2018-10-13, 12:40
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det är en sak som är svår att förstå, därför det påstås och förs fram som att ingen visste vad som förekom i Auschwitz.
Alliansen hade spioner, angivare, informatörer, som borde med lätthet ha tagit fram vad som skedde i Auschwitz, därför det fanns också på polskt område.
Det var känt att nazisterna förföljde judarna och därför borde det funnits intresse att få information om Auschwitz.
Det fanns rykten om hemskheter i Auschwitz, men ingenting gjordes för att få bekräftat att där skedde hemskheter.
Auschwitz med Birkanau var en omfattande anläggning med massor av människor som rörde sig där.
Det är efter kriget som påståenden om miljontals judar som blivit gazad i Auschwits, den så kallade "förintelsen".

Sant! Det verkar som att någon maktgrupp insett att det är av stor fördel att förvränga, efterkonstruera denna historia. Jag tror förvisso att en del onda saker kan ha hänt där men att siffran 6 miljoner människor är helt påhittad.
Senast redigerad av Feministerna 2018-10-13 kl. 12:51.
Citera
2018-10-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Du hakar upp dig på ord, det är de som är ditt störta fel. Sedan amplifierar du betydelsen av det, sedan försöker du diskreditera resterande av vad den person säger. Precis vad en annan användare här påpekade, du skjuter budbäraren inte budet. Det är egentligen en billig taktik (på barnnivå), som alla ändå måste förstå. Det visar mera att DU inte har mycket att bevisa vad gäller 6 miljoner döda judar, alltså hård fakta (räknat i antal döda kroppar/skelett menar jag).

Nej. Än en gång, jag invänder inte mot ett ordval, utan mot ett faktapåstående ("sex miljoner döda judar i lägren enligt historieskrivningen"). Det handlar om grunderna för historieskrivningen kring Förintelsen, det ämne du försöker diskutera i tråden. Du och den andra sinnesslöa användaren kanske inte gillar eller tycker att det är att skjuta budbäraren att det ses som okunnigt och oseriöst att ni inte känner till grunderna om det ämne ni ger er in på att diskutera, men jag håller fast vid det omdömet.

Citat:
Jag har redan skrivit till den andra jeppen, men eftersom ni två inte orkar läsa så mycket så blir det bara upprepningar från min sida. Men kort nu då, jag är mycket mera skeptisk till USAs regering (och dess sionistiska elit) än vad du verkar vara. Jag tror absolut inte på deras historieskildring blint utan tvivlar tills dess jag sett mera påtagliga bevis i form av kroppar, och då menar jag skelett i flera 100000-tals, men gärna miljontals (som bevismaterial så klart, inte att jag önskar det dött så många). Och jag behöver förstås inte ha sett dem själv, men att oberoende forskare verkligen kan presentera det som fakta..

Du vet ingenting om min inställning till USA och det har inte med ämnet att göra. Det är inte USA:s regering som har forskat och forskar om Förintelsen. Det är mängder av forskare av olika nationalitet, inklusive tyskar, som gör och har gjort det under lång tid. Du verkar inte förstå vad forskning och vetenskap innebär.

Citat:
Som jag skrev till den andra personen, det har nog dött människor i Tyska arbetsläger (eller koncentrationsläger), det finns det nog bevis på, men det jag tvivlar på är hur många det är som dött där.

Varför tvivlar jag då? Många skäl, men jag märker hur historiebeskrivningen snedvrids på så vis att de "bevis" som framställer motståndarna i dålig dager framhävs enormt, och vice versa, det som får vinnarna att framställas som mindre goda tystas ner och urskuldas med diverse påhitt (som i Hiroshima, Nagasaki, Gulag). För mig ger det grund till att tvivla på seriositeten hos den sida av kriget som enskilt har sammanställt förintelseberättelsen (alltså de allierade, USA, Ryssland, England..osv).

Så medans du och den andra jeppen stirrar blint (från en myras perspektiv) på sammanställningen av bevis över förintelsen (enligt hörsägner...m.m.), och från endast en källa (en part, den vinnande sidan), så försöker jag se helheten från en falks perspektiv, alltså, även titta på vilka som måste vara källorna, och vilka som vinner på att just vissa källor bland hela urvalet får utgöra "bevis", dvs, utgöra den officiella historiebeskrivningen.

Detta tycks mest vara ett försök att slingra dig undan från att besvara frågorna. Att du skriver om "hörsägen" tyder bara på att du inte har en aning om hur bevisningen för Förintelsen faktiskt ser ut, och därmed kan du omöjligt se helheten. Men du ska få en chans till att svara på frågorna:

Vilken bevisning som brukar anföras för Förintelsen har du tagit del av? Om du kan ge något exempel. Och om du avfärdar den, på vilka grunder gör du det?
Citera
2018-10-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ugnarna i lägren kunde utan tvekan få benen till aska, men det tar då längre tid vilket inte nazisterna ville slösa på den saken. Så de reducerade kropparna till en viss nivå och sen körde man med kvarn så att man istället kunde böka in nya lik i ugnarna tidigare än om man skulle bränt ner ben till aska.
Krematorier med en temperatur på 800- 900 grader försvinner inte benrester utan de mals till aska, i typ svenska krematorier, som också är datorstyrda.
Att tyska koks krematorier för 80 år sedan var effektivare än de svenska idag, är inte trovärdigt.
Citera
2018-10-13, 13:18
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Krematorier med en temperatur på 800- 900 grader försvinner inte benrester utan de mals till aska, i typ svenska krematorier, som också är datorstyrda.
Att tyska koks krematorier för 80 år sedan var effektivare än de svenska idag, är inte trovärdigt.

Läs den här kommentaren dr.Tinnitus för det här är ren logik.

För 80 år sedan gick det å dupera svagsinta, darrande människor. Men i dagens informationssamhälle med alla utledda svenskar som har nog med sina egna bekymmer... islamiska migranter som raserar hela samhället { terror, våldtäkter, bråk, ekonomi, bilderberg politiker osv} så är det ingen som bryr sig om den här urgamla historien mer.

Så du får ursäkta, men jag tror många är trött på dom här "Aussi-nazi" historierna som ältats sönder i Tv likt en billlig LP-skiva från 80-tal.

Så ta dina skamkänslor och kör upp dom nånstans där bak, för vi svenskar är trötta på den här skiten.
Senast redigerad av Feministerna 2018-10-13 kl. 13:27.
Citera
2018-10-13, 13:38
Medlem
Citat:
Det är en sak som är svår att förstå, därför det påstås och förs fram som att ingen visste vad som förekom i Auschwitz.
Alliansen hade spioner, angivare, informatörer, som borde med lätthet ha tagit fram vad som skedde i Auschwitz, därför det fanns också på polskt område.
Det var känt att nazisterna förföljde judarna och därför borde det funnits intresse att få information om Auschwitz.
Det fanns rykten om hemskheter i Auschwitz, men ingenting gjordes för att få bekräftat att där skedde hemskheter.
Auschwitz med Birkanau var en omfattande anläggning med massor av människor som rörde sig där.
Det är efter kriget som påståenden om miljontals judar som blivit gazad i Auschwits, den så kallade "förintelsen".

Du kastar ännu en gång fram påståenden som inte stämmer med vad fakta faktiskt visar. Att du tror det var så, är inte detsamma som att det var så.

Man hade en hel del indikationer på att nazisterna hade div fuffens för sig i lägren, men en del av uppgiftens var så graverande att man ändå hade svårt att tro att det verkligen stämde.
Citera
2018-10-13, 13:41
Medlem
Den personen som kom först med at judar blev gasade i Auschwitz var Rudolf Vrba och Alfred Wetzler.
De här två personerna var fångar i Auschwitz och hade bestämt sig för att rymma till Slovakien därifrån Vrba kom.
Det var ingen som tidigare lyckats rymma från Auschwitz till friheten utan att de åkte fast.
Planen var att de gömde sig på stället under en bräd hög i 3 dygn och sedan ta sig ut genom stängslet, för att till fots ta sig till Slovakien.
De lämnade Auschwitz den 27 maj 1944 och kom fram till Slovakien den 6 juni 1944.
Jag själv tror inte på den här rymningen därför när vakterna med spårhundar inte fick upp spår utanför stängslet förstod de att de fanns gömda innanför stängslet och sökning där med hundar hade garanterat hittat dem.
När de kom till Slovakien kontaktade de en judisk organisation och även Vatikanen, Allierade, säkerhetstjänster i Europa, Röda Korset m.m.. De försökte få de allierade eller England att utföra bombningar mot gasningarna.
De påstod att flera tusen judar kom med tåg från Ungern och åkte direkt ini gaskammaren.
Nu fick de inget gehör för påståenden kanske de som de kontaktade visste bättre.
Jag skulle tro att det är genom Vrba som påståenden om tusentals judar som kom med tåg och åkte in i gaskammare på direkten har kommit.
Det som hände var att Wetzel blev kvar i Slovakien och jobbade som journalist och gifte sig där.
Rudolf Vrba tog sig till Canada där han också blev utnämnd till professor.
Allt var lugnt om honom tills det blev rättegång mot Ernst Zundel i Canada som var en ökänd förintelsenekare.
Nu blev Rudolf Vrba kallad in av åklagaren som kunnig expert gällande förintelsen.
Den här rättegången fanns inspelad som gjorde man kunde följa hela rättegