Citat:
Ursprungligen postat av
kallafingrar
Det är lite de jag också är rädd för, speciellt med tanke på min ålder, 25bast.
Däremot vill kag minnas att om de tar 10år att betala skulden så har man bättre chans
Nekar dom mig har jag en plan b, då kan jag få ett jobb som är så dåligt betalt att jag får ut ca 9k i lön, resten svart, köra så 1 år eller 2 sen söka skuldsanering igen
Vet att det har funkat för andra men de känns som en väldigt riskabel plan, speciellt då när jag är tillsvidareanställd.
Självklart är mitt mål & vilja att betala, men när dom bara får dra 7000kr i månaden så känns det som att det kommer ta väldigt många år att lösa detta
Låter inte troligt med sanering med endast 600k i skulder. Är detta inräknat med att du har förhandlat fryst ränta, ihopbakslån osv hos vanliga skulder?
KFM kommer noga granska och titta efter vad du gjort för att försöka rätta ditt beteende. Väldigt svårt att kasta allt, skaffa extrema skulder och sedan få skuldsanering bara för att man inte kan eller orkar betala.
Speciellt om de ser att du haft jobb med högre lön förr och bara slutat. Du har trots allt levt på andras pengar.
Om jag var du hade jag på allvar jobbat upp mig högre, skaffat ett barn eller två och sedan frågat igen. Det är en stor motivering varför de ska godkänna dig, för du har fått en ny livsgnista.