eller gör ni det omedvetet?
Gör ni såhär själva?
Hur beter ni er när ni är intresserade?

(Obs:detta är ingen attack mot er som använder denna ”teknik”,utan tycker ofta att det är rätt gulligt)
Jag är kvinna men vill bara göra dig medveten om att en hög procent av killarna på Flashback har någon typ av diagnos (Asperger eller dylikt) och därför tror jag inte att de förstår vad du är ute efter. Ja, det är jättevanligt att killar skojretas och jag gissar att de vill få din uppmärksamhet eller få dig att skratta. Det kan nog även bli som en vanegrej hos vissa, särskilt om de är flera killar som har den där "retkulturen" mellan varandra också.
Citera
2018-10-17, 10:48
Medlem
Blommetupps avatar
Haha känner igen det där lite.. Lite harmlösa grejer som att skrämmas genom att säga BU! Eller kittlas, härmas eller sådana grejer.

Kanske var det vanligare förr, samhället var inte lika hårt och känslokallt då. Nu våldtar ju 12 åringar varann. 10åriga flickor sminkar sig och bär string. Känns inte att det finns utrymme för vanligt lek och bus för barnen längre.

Jag och min flickvän växte upp tillsammans, gick i skolan tillsammans och gick på första tonårsfesterna tillsammans sen flyttade vi åt olika håll. Vi träffades senare i vuxenlivet och då visste vi att vi tyckte om varandra på första träffen. Kanske hade gjorde vi det redan från början och allt ret och bus bara var ett sätt att komma nära. Eller kanske tyckte hon om mig trots allt ret och bus, jag vet inte.
Citera
2018-10-17, 11:00
Medlem
DaChiefs avatar
Det är väll mest ett sätt att ha roligt på för en själv. Att driva med kvinnor, fast på ett humoristiskt sätt eller halvsadistiskt, narcissistiskt sätt, ofta på gränsen till att det inte är roligt för mottagaren och sällan helt over the top.

Sedan är det ett sätt som snubbar skapar social status för de själva genom att visa att man är av samma eller högre rang genom att skämta/driva med brudar med glimten i ögat eller att göra påståenden om hur bra man själv är, att man är felfri, det finns inget man gjort fel eller är dåligt, alla vilka man sedan förstärker med tiden genom humor och att man håller fast vid det oavsett vad.

Det är också ett sätt att skapa en djupare relation för ofta handlar dessa retningar inte om något som stämmer på riktigt utan ett förstärkande av något som inte stämmer och man driver med det, för att det är roligt och en rolig interaktion. En del snubbar gör det inte på ett snyggt sätt utan mest bara för att provocera fram negativa känslor hos kvinnan tills hon får ett utbrott.
Själv tycker jag det är kul att bearbeta kvinnan på ett väldigt subtilt sätt tills hon kallar en för rövhål. Eller börja tänka att man är en skitstövel, fastän en ofta trevlig sådan.

Det är också ett sätt att sätta ett sammanhang för en snubbe, i vår relation är jag den här personen och jag vågar driva och styra konversationen som jag vill. Även om kvinnan försöker retas tillbaka så håller man sin karaktär, utgångspunkt eller frame.

Sedan är ju majoriteten av interaktionen med kvinnan "normal", det är bara under vissa tillfällen som man retar henne eller kommer med den här typen av påståenden och humor.

Men kommer du ihåg tråden där jag påstod att kvinnor som legat med många blivit uttöjda? Vilket är sant. Sedan undrade jag om Badbitchen visste om varför det ekade när hon går i trappor. Hohoho
Senast redigerad av DaChief 2018-10-17 kl. 11:07.
Citera
2018-10-17, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Det är väll mest ett sätt att ha roligt på för en själv. Att driva med kvinnor, fast på ett humoristiskt sätt eller halvsadistiskt, narcissistiskt sätt, ofta på gränsen till att det inte är roligt för mottagaren och sällan helt over the top.

Sedan är det ett sätt som snubbar skapar social status för de själva genom att visa att man är av samma eller högre rang genom att skämta/driva med brudar med glimten i ögat eller att göra påståenden om hur bra man själv är, att man är felfri, det finns inget man gjort fel eller är dåligt, alla vilka man sedan förstärker med tiden genom humor och att man håller fast vid det oavsett vad.

