2018-10-16, 22:10
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tidigt på lördagsmorgonen enligt Expressen och våldtäkten ägde rum efter 23 på fredagen.
Nyktra till? Var har du fått den uppgiften ifrån att hon skulle varit full? Är det mer godtagbart? När det gäller berusningsgraden påverkar den domsluten i våldtäktsmål ibland, men inte om det finns en ljudfil tex. Annan bevisning utöver deras egna ord så att säga. Nja, ett inledande förhör med en misstänkt på högsta misstankegraden ska man ta med en nypa luft.

Tre flaskor vin på fyra personer varav hon är en ung kvinna, sannolikt ganska full.

Bara jag tycker att GS ger en ”rimlig” förklaring? Nu vet inte jag hur en sådan transkribering går till, kanske finns massa tvekanden, hummanden, stakande etc. Tycker bara att svaren på frågorna verkade rätt ”logiska” för att få frågor kl 05 en lördagsmorgon. Personligen vet jag knappt vad jag heter men han kan redogöra hur kläderna åkte av, vem som gjorde vad etc. jag hade sex med frugan igår men jag gjorde ett tankeexperiment att försöka ändra hela förloppet och är tveksam till att det skulle gå vägen mot en utredare. Säger inte att tjejen ljuger, GS kanske är grym på att improvisera ihop en historia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Jag vet.

Så ditt förra inlägg med sex med anställd är helt onödig.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Eller när hon lyckats avväpna situationen så pass att Glenn besviket lommade iväg passade hon på att smita och larma polisen. Min femtioöring...

Ja, för det kan vara svårt att ringa polisen när han är i samma rum. Hon skulle vara rädd för att han skulle försöka hindra henne, hota henne, slå henne, ta ifrån henne telefonen.

Just det där med att vagga in våldtäktsmannen i en falsk trygghet, för att sen kunna slå larm eller rymma, har ju hänt förut.
Citera
2018-10-16, 22:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Full tjej med fyllefrossa, tog på sig massa kläder. Vaknade till under natten blev fyllekåt. Började med något som hon ej ville avsluta.

Ren spekulation precis som din historia. Allt beror på vad inspelningen säger. Hör man inte NEJ så lär han gå fri.
Vi lär väl få anledning att återkomma till vems spekulation som var närmast om ett par månader...
Citera
2018-10-16, 22:12
Medlem
"Beroendeställningen" torde ju främst grunda sig på det faktum att flickan för natten bor hemma hos paret och kanske inte har något rimligt alternativ till detta när hon väl är på plats.
Citera
2018-10-16, 22:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Tre flaskor vin på fyra personer varav hon är en ung kvinna, sannolikt ganska full.

Bara jag tycker att GS ger en ”rimlig” förklaring? Nu vet inte jag hur en sådan transkribering går till, kanske finns massa tvekanden, hummanden, stakande etc. Tycker bara att svaren på frågorna verkade rätt ”logiska” för att få frågor kl 05 en lördagsmorgon. Personligen vet jag knappt vad jag heter men han kan redogöra hur kläderna åkte av, vem som gjorde vad etc. jag hade sex med frugan igår men jag gjorde ett tankeexperiment att försöka ändra hela förloppet och är tveksam till att det skulle gå vägen mot en utredare. Säger inte att tjejen ljuger, GS kanske är grym på att improvisera ihop en historia.

Men vem delger uppgifterna? Var kommer det ifrån är intressant om man nu ska ta hänsyn till det.
Citera
2018-10-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Så ditt förra inlägg med sex med anställd är helt onödig.

Det var du som tog upp att anställningens längd är av stor betydelse vilket jag inte köper. Och om det finns lagar mot att en arbetsgivare har sex med en minderårig anställd är det inte otänkbart att en domstol även skulle räkna med en arbetsgivares make som har en officiell eller inofficiell roll i företaget.

Nu har jag dock ej sett exempel på att det faktiskt är förbjudet att ha sex med en minderårig anställd.
Citera
2018-10-16, 22:14
Medlem
Zoom008s avatar
Jag tycker Glenn ser både sunkig och alkoholiserad ut när man kollar på Instagram. Han saknar pondus och kan man gå loss och börja slicka ett barn på 17 så har man nog gjort det tidigare. Kan det vara frun som filmade eller var det han själv? Någon vittnar ju och då undrar man vem det kan vara? Gästen som var krasslig, Monika eller kanske tvillingarna? Antingen är Monika likadan och i dom där kretsarna finns väl ofta kokain, både inom idrottslegender och restaurangfolk.

Sen att Monika levt med ett annat äckel i många år kan också få i alla fall mig att fundera. Dras hon till drägg eller dräggen till henne? Maximal otur om hon inte själv är inblandad. Kan kvinnor stå i kö till Madsen så existerar tokkärringar nog lite varstans. Inget som syns utanpå.
Senast redigerad av Zoom008 2018-10-16 kl. 22:16.
Citera
2018-10-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, för det kan vara svårt att ringa polisen när han är i samma rum. Hon skulle vara rädd för att han skulle försöka hindra henne, hota henne, slå henne, ta ifrån henne telefonen.

Just det där med att vagga in våldtäktsmannen i en falsk trygghet, för att sen kunna slå larm eller rymma, har ju hänt förut.

Du och några till om jag kommer ihåg rätt skrev att hon måste varit jättefull för mängden vin hon fick i sig förut. Nu ger du en aspackad tonåring förjävla mycket cred för va smart på fyllan. Går inte ihop.
Citera
2018-10-16, 22:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Det var du som tog upp att anställningens längd är av stor betydelse vilket jag inte köper. Och om det finns lagar mot att en arbetsgivare har sex med en minderårig anställd är det inte otänkbart att en domstol även skulle räkna med en arbetsgivares make som har en officiell eller inofficiell roll i företaget.

Nu har jag dock ej sett exempel på att det faktiskt är förbjudet att ha sex med en minderårig anställd.

Nej det är inte olagligt och huvudansvaret ligger hos vårdnadshavarna till den som är under 18 år.
Citera
2018-10-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej det är inte olagligt och huvudansvaret ligger hos vårdnadshavarna till den som är under 18 år.

Inte enbart vårdnadshavarare. Även lärare och idrottstränare får ej ha sex med minderårig. Men hittar inga belägg för att arbetsgivare också är förbjudna.
Citera
2018-10-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag tycker Glenn ser både sunkig och alkoholiserad ut när man kollar på Instagram. Han saknar pondus och kan man gå loss och börja slicka ett barn på 17 så har man nog gjort det tidigare. Kan det vara frun som filmade eller var det han själv? Någon vittnar ju och då undrar man vem det kan vara? Gästen som var krasslig, Monika eller kanske tvillingarna? Antingen är Monika likadan och i dom där kretsarna finns väl ofta kokain, både inom idrottslegender och restaurangfolk.

Sen att Monika levt med ett annat äckel i många år kan också få i alla fall mig att fundera. Dras hon till drägg eller dräggen till henne? Maximal otur om hon inte själv är inblandad. Kan kvinnor stå i kö till Madsen så existerar tokkärringar nog lite varstans. Inget som syns utanpå.
Funderar också över deras relation. Hur träffades dom? En framgångsrik kock och kokboksförfattare + en avdankad fotbollsspelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in