Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-16, 14:27
  #1465
Medlem
Vasse961s avatar
Vilken / Vilka "dyrare" spelare tycker ni kan vara värt att bygga kring?

Har tradeat upp till ca 800k och osäker vilket lag jag ska bygga... Just nu kör jag ett standard meta PL lag för typ 100k men börjar tröttna.

Suarez? Greizmann? Kane? Auba? Augero? Mbappé? Dybala? Eller något helt annat....

Alla tips eller squads är välkomna.
Inte spelat Fifa på ett par år så har inget hum om vilka spelare som är sköna längre
Citera
2018-10-16, 14:29
  #1466
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Ok i see...5an är ändå ganska skön nivå man kan spela avslappnat. I div 3-4 är det ganska hetsigt väldigt mkt kamp och mindre skillmoves. WL känns betydligt lugnare att spela en rivals tycker jag.


Har hittills lirat 4-5 matcher i veckan på SB för att få någon typ av reward på måndag morgon, men tror det får vara slut med det nu då det är så sjukt tråkigt spelmode.


Så vad har gänget gjort för investeringar för denna veckan? LaLiga Potm , Bundesliga Potm och Scream cards på fredag. Blir intressant att se vart marknaden hamnar, kommer öppnas väldigt mkt packs denna veckan.

Ja, den känns rätt soft. Lite tråkigt med oseriösa spelare som börjar gå ut med sin målvakt och larva sig så snabbt de ligger under med 2 mål typ. Mötte två sådana igår och tappade en 2-0 ledning på grund av det trots att jag hade typ 12-4 i skott.

Märker att detta FIFA kräver betydligt mer diciplin och koncentration än tidigare. Slarvar man så blir man straffad direkt.

Hatar också SQDB. Spelar det mest som "uppvärmning" eller om jag fått ett rött kort på en spelare eller så. Det spelläget fick mig att tröttna på FIFA innan eftersom man känner sig "tvingad" att spela dem matcherna trots att det är sjukt tråkigt.

Inga investeringar denna vecka och noll pack luck på veckopacksen och SQDB-packsen. Får hoppas på bättre belöningar i WL och Rivals packsen.
Citera
2018-10-16, 14:31
  #1467
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasse961
Vilken / Vilka "dyrare" spelare tycker ni kan vara värt att bygga kring?

Har tradeat upp till ca 800k och osäker vilket lag jag ska bygga... Just nu kör jag ett standard meta PL lag för typ 100k men börjar tröttna.

Suarez? Greizmann? Kane? Auba? Augero? Mbappé? Dybala? Eller något helt annat....

Alla tips eller squads är välkomna.
Inte spelat Fifa på ett par år så har inget hum om vilka spelare som är sköna längre

Jag älskar ju Dybala, så bygger alltid mitt lag kring honom, men det är förstås en smaksak. Hans weak foot är ju inte världens bästa och får sällan till frisparkarna med honom, men han känns alltid förbannat bra att spela med och gör alltid mycket poäng.

Augero gillar jag inte på detta. De andra du nämner har jag inte testat.
Citera
2018-10-16, 14:36
  #1468
Medlem
Vasse961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag älskar ju Dybala, så bygger alltid mitt lag kring honom, men det är förstås en smaksak. Hans weak foot är ju inte världens bästa och får sällan till frisparkarna med honom, men han känns alltid förbannat bra att spela med och gör alltid mycket poäng.

Augero gillar jag inte på detta. De andra du nämner har jag inte testat.

Kör du han som ensam ST eller vem är bredvid?

EDIT: Eller du kanske kör han som CAM?
Citera
2018-10-16, 14:43
  #1469
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasse961
Kör du han som ensam ST eller vem är bredvid?

EDIT: Eller du kanske kör han som CAM?

Jag kör ju 4-4-2 Så har honom som ST på högersidan eftersom han är vänsterfotad och Mertens på vänstersidan eftersom han är högerfotad.
Citera
2018-10-16, 15:19
  #1470
Medlem
Baldersways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolfRoland
Samma här. Åkte ner från div 5 till 6. Vet inte hur många matcher jag spelat oavgjort genom att släppa in mål mellan 88-90 min, men det är för många.

Efter att läst tipset att köra konstant press så har det gått bättre och är på väg upp igen. Det kombinerat med att man har mer speltid i sig och fattat vilken formation som passar och vilka speltyper som ska in i laget.
Härligt du på väg upp, vilken formation kör du?
Citera
2018-10-16, 15:21
  #1471
Medlem
paras0nics avatar
Står på 6p från div 2 (2194 av 2200), är det någon som vet vad priserna är i div 2...? Skiljer det mycket från 3an..?
Citera
2018-10-16, 15:53
  #1472
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Står på 6p från div 2 (2194 av 2200), är det någon som vet vad priserna är i div 2...? Skiljer det mycket från 3an..?
Det står vid divisionsfliken där du ser dina poäng.
Citera
2018-10-16, 15:56
  #1473
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldersway
Härligt du på väg upp, vilken formation kör du?
Byter till 4-2-3-1 IG, ibland till 4-1-2-1-2 (2) om jag behöver två ST för att trycka på.

I 4-2-3-1 kör jag två snabba spelare som "wingers" även fast formationen har 3 CAM.

Får se om det fortsätter ge ett lyft!
Citera
2018-10-16, 16:16
  #1474
Medlem
Ni som snackar POTM Reus, han är väll inte klar än? Ser många youtubers som tror på Duda och Plea som vinnare...
Citera
2018-10-16, 17:03
  #1475
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Det står vid divisionsfliken där du ser dina poäng.

Mjo, men jag trodde det skulle variera beroende på vilken divison man är i. Jag var ju i 3an. Men nu när jag är i 2an så är det fortfarande 65K coins på rank 1 så det är ju lite märkligt.
Citera
2018-10-16, 17:34
  #1476
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Mjo, men jag trodde det skulle variera beroende på vilken divison man är i. Jag var ju i 3an. Men nu när jag är i 2an så är det fortfarande 65K coins på rank 1 så det är ju lite märkligt.

haha
div 4 får du 65 k rank 1.

div 1 rank 1 får du 80 k

















div 2 rank 1 får du 75 k

så du är i 4an
__________________
Senast redigerad av CashMan- 2018-10-16 kl. 17:39.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback