2018-10-16, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag gissar att det är detta ärende som avses här, isf kom anmälan 02:41:
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/oktober/13/13-oktober-02.41-valdtakt-stockholm/

Hon tar sig från bostaden. De går och lägger sig vid 24- tiden. Anmälan kommer in 2.41. Undersökning skall göras. Man har starka bevis. Lycka till GS!
Citera
2018-10-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt GS hade flickan jobbat hos Monika förut i hennes café och de hade betalat hennes resa för att hon skulle komma och hjälpa till under helgen samt bo hos dem . Det verkar inte troligt att han ljuger om detta. Så förmodligen kunde inte föräldrarna ana vad som skulle ske.

Flaskan kan någon äldre kompis ha köpt ut utan att föräldrarna vet något om. Inte första eller sista gången en kompis köpt ut utan att föräldrar vetat något.

Okej, kanske jag som är överbeskyddande och därför tycker det låter lite konstigt att låta sin dotter sova över hos deras arbetsgivare. Men detta fall har ju inte givit mig skäl att ompröva min överbeskyddande instinkt då det uppenbarligen finns äldre svenska kvinnor och män som är helt med okej att bjuda in minderåriga till partaj och supa med dem (utan föräldrarnas vetskap). Hoppas både Monika och Glenn kan torska på detta.
Citera
2018-10-16, 21:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Ja det vet jag.
Men det görs ju för att styrka att händelsen ägt rum enligt vad brottsoffret säger.
Och hon har ju anmält honom för våldtäkt.
Ja? Vad menade du med ditt förra inlägg då?
Citera
2018-10-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/oR2WeK/fore-detta-fotbollsspelare-misstanks-for-valdtakt

Så det betyder att han är inspelad med andra ord. Ja, då återstår att se hur mycket av hans version som stämmer. Han säger ju en del i inledande förhör, men bevisläget ser ju ut som att åklagaren känner sig säker och att han häktades på det betyder att dom har något på honom. På sannolika skäl vilket är högsta misstankegraden.
Om nu hon var full ..är det första hon tänker på att spela in på mobilen vad som hände.. lite osannolikt
Citera
2018-10-16, 21:48
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Ja det vet jag.
Men det görs ju för att styrka att händelsen ägt rum enligt vad brottsoffret säger.
Och hon har ju anmält honom för våldtäkt.

Det säger fortfarande inget om han är skyldig eller inte. Hon anmäler och de är skyldiga att göra undersökningen iom anmälan. Det har inget att göra med vad han säger i förhör.
Citera
2018-10-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Varför tycker ni synd om Mo*ka? GS frågade ju till och med BO om hon ville gå in till Mo*ka för att ha sex (trekant) vilket tyder på att Mo*ka och GS har ett öppet förhållande där de förmodligen haft många trekanter och swingat runt.
Där är väl fler sovrum/rum än den Moni*a sov i.

Du vet väl inte om han frågade BO (enligt hans version) om att gå in till tex en av Monik*s döttrars sovrum (de var ju inte hemma. Fyra personer var där, står det).

Elker så är det som du skriver.
Citera
2018-10-16, 21:49
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nettizzzz
Om nu hon var full ..är det första hon tänker på att spela in på mobilen vad som hände.. lite osannolikt

Tja, det står ju och det är alltså Ismo Salmi som delger detta om inspelningen. Googla vet jag på Salmi.

Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Varför tycker ni synd om Mo*ka? GS frågade ju till och med BO om hon ville gå in till Mo*ka för att ha sex (trekant) vilket tyder på att Mo*ka och GS har ett öppet förhållande där de förmodligen haft många trekanter och swingat runt.

Om man blint litar på en misstänkt så visst, men nä det ska mer till innan det blir en sanning.
Citera
2018-10-16, 21:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Provokatör kom ju på den intressanta tanken att det var han som spelade in på mobilen.
Citera
2018-10-16, 21:51
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Där är väl fler sovrum/rum än den Moni*a sov i.

Du vet väl inte om han frågade BO (enligt hans version) om att gå in till tex en av Monik*s döttrars sovrum (de var ju inte hemma. Fyra personer var där, står det).

Elker så är det som du skriver.

Men då frågar man väl inte "vill du gå in till"? Det borde vara en person som åsyftas.
Citera
2018-10-16, 21:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Hon kan ha uppfattat vibbar tidigare och varit beredd. När hon hör toan spola kvicknar hon till, hör steg som stannar, kanske viskar han hennes namn, "hon vänder sig i soffan" (kanske inåt och slår på mobilen?) etc. Vi får väl se vad som sker, och hur bevisningen bedöms.
Citera
2018-10-16, 21:52
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han kan säga vad han vill. Han är inte involverad i fruns bolag och än vet vi inget om han försökt använda endagsjobbet som påtryckningsmedel.
På vilken grund utesluter du att G Schi***r är engagerad i cafeet?

Utan att ha fikat där sedan Ahlberg kom dit så tror jag han är alltiallo i verksamheten.
Senast redigerad av Schlesien 2018-10-16 kl. 21:54. Anledning: dubbelnegation av misstag
Citera
2018-10-16, 21:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
På vilken grund utesluter du att G Schi***r inte är engagerad i cafeet?

Utan att ha fikat där sedan Ahlberg kom dit så tror jag han är alltiallo i verksamheten.
Han har inga registrerade engagemang på hennes bolag. Möjligt att han är smörgåsnisse på fiket iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in