Citat:
Ursprungligen postat av
MAX-HIM
Där det grävdes ner lik, där borde man få gräva efter bevis. Jag har inte specifikt nämnt Auschwitz som bästa exemplet, men att lagar förbjuder en att gräva där. Så jag menar på att påstå saker som att flera miljoner dog i så kallade koncentrationsläger är inget folk skall behöva tro på om fasta bevis inte finns. Om man får utreda vad som hände runt områden som till exempel Auschwitz så kan man bättre samla in konkreta bevis, som senare kanske visar sig peka på att det avrättades de antal människor som man från officiellt håll påstår.
Njae är det så? Varför har de haft forskning med moderna teknik genomförda på flera ställen helst då Reinhardlägrerna? Där de hittade kroppsdelar nergrävda i massgravar. De beräknade cA 800 000 lik ligger där. Den gjordes bara för några år sedan, flera instutioner. Led av en Cathrine. Problemet med dessa forskningsteknik, är att de kan ej se vilken sätt de dog av ännu. Alltså de kan ej se om de blide gasade eller annan avrättningsmetod. Flera gravar har hittats vid öst, när de grävde där. Bland har de hittat soldater men också "judar" som ser ut som masskjutningar.
Citat:
Det där exemplet med burkar låter som något påhittat mest. Att man gasa en del judar är en sak, men att påstå att flera miljoner gasades är något helt annat. Folk överlag verkar inte förstå enkel fysik (energiåtgången för att bränna lik), och inte heller förstår de hur mycket arbete det är att hantera sådana mängder döda människor (lik), eller vilka faciliteter som det kräver för att hålla dödandet i en stadig takt från 1941 till krisslutet (=några år endast). Folk överlag tror jag inte förstår hur många människor 6 miljoner är. Och det vare sig de blev skjutna, gasade eller brända så är det en enorm mängd. Det är nog en anledning till att de så kallade "förnekarna" tvivlar, för vi verkar förstå fysik och matematik bättre än er (energi, mängder), dessutom har vi nog en bättre praktisk förståelse (kring utrustning som krävs för att hantera ett koncentrationsläger med den påstådda effektiviteten).
ehhh!?! Av vilken orsak skulle det vara på hittat?? Tro du en institution skulle äventyra sitt rykte plus historia forskaren skulle äventyra sitt rykte? Den var dålig tyckte jag. Vem påstår fler miljoner blide gasade? Det är bara "förnekare"! Men människa hur lyckades hutu slakta 500 k - 1 000 k tutser på några månader med machetas? Pol pot dödade en 1/3 av sitt lands befolkning på några få år? 6 miljoner är på en yta från frankrike i väst till sovjet i öst, från norge till afrika... det i ghetton, svält sjukdomar, skjutna vid infångande, massavrättningar m.m.. det beräknades finnas 40 000 läger i hela Tyskland med ockuperade länder.
Hade du satt dig in det mer, så hade blivit logiskt för dig. De som bruka komma in prata i kemi, fysik material bruka förlora debatten. Konstigt! Om de hade klarat fysik,kemi med mera bra, så hade "förnekarna" inte förlorat samtliga rättegångar som har genomförsts, som den med Deborah Lipstadt o David Irving.
Sedan dog judar innan kriget började redan, de räknas in. Fast de flesta dog av svält, misshandel med mera då. Ta läs om det i stället mer, typ
Eviankonferansen 1938 som handlade om just problemen som tyska judar hade med svält, sjukdomar, förföljelse med mera.
Citat:
Jag påstår inte nödvändigtvis att förintelsen måste vara helt osann. Troligtvis dog det massor av judar och oliktänkande Tyskar, det finns det nog bevis på, men att det dödas flera miljoner, det vet jag inte så säkert. Blir jag per automatik en förintelseförnekare? Kanske det, men jag ser mig som en partiell förintelseförnekare i väntan på obestridliga bevis.
Börja läsa om varför de förföljde judarna mfl. Helst om den tyska propagandan innan kriget, som typ ta titta på filmen "der ewige juden" den förklara bra, varför de dödade de flesta judarna.
De ansågs som parasiter (råttor)och bör därför utrotas som parasiter för den ariska rasen(tyskarna) ska kunna vandra in i framtiden som en ren ras.
Om du fick en råtta in i ditt hus, hade du kastat ut den genom ytterdörren bara? så den kan springa in igen. Eller hade dödat råttan? i vetenskap att den ej springer in igen, riskera döda dig i en sjukdom.
Ta läs om Joseph Goebbels, så finner du en herre som var riktigt fanatisk antisemit. Finns de som tro han påverkade Hitler till ta beslut att genomföra "den slutliga lösningen".
Nej, antingen är man troende eller förnekare man försöket att förinta samtliga judar. Hur kan det finnas mellanting?
Citat:
Jag påstår inte att fotona var förfalskade förvisso, och jag är ingen fanatisk förintelseförnekare, men jag nämnde det som en möjlighet så alla fanatiker på andra sidan (som har en myras perspektiv på sanningen) kanske får en tankeställare, men bara kanske, för jag ser att de är nästan fanatiska, eller rättare sagt, är helt okritiska till vad den rådande makten kan ha för intressen, t.ex tysta ner sina egna missgärningar under WW2 och skylla på förlorarna endast, och slutligen, i en långt kommen framtid, utnyttja tex förintelseberättelsen för att genomdriva så kallad "social engineering", det som vi nu ser i Europa. Billiga tricks används där man använder tyska historian i en slags "kollektiv skam" för att de skall bli förvirrade, tveka och behöva utsått massinvasion av främmande människor. Dagens tyskar är oskyldiga, men det finns ingen tvekan bland maktpersoner att skamma dem som inte gillar att utplånas (för i den riktningen går vi alla i Europa), ja, då skall de skammas och få klart för sig att de är tex "nazister". Helt galet naturligtvis, och en del off-T där. Dock ändå, många kan inte tänka att makten kommer att förvränga den bild av historian (tex om förintelsen) till sin fördel. Så om de tror att de kan ha få nytta av detta tilltag så gör de det per automatik, och i synnerhet om de själva är skyldiga, den delen vill de naturligtvis inte skall synas, för varför det? När de nästan har alla möjligheter att lägga locket på, tex stifta lagar som förbjuder ditt och datt.
(Tyskland och några andra länder är som en "koloni" till USA, efter WW2, det antar jag är allmänt känt bland intellektuella.)
Ja klart det finns manipulerade bilder, ingen påstår något annat. Men då bör det kunna bevisas. Vilket har hänt också, men också att "förnekare" har manipulerat bilder. Som den bilden jag länkade innan, blide manipulerade av "förnekare".
En annan bild som är manipulerad är ju denna
https://warfarehistorynetwork.com/wp-content/uploads/W-Buchenwald-BUNKS5.jpg en klassiker, där finns två varianter. En med killen förgrunden, sedan en med utan killen. Så "förnekare"påstod den med killen i förgrunden är manipulerad, den med utan killen är original. Killen har blivit tillagd enligt förnekare. Det visade sig det är tvärtom, någon har tagit bort killen

kallat det är orginal. Det avslöjades sedan med bland annat benet till sängarna "försvann" lol.
Sedan "förnekarnas" största akilles häl är att de inte gör grundarbetet grundligt, när de försöker förvilla folk. I bland kan man slå sig på pannan hur de tänker! Ta tex den 6 miljon myten i X antal tidningar och böcker! tro du på den? Alltså 6 miljoner död o elände nämns redan innan kriget? Att den måste kunna ske innan de ska få sitt land israel tillbaks?