2018-10-17, 18:53
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Ni som tror på GS förklaring är porrskadae.

NEJ ingen ung tjej tittar på gamla stofila farbröder och vill ligga med dem för att de ev en gång i tiden försökt få en boll i ett.nät.

99% vet inte vem denna 60-åriga äckel farbror är.

Och hur vet du detta? Det finns de som knullar hundar, ligger med lik och så skulle inte någon tonåring kunna ligga med en förhållandevis, vältränad 60-åring - skämtar du?! Gå nu och lägg dig och förlåt dig själv gärna för att du skrev denna smörja...
Citera
2018-10-17, 18:55
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Borde inte anmälan gå att finna, det gick ju ruggigt snabbt för HäkningsPM och Förhör med GS att komma ut
Beror på att häktningspromemorian är offentlig handling fast ibland med maskade detaljer.
Andra handlingar är sekretess
Citera
2018-10-17, 19:00
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och hur vet du detta? Det finns de som knullar hundar, ligger med lik och så skulle inte någon tonåring kunna ligga med en förhållandevis, vältränad 60-åring - skämtar du?! Gå nu och lägg dig och förlåt dig själv gärna för att du skrev denna smörja...
Vältränad? Host host..Han ser ovårdad ut med fettig fyllefrisyr, ölmage och med åldern avsmalnade ben. Grisögon också vilket är regel hos folk som krökar för mycket. Själv visste jag inte vem personen var innan och ingen som jag tror damerna flockas runt. Då måste man ha lite pondus vilket saknas helt hos gubbfläsket.
Citera
2018-10-17, 19:01
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det är rätt förhörstider för detta fall men tre polispatruller är ditkommenderade enl promemorian 31-9140, 31-9530, 31-9460

My Bad! Du har rätt jag justerar mitt inlägg. Anledningen till att jag tar upp detta är att det kan vara en bidragande orsak till att det läckt så mycket information i ett tidigt stadium av en utredning.

Många poliser på plats + Östermalm + 'kändisar' = mycket polissnack (läckor)

/Provokatör
Citera
2018-10-17, 19:02
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Dom fyllde 19 i juli dom är födda 21/7 1999
Då är det olika uppgifter på Wikipedia (där jag såg det) och på Ratsit.

På Wikipedia står att dom är födda i Juli 1998 - 20 år.

På Ratsit står att dom är födda 21 Juli 1999 - 19 år.
Citera
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Hon kan ha gått och lagt sig för att vila, somnat till, frusit och dragit täcket över sig alternativt dragit på sig en "tjocktröja". Dock, vi vet ju inte hur tjock "tjocktröjan" är.

Det jag undrar är vad som fick GS att titta in till bo på väg till toa och om toabesöket uteblev eller om det var GS förklaring till att han tassade in till bo. Toabesöket nämns väl inte senare i förhöret? Om man vaknar av att man behöver pinka är det väl knappast aktuellt att porra i 10-15 min för att sedan stå och röka ett tag och därefter gå och lägga sig?

Toabesöket har jag inga större invändningar mot. Han vaknade kanske pga pissnödighet, gick och gjorde det, sedan efter det gick han och kollade till henne eftersom han var sugen, det kan han ju inte riktigt förneka, varför skulle han annars börja klä av och slicka henne (enligt det han själv säger). Huruvida han råkade gå förbi hennes dörr eller gick dit avsiktligt känns inte helt avgörande för historien. Det kanske säger lite om hans intensioner, men det tycker jag hans aktioner säger desto mer om. Han var kåt, det är givet.

Tjocktröja, jumper, täcke.. Det är inte ens minusgrader och hon hade dessutom druckit alkohol. Jag tycker det låter högst märkligt, och tror att det är något som är lögn i den delen. Antingen låg hon avdäckad med kläder på, han kommer in och börjar ta av henne. Eller så låg hon vaken på sängen med kläder på. Eller så låg hon nerbäddad i sängen med mindre kläder på än uppgivet.
Jag tror att hon antingen hade kläder på, halvsov och han började klä av henne, kanske sa saker till henne utan att få direkt svar, och hon vaknar upp av att han håller på.
Eller så sov hon med mindre kläder på, han kommer in och börjar hålla på mer direkt.

Jag tror att han berättar det här med att hon sov samt hade massa kläder på för att visa att det var samtyckte med att hon själv tog av sig kläderna. Han vågar inte säga att han gick in till en tjej som låg och sov i t-shirt och att han gick ner på henne, då hade hon inte gjort så många aktiva steg själv.
Eller så säger han att hon gått och lagt sig och låg och sov för om han berättar att hon låg avdäckad på sängen så framstår det som en utsatt situation som han då utnyttjat. Hon däckar av alkoholen och där kommer han och drar av henne kläderna och börjar slicka.
Därför blir det för honom en bättre historia om hon sov med mycket kläder på, och han i samtal med henne hjälpte henne av med dem.
Citera
Medlem
M.E.Ls avatar
https://www.expressen.se/sport/vannerna-chockade-det-ar-fruktansvart/

Koka soppa på en spik.
Citera
2018-10-17, 19:04
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
https://www.expressen.se/noje/monika-ahlberg-berattar-nu-sin-sanning-om-berggren/

Citat:
Monika Ahlberg omgift med ungdomsvännen Glenn Schiller.
– Jag känner mig halv utan honom. Glenn gör mig lycklig. Vi tycker båda att vi bara får det bättre och bättre och då undrar vi hur mycket bättre kan man få det? Det räcker nu, haha, säger den 57-åriga kokboksförfattaren

Aj då
Citera
2018-10-17, 19:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Ni som tror på GS förklaring är porrskadae.

NEJ ingen ung tjej tittar på gamla stofila farbröder och vill ligga med dem för att de ev en gång i tiden försökt få en boll i ett.nät.

99% vet inte vem denna 60-åriga äckel farbror är.

Nu finns det bevisat många yngre kvinnor som gör detta så ditt resonemang faller. I fall som detta med en något halvkändis från förr i tiden så kanske dessa kvinnor givet inte har en susning om vem gubben är men efter att kanske samtalat med sin farsa som kanske är runt 50 och vet precis vem denna GS är så kanske det tänder till ännu mera.

Sedan har de kanske googlat namnet och sett att personen ifråga har egen wikisida, massor av mingelbilder etc så är får de nog rätt många förslag. Det är lite över att "Jag mötte Lassie".

Sedan hur det ligger till i detta fall får utredningen visa. Om det fanns intresse från början eller inte. Givet det ursäktar på inget vis om det blev en våldtäkt av det. Men ditt resonemang håller inte för fem öre.
Citera
2018-10-17, 19:05
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
My Bad! Du har rätt jag justerar mitt inlägg. Anledningen till att jag tar upp detta är att det kan vara en bidragande orsak till att det läckt så mycket information i ett tidigt stadium av en utredning.

Många poliser på plats + Östermalm + 'kändisar' = mycket polissnack (läckor)

/Provokatör
Men det som läckt finns i häktningspromemorian, med bl a första förhör med mgm, som är en offentlig handling fast ibland som i detta fallet med maskade namn.
Citera
2018-10-17, 19:06
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Då är det olika uppgifter på Wikipedia (där jag såg det) och på Ratsit.

På Wikipedia står att dom är födda i Juli 1998 - 20 år.

På Ratsit står att dom är födda 21 Juli 1999 - 19 år.
Wikipedia är inget facit, det redigeras av oss användare finns många fel där
Citera
2018-10-17, 19:09
Medlem
BO och Monika känner varandra minst sedan 2011. Som tidigare länkats så har BO en benägenhet att anmäla och har själv åkt dit för droger.

Detta får mig att tänka att BO kanske vill hämnas Monika för någon oförrätt och då M verkar så förälskad i GS så blir det en hämnd. Som det står i förhöret så verkar de först hånglat i en kvart.

Bara en teori.
Senast redigerad av pollarn 2018-10-17 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in