2018-10-18, 11:59
Medlem
Det är mest för att vi har sett män som är framgångsrika med kvinnor göra så. Lite kaxig, retsam osv. Detta ger dock katastrofala resultat om man inte tillhör den kategorin av män som är framgångsrika med kvinnor.

När jag släppte det, och (lite bittert, men ändå) konstaterade att "olika regler gäller för olika män" och försökte uppvakta snällt och gentlemannamässigt istället så fick jag det något mindre svårraggat.

Jag tror män i min sits går igenom tre olika faser i livet med just detta. Vi försöker först vara snälla, det funkar rätt dåligt. Vi blir bittra och sedan tror vi att vi kommit på något, och tar efter framgångsrika män och försöker göra likadant som dem och det fungerar ännu sämre/inte alls. Efter att bitterheten av det lagt sig så förlikar vi oss förhoppningsvis med att rätt dåligt är bra mycket bättre än inte alls och går tillbaks till att försöka uppvakta snällt.
Citera
2018-10-22, 23:28
Medlem
hardusettminapas avatar
Killar som inte kan retas med tjejer får inga tjejer.
Citera
2018-10-22, 23:36
Bannlyst
klart man kan retas lite , med glimten i ögat så klart
Citera
2018-10-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det är mest för att vi har sett män som är framgångsrika med kvinnor göra så. Lite kaxig, retsam osv. Detta ger dock katastrofala resultat om man inte tillhör den kategorin av män som är framgångsrika med kvinnor.

När jag släppte det, och (lite bittert, men ändå) konstaterade att "olika regler gäller för olika män" och försökte uppvakta snällt och gentlemannamässigt istället så fick jag det något mindre svårraggat.

Jag tror män i min sits går igenom tre olika faser i livet med just detta. Vi försöker först vara snälla, det funkar rätt dåligt. Vi blir bittra och sedan tror vi att vi kommit på något, och tar efter framgångsrika män och försöker göra likadant som dem och det fungerar ännu sämre/inte alls. Efter att bitterheten av det lagt sig så förlikar vi oss förhoppningsvis med att rätt dåligt är bra mycket bättre än inte alls och går tillbaks till att försöka uppvakta snällt.
Det funkade inte för dig för att du var bitter när du retades. Retas man men är glad och hjärtlig funkar det skitbra.

Och på samma sätt funkar vi män! Människan vill ha det man är osäker på om man kan få.
Citera
2018-10-22, 23:58
Medlem
Adorms avatar
Jag blir själv sådan med tjejer jag gillar, behöver inte vara att jag är attraherad av dem utan mer bara att jag gillar dem och det är underhållande av någon anledning. Man kan väl kalla det "storebror-sydromet". Det är väl ganska naturligt att man retas med folk man gillar, eller?
Citera
2018-10-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge

Insiktsfullt!
Citera
2018-10-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adorm
Jag blir själv sådan med tjejer jag gillar, behöver inte vara att jag är attraherad av dem utan mer bara att jag gillar dem och det är underhållande av någon anledning. Man kan väl kalla det "storebror-sydromet". Det är väl ganska naturligt att man retas med folk man gillar, eller?
Haha ja, det stämmer nog. Jag är likadan. Jag retas gärna med dem jag gillar som människor etc..
Citera
2018-10-23, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggLinus
Det är roligt.
Bra att kolla ifall bruden klarar av att retas på ett roligt sätt.
En del brudar cp-ar loss, då vet man att hon inte är stabil eller har någon självdistans.
Det är ett bra sätt att lära känna någon utanför vardagliga situationer.
Det kan leda till fysisk kontakt vilket är naaaaajs1
Sant
Citera
2018-10-25, 14:18
Medlem
Är det ens konstigt? Jag är tjej, men retas också med killar jag gillar. Att retas tycker jag bara tyder på humor och det är ett bra sätt att flirta på.
Citera
2018-10-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Fast utan en stark kärlek så finns ju inget starkt hat?! Det behövs ju en stark känsla oavsett...

Tänkte inte direkt på negging då jag förstått att det är en mer elak form utav ”retning” som bara riktigt puckade killar ägnar sig åt. Menar mer en lätt form som man ändå kan skratta åt även om man även blir lite förbannad.

Om det är någon han är intresserad av behöver varken hat eller kärlek vara central här.
Det är känslor som är lite djupare än att vara intresserad av att ligga eller dejta tex.

Och enligt mig ganska omoget sätt att visa intresse.
Får tankar till lågstadiet.
Citera
2018-10-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium
Är det ens konstigt? Jag är tjej, men retas också med killar jag gillar. Att retas tycker jag bara tyder på humor och det är ett bra sätt att flirta på.

Beror ju på vad man menar med att retas.
Hon drar upp ord som hat och otrohet det är på en annan nivå än att skoja lite med någon.
Citera
2018-10-25, 15:42
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Beror ju på vad man menar med att retas.
Hon drar upp ord som hat och otrohet det är på en annan nivå än att skoja lite med någon.

Vem fan drar upp ord som hat och otrogenhet när man skojar lite? Då är det inte att skoja lite utan att trycka ner någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in