2018-10-17, 09:39
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
GS är dock väldigt förtjust i J*nnies rätter på Insta, då han likat flera stycken.
Jo, men GS är tex inte styrelsesuppleant i MEs bolag, vilket kanske hade varit naturligt om han var involverad i verksamheten på annat sätt än medhjälpare vid särskilda arrangemang, typ större middagar på galleriet.
Citera
2018-10-17, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
6) Instakontot went private illa kvickt

Jag tycker namnen passar in bra på de maskade ytorna:
https://imgur.com/a/e8mFXDS

Problemet med åldern kvarstår. Varför skulle målet tilldelas förtur om inte målsägande var under 18?

ML gick ut högstadiet 2015. Skrev en köksbok under hösten 2014. ML är ju så pass bra som kock/ konditor så hon behöver ju inte gå gymnasiet..hon har ju redan färdigheterna. Vad hon behöver är ju praktik på högsta nivå. Således kan det anses vara troligt att hon kunnat få den praktiken på Thielska Galleriet. Det är ju inte så att MA betalar en tågbiljett för någon servitör utan det handlar ju om en kock/ konditor.
ML är 17 år i maj, bosatt i Gborg. Var med i Mästerkock för yngre 2014 och blev 2;a.
Citera
2018-10-17, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
[b]Det här är en kille som inte bara har vunnit flera SM-guld, utan även UEFA-cupen i fotboll. Med andra ord kan han antagligen peka på vilken kvinna som helst i åldrarna 19-59 och få henne i säng. Varför skulle han behöva våldta någon?

Jag tror få tjejer har koll på gamla mittfältare som vann titlar på 80-talet. Han kan knappast få vem han vill i säng. Inte för att jag tror att det är relevant gällande om han våldtar folk eller inte.
Citera
2018-10-17, 09:58
Medlem
snubblens avatar
Vilken otroligt märklig historia MGM berättar.

"Jag såg då i rummet som [BO] sov i att hon rörde sig i sängen."
"Jag sa något som "sover du i den här tjocka tröjan?""
"Sedan tog hon av sig jumpern och drog ner bh-banden och vände sin rygg mot mig så att jag kunde knäppa upp den. Sedan åkte byxorna av och jag hjälpte till."

Först ser han in i rummet hon sov i att hon rör sig i sängen. Sedan frågar han "sover du i den här tjocka tröjan?" Detta antyder att hon "gått och lagt sig" och inte att hon t ex låg vaken uppe på täcket. MGM antyder med andra ord att BO hade/försökte/var på väg att sova.

Då hjälper han henne av med bh, byxor osv.

Så hon skulle sova i både tjocktröja OCH byxor? Låg hon egentligen där klarvaken och försökt inte ens sova? Hade hon däckat utan att "gå och lägga sig"? Men MGM såg henne röra sig. Och han uppmärksammade även tröjan, som att han såg den för första gången. Inte "Oj, ligger här fullt påklädd?" Utan det var "sover du i den här tjocka tröjan?".

Det var kallt, hon hade byxor och tröja för att hon frös, sure. Men vilka tjejer/kvinnor sover i bh? Kvinnor som tydligt vill visa att "Här blir det inget sex."

Väldigt ologisk berättelse.
Citera
2018-10-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
ML gick ut högstadiet 2015. Skrev en köksbok under hösten 2014. .

Med ML menar du J*nnie?! Hon bör gått ut gymnasiet 2008 ungefär.
Citera
2018-10-17, 10:01
Medlem
Pumpkings avatar
JB's instagram blev precis privat. Behöver å andra sidan inte betyda mer än att hon uppmärksammats om att hon nämns som BO och bara inte vill ha en massa Flashbackare snokandes på sin insta.
Citera
2018-10-17, 10:02
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Men vilka tjejer/kvinnor sover i bh?

Eller en som av någon anledning "bara ska vila lite", men råkar somna.
Citera
2018-10-17, 10:02
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
ML gick ut högstadiet 2015. Skrev en köksbok under hösten 2014. ML är ju så pass bra som kock/ konditor så hon behöver ju inte gå gymnasiet..hon har ju redan färdigheterna. Vad hon behöver är ju praktik på högsta nivå. Således kan det anses vara troligt att hon kunnat få den praktiken på Thielska Galleriet. Det är ju inte så att MA betalar en tågbiljett för någon servitör utan det handlar ju om en kock/ konditor.
ML är 17 år i maj, bosatt i Gborg. Var med i Mästerkock för yngre 2014 och blev 2;a.

Ja, men målsägande har ett mycket längre efternamn än Lj*ng.
https://imgur.com/a/ufdCQlo
Citera
2018-10-17, 10:05
Medlem
Varför spekulerar folk kring eventuella BO som är över 18 år? Jag förstår verkligen inte.
Citera
2018-10-17, 10:07
Medlem
Av häktningspromemorian, där namnen är maskade, framgår att BO har ett väldigt långt förnamn i den första formella delen. I det muntliga förhöret är det däremot väldigt kort. Vilket får mig att tro att det handlar om t ex en Alexandra som kallas Alex.
Citera
2018-10-17, 10:07
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det vet vi inte. Min spontana reaktion efter att ha läst GS svar i förhöret är att det inte kommer från en man som varit otrogen och just raserat sitt äktenskap. Jag anar att det här inte är första gången som GS med fru hostar en bjudning för lite yngre gäster där det bjuds på alkohol och kokain med en avslutning i sängen.

Min intryck också, minus "lite yngre gäster där det bjuds på alkohol och kokain". Det skulle vara mycket intressant att höra vad de övriga i sällskapet har sagt.

Känns som att båda kvällstidningarna har tonat ner artiklarna något, de är borta från förstasidan och dyker inte upp hur mycket man än scrollar utan man får leta lite mer aktivt.
Citera
2018-10-17, 10:14
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Av häktningspromemorian, där namnen är maskade, framgår att BO har ett väldigt långt förnamn i den första formella delen. I det muntliga förhöret är det däremot väldigt kort. Vilket får mig att tro att det handlar om t ex en Alexandra som kallas Alex.

Förhöret är en transkribering av vad GS sagt. I övriga delar uppges fullständigt namn, dvs "Efternamn, Tilltalsnamn Andranamn".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in