Det är också ett sätt att skapa en djupare relation för ofta handlar dessa retningar inte om något som stämmer på riktigt utan ett förstärkande av något som inte stämmer och man driver med det, för att det är roligt och en rolig interaktion. En del snubbar gör det inte på ett snyggt sätt utan mest bara för att provocera fram negativa känslor hos kvinnan tills hon får ett utbrott.
Själv tycker jag det är kul att bearbeta kvinnan på ett väldigt subtilt sätt tills hon kallar en för rövhål. Eller börja tänka att man är en skitstövel, fastän en ofta trevlig sådan.

Det är också ett sätt att sätta ett sammanhang för en snubbe, i vår relation är jag den här personen och jag vågar driva och styra konversationen som jag vill. Även om kvinnan försöker retas tillbaka så håller man sin karaktär, utgångspunkt eller frame.

Sedan är ju majoriteten av interaktionen med kvinnan "normal", det är bara under vissa tillfällen som man retar henne eller kommer med den här typen av påståenden och humor.

Men kommer du ihåg tråden där jag påstod att kvinnor som legat med många blivit uttöjda? Vilket är sant. Sedan undrade jag om Badbitchen visste om varför det ekade när hon går i trappor. Hohoho
Tråkig humor är ju bara tråkig och man får liksom kolla av ifall personen skrattar eller inte - skrattar hon inte så är det läge att sluta för då är det bara du som har kul - men det är ju tydligen okej för dig? Att skämta för att "visa att man har högre rang" låter som mobbing. Lite provocerande med glimten i ögat är kul, men det du beskriver låter mest jobbigt.
Citera
2018-10-17, 12:14
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Precis... och därför kan även mäns ”flörtretningar” gå lite snett ibland

Exakt så.
Citera
2018-10-17, 12:23
Medlem
poxers avatar
För att det bevisligen pirrar i fittan på er när man retas lite.
Citera
2018-10-17, 13:19
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Tråkig humor är ju bara tråkig och man får liksom kolla av ifall personen skrattar eller inte - skrattar hon inte så är det läge att sluta för då är det bara du som har kul - men det är ju tydligen okej för dig? Att skämta för att "visa att man har högre rang" låter som mobbing. Lite provocerande med glimten i ögat är kul, men det du beskriver låter mest jobbigt.

Ja ibland är mobbing bra.

Varför tittar en del tjejjer på skräckfilmer? Är skräcken bra i sig?

Det är upplevande av starka känslor tror jag som är attraherande.
Om jag som kille är orsak till att en tjej upplever en mängd olika starka känslor varav några få negativa, blir jag intressant och relevant.

Men klart att ingen tjej erkänner det men i slutändan älskar de rövhål. Tur att jag är en av de goda.
Citera
2018-10-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Ja ibland är mobbing bra.

Varför tittar en del tjejjer på skräckfilmer? Är skräcken bra i sig?

Det är upplevande av starka känslor tror jag som är attraherande.
Om jag som kille är orsak till att en tjej upplever en mängd olika starka känslor varav några få negativa, blir jag intressant och relevant.

Men klart att ingen tjej erkänner det men i slutändan älskar de rövhål. Tur att jag är en av de goda.
Nej. Mobbing är aldrig bra. Det finns tjejer som vill bli dominerade i sängen och det betyder inte att de vill bli våldtagna heller. Att kolla på skräckfilm är en helt annan sak än att bli personligt påhoppad av en kille som tror att han är jätterolig bara för att han får en reaktion. Yngre tjejer som inte förstår bättre kanske möjligtvis blir förvirrade nog att tro att de gillar en skitstövel, men aldrig i längden. Bra att du är en av de goda, då hoppas jag att du har koll på var gränserna går.
Citera
2018-10-18, 09:26
Medlem
Citat:
Detta är ju sen gammalt som många vet. ”Kärlek börjar alltid med bråk”, förmodligen eftersom mannen i fråga har retat kvinnan en massa. Det har lockat fram en massa starka känslor och som vi alla vet som ligger hat väldigt nära kärlek.

Killar, är ni medvetna om detta beteende eller gör ni det omedvetet?
Gör ni såhär själva?
Hur beter ni er när ni är intresserade?

(Obs:detta är ingen attack mot er som använder denna ”teknik”,utan tycker ofta att det är rätt gulligt)
Det är roligt.
Bra att kolla ifall bruden klarar av att retas på ett roligt sätt.
En del brudar cp-ar loss, då vet man att hon inte är stabil eller har någon självdistans.
Det är ett bra sätt att lära känna någon utanför vardagliga situationer.
Det kan leda till fysisk kontakt vilket är naaaaajs1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in