2018-10-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Tycker för övrigt att artikeln dessutom är förväntat tendentiös.

Mycket utrymme för hennes advokat att komma med de förklaringar som
Rätten alltså inte köpte.

Jag tycker artikeln i sig är fullt rimlig, visst kan man välja att trycka ännu hårdare, men det framgår ändå tydligt att hon begått brott, och ingen som läser artikeln kan rimligen tycka synd om henne för hur artikeln är formulerad.
Citera
2018-10-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Riksdagsparti??? Nej.
Slarvigt av mig - ett parti som kandiderar för riksdagen menade jag förstås.
Citera
2018-10-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Gömmer eller inte, det är bara ordlekar. Artikeln har riksintresse och borde vara tydlig, samt borde ha publicerats samma dag domen kom.
Jag är helt överrens med dig om det.
Citera
2018-10-14, 12:23
Medlem
Igår fanns artikeln på SVT:s förstasida.
Edit: Det gör den fortfarande men man måste scrolla nedåt och trycka på dialogrutan ”+ Fler artiklar” för att se den.
Dump 1. Dump 2.
Senast redigerad av Orogenes 2018-10-14 kl. 12:34.
Citera
2018-10-14, 12:24
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Varken AB, DN eller SVD har skrivit om denna dom. Vänstermedia i sitt essä.
Citera
2018-10-14, 12:24
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Jag tycker artikeln i sig är fullt rimlig, visst kan man välja att trycka ännu hårdare, men det framgår ändå tydligt att hon begått brott, och ingen som läser artikeln kan rimligen tycka synd om henne för hur artikeln är formulerad.

Den är inte surrealistisk, men föreställ dig någon annan partiledare som gjort samma ssk, föreställ dig hur detcskulke låtit om någon höger om SAP skulle fysiskt misshandla nån i tunnelbanan.
Citera
2018-10-14, 12:26
Medlem
Nyheten har en egen helsida på SVT text-TV, under inrikes. Ganska stor nyhet med andra ord.
Totalt finns 7 olika inrikesnyheter med egna helsidor, varav förstås de pågående försöken till regeringsbildning är först och störst och har flera sidor.
Citera
2018-10-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orogenes
Igår fanns artikeln på SVT:s förstasida.
Jepp, det såg jag med. Kanske dags att anta att folk är klantiga snarare än att det är en övergripande konspiration.
Citera
2018-10-14, 12:30
Medlem
Greydons avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tidigare-fi-ledaren-victoria-kawesa-domd-for-misshandel

Om man letar specifikt efter artikeln så hittar man den, men hur många gör det? Nyheter ska hitta dig, du ska inte behöva hitta dem.
Citera
2018-10-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Den är inte surrealistisk, men föreställ dig någon annan partiledare som gjort samma ssk, föreställ dig hur detcskulke låtit om någon höger om SAP skulle fysiskt misshandla nån i tunnelbanan.

Jag tycker fortfarande artikeln är helt rimlig. Ser inte att SVT gjort fel annat än i att de var sena ut, och att artiklen är i det närmsta dold. Vet inte vad som rapporterats i TV-sändningarna.

Det vore intressant att sammanställa några artiklar för dömda politiker och jämföra.

Det skrevs ganska mycket om när Anna Sjödin misshandlade en krogvakt: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/ssu-basen-domd-for-vald-mot-tjansteman

Artikeln om åtalet runt Kawesa bedömer jag också som saklig: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fd-fi-ledaren-victoria-kawesa-atalas

Jag tror inte SVT visat filmen, vilket man kan ha åsikter om. Men det hör även till saken att Kawesa sedan ett drygt år inte har några officiella uppdrag för partiet.
Citera
2018-10-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Jepp, det såg jag med. Kanske dags att anta att folk är klantiga snarare än att det är en övergripande konspiration.
Jag antar att det inte är särskilt välkommet att skriva till SVT:s försvar. Sådana här trådar går ut på att slå fast vad man redan tycker om SVT.
Citera
2018-10-14, 12:35
Medlem
Ge partiet oproportionerligt stort mediautrymme och rapportera okritiskt under flera års tid. När de väl trampar i klaveret kommer vänstern ÄNDÅ fråga sig hur en fd partiledare och ett "miniparti" kan vara intressant. Jag antar att SVT har tänkt i liknande banor.

Det är liksom dagens vänster i ett nötskal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in