Allt går PRECIS enligt planerna.
Jag sagt det förr och jag säger det igen; låt C/L/MP/S/V försöka gå igenom någon slags regering. Antingen misslyckas man kapitalt med att enas och bilda regering, eller så kommer man få extremt svårt att kompromissa och få igenom politiska reformer när man väl är på plats. C och V står extremt långt ifrån varandra och frågan är om de överhuvudtaget kommer kunna komma överens om några frågor. Högst tveksamt alltså.
Men det är inte i detta nu som M/KD/SD ska stå starka och enade för den nya konservativa vågen. Det är till nästa val. Jag har siktet inriktat på 2022, men som vi alla vet så kan ett nyval bli av tidigare än så. Och då gäller det att vara redo.
Om M och KD vill vara relevanta inom svensk politik så ska man givetvis stå rakryggade nu de kommande månaderna. C och L kommer vilja få stöd av M/KD i politiska frågor, men det ska man givetvis inte ge dem. Inte efter det här Allianssveket från Lööf och Björklunds sida. Bättre att vara i stark opposition isåfall.
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
I Centerpartiets riksdagsgrupp spekuleras det nu öppet i att Annie Lööf i nästa steg kan bli statsminister i en liten regering bestående av Centerpartiet, Liberalerna och Miljöpartiet.
– En sådan regering skulle i vissa frågor ta stöd av Socialdemokraterna, i andra av Moderaterna och Kristdemokraterna, säger en C-källa.
M/KD vill inte att C/L ska bilda mittenkoalition med MP. Och där hoppas jag att det finns integritet hos M/KD, att stå starka och inte vika sig.
Återigen. Det går helt enligt planerna. Ingen alliansregering. Och nu kommer globalisterna få chansen att försöka bilda något på egen hand. Så länge M/KD/SD röstar emot detta så står jag nöjd. Sedan om utfallet blir att C/L/MP lyckas bilda regering med stöd av S/V, så får det vara så. Det är som sagt inte 2018-2019 som den konservativa vågen bör eller ska vara som starkast.
Låt det ta sin tid och sitt lugna i båten. Låt globalisterna försöka. Låt dom regera ett tag. Det gör det bara gott för konservativa krafter inom svensk politik på sikt.