Citat:
Ursprungligen postat av
magpie
Hon kan ha gått och lagt sig för att vila, somnat till, frusit och dragit täcket över sig alternativt dragit på sig en "tjocktröja". Dock, vi vet ju inte hur tjock "tjocktröjan" är.
Det jag undrar är vad som fick GS att titta in till bo på väg till toa och om toabesöket uteblev eller om det var GS förklaring till att han tassade in till bo. Toabesöket nämns väl inte senare i förhöret? Om man vaknar av att man behöver pinka är det väl knappast aktuellt att porra i 10-15 min för att sedan stå och röka ett tag och därefter gå och lägga sig?
Toabesöket har jag inga större invändningar mot. Han vaknade kanske pga pissnödighet, gick och gjorde det, sedan efter det gick han och kollade till henne eftersom han var sugen, det kan han ju inte riktigt förneka, varför skulle han annars börja klä av och slicka henne (enligt det han själv säger). Huruvida han råkade gå förbi hennes dörr eller gick dit avsiktligt känns inte helt avgörande för historien. Det kanske säger lite om hans intensioner, men det tycker jag hans aktioner säger desto mer om. Han var kåt, det är givet.
Tjocktröja, jumper, täcke.. Det är inte ens minusgrader och hon hade dessutom druckit alkohol. Jag tycker det låter högst märkligt, och tror att det är något som är lögn i den delen. Antingen låg hon avdäckad med kläder på, han kommer in och börjar ta av henne. Eller så låg hon vaken på sängen med kläder på. Eller så låg hon nerbäddad i sängen med mindre kläder på än uppgivet.
Jag tror att hon antingen hade kläder på, halvsov och han började klä av henne, kanske sa saker till henne utan att få direkt svar, och hon vaknar upp av att han håller på.
Eller så sov hon med mindre kläder på, han kommer in och börjar hålla på mer direkt.
Jag tror att han berättar det här med att hon sov samt hade massa kläder på för att visa att det var samtyckte med att hon själv tog av sig kläderna. Han vågar inte säga att han gick in till en tjej som låg och sov i t-shirt och att han gick ner på henne, då hade hon inte gjort så många aktiva steg själv.
Eller så säger han att hon gått och lagt sig och låg och sov för om han berättar att hon låg avdäckad på sängen så framstår det som en utsatt situation som han då utnyttjat. Hon däckar av alkoholen och där kommer han och drar av henne kläderna och börjar slicka.
Därför blir det för honom en bättre historia om hon sov med mycket kläder på, och han i samtal med henne hjälpte henne av med dem.