Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Så vad har pådyvlande tro/teism/religion då att göra på faktaplanhalvan?
har att göra..
tja,
den har väl en agenda eller målsättning av femtioelva tusen motiv
frågar man däremot
får den..
så är det väl landets yttrandefrihetslagstiftning som styr
frågar man
bör den..
så får det nog avgöras genom personligt val/tycke/smak/åsikt etc
hursomhelst kommer vi utan lagliga medel och tvångsåtgärder nog aldrig ifrån oönskad pådyvling och pådyvlande budskap/information/erbjudanden etc eftersom samhället är fullt av pådyvlande påträngande individer och organisationer som vill torgföra sina varor, tjänster och önskemål; majblommeförsäljare, tiggare, politiker, halloweenbarndörrknackare, påskkärringar, lobbyister, rödakorssparbösseskramlare, telemarketingförsäljare mm mm
graden av skador och olägenheter allt detta orsakar är svårbedömt,
alla reagerar olika och upplever inte samma gravt negativa mental stimuli
men de styrandes sk mångfaldsvurmande kräver kanske spektrat vi har av individer med varierande mental funktionalitet..?