2018-10-17, 00:36
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej varför skulle det leda till att han inte blir dömd? Det funkar inte som på TV att man inte kan döma någon för att något litet misstag begås under utredningen.

Jo det finns flera exempel på friande domar och nedlagda förundersökningar pga av slarv och bristande administration, orkar inte rota fram exempel nu men det finns.

Hanteringen av detta ärende uppvisar stora brister och kan mycket väl resultera i en JO-anmälan.

/Provokatör
Citera
2018-10-17, 00:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Håller helt med. Med tanke på att dokumenten är digitala känns det märkligt att det Polisen/domstolarna ännu inte har ett system för att vattenstämpla eller på annat sätt ID-märka dokument så att man kan se vilken user som spridit filen i fråga.

PS. Tittar man på listan på minfil över vilka tidningar som hämtat ner dokumentet ser man att i stort sett varenda större tidning/mediehus i landet har varit inne och kikat. DS.

Det är enligt svensk inye tillåtet att efterforska vem som läckt uppgifterna. Det ingår i vårt rättssystem att poliser och myndigheter har rätten att i hemlighet dela med sig av uppgifter. Så försöker myndigheter märka dokument för att peka ut uppgiftslämnaren, så begår de ett brott.
Citera
2018-10-17, 00:39
Medlem
GS är ingen snuskgubbe.
99% att bruden ville, i stunden men fick nojja efteråt.
Citera
2018-10-17, 00:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jo det finns flera exempel på friande domar och nedlagda förundersökningar pga av slarv och bristande administration, orkar inte rota fram exempel nu men det finns.

Hanteringen av detta ärende uppvisar stora brister och kan mycket väl resultera i en JO-anmälan.

/Provokatör

Slarv och bristande administration är inte detsamma som att uppgifter angående en utredning läckt ut. Det är ju en medveten handling. I nuläget kan jag inte komma på friande domar och nedlagda undersökningar pga att media fått ta del av förhör etc. Så jag känner mig inte orolig i detta fall med GS ifall media har en poliskälla.
Citera
2018-10-17, 00:43
Medlem
Ajembacks avatar
Kan det vara så att GS var alltför välutrustad för henne..? Antar det ligger ett stort paket där då han fick tag i sin nuvarande heta fru...
Citera
2018-10-17, 00:46
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebbamaring
GS är ingen snuskgubbe.

Våldtäkt handlar väl mer om makt och inte att man e allmänt snuskig
Citera
2018-10-17, 00:49
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Slarv och bristande administration är inte detsamma som att uppgifter angående en utredning läckt ut. Det är ju en medveten handling. I nuläget kan jag inte komma på friande domar och nedlagda undersökningar pga att media fått ta del av förhör etc. Så jag känner mig inte orolig i detta fall med GS ifall media har en poliskälla.

Det stod väl i tidningen i dag att media fått tag i förhöret så är det läckt eller har dom hämtat ut?
Bevisligen är det maskat så problemet med sekretessen finns ju inte, så jag tror man begärt ut det och fått ut det. Finns ingen anledning för JO eller annat pga ett löjligt förhör och maskade namn. Jag förstår inte problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Någon har läckt eller felaktigt lämnat ut förhören som föranleder häktningen. Det kan inte stämma att man får lämna ut förhör till allmänheten innan det finns en fup dvs ett åtal. Vem har läckt informationen och kan det leda till att Gs inte blir dömd ?

Trams!

Här säger dom att dom tagit del av förhöret efter häktningsförhandlingen. Inga konstigheter.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/5VKBaK/fotbollsprofilen-i-forhor-hon-var-med-pa-det
Senast redigerad av Moosky 2018-10-17 kl. 00:57.
Citera
2018-10-17, 00:51
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör

/Provokatör

Om du kan ge ett exempel på en förundersökning i Sverige som lagts ned pga. av att ett förhör läckt ut så lägger jag mig platt och onanerar samtidigt som jag vrålar att jag har fel. Om nu detta ens är läckt eller felaktigt utgivet till allmänheten.
Citera
2018-10-17, 01:05
Medlem
skalpersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebbamaring
GS är ingen snuskgubbe.
Han är inte någon snuskgubbe, det är min info också via antal källor.
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Kan det vara så att GS var alltför välutrustad för henne..? Antar det ligger ett stort paket där då han fick tag i sin nuvarande heta fru...
Det skulle kunna ha med saken att göra. Enligt kvinna jag känner på Östermalm har hon uppgift om att GS är utrustad med rejäl dragg (riktigt stor klenod dvs.).
Citera
2018-10-17, 01:14
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalperson
Han är inte någon snuskgubbe, det är min info också via antal källor.Det skulle kunna ha med saken att göra. Enligt kvinna jag känner på Östermalm har hon uppgift om att GS är utrustad med rejäl dragg (riktigt stor klenod dvs.).

Nog fan är man en snuskgubbe om man är drygt 60 och är benägen att lapa
tonårstjejer, när frun sover i närheten.Djävligt mycket snuskgubbe !
Citera
2018-10-17, 01:28
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Detta är ingen förundersökning utan en häktningspromemoria som alltid är en offentlig handling men som kan göras hemlig genom att maska namnen och det har man gjort vid denna

https://minfil.com/jbockej7bf
Citera
2018-10-17, 01:37
Medlem
skalpersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nog fan är man en snuskgubbe om man är drygt 60 och är benägen att lapa
tonårstjejer, när frun sover i närheten.Djävligt mycket snuskgubbe !
Nej. Vi vet ännu inte, då domen i domstolen inte har fallit.

När det gäller 60-åriga män och äldre tonårstjejer/brudar i 20-årsåldern kan vi dra oss till minnes vad Magnus Uggla sjöng om 1989 i Dyra tanter - "Fiina Katarina"..."Hon tycker de e pajigt och ha en stor..."...":
Citat:
...
Hej alla snygga dyra tanter, som knullat till sig diamanter
Fina titlar herrar med adligt renomé
Trots att ni pryda eleganter, döljer er i högfärds-mask
Vet vi alla att ni blott är fnask
...
Ugglas låt handlar alltså bl.a. om brudar som hon i detta brottmål...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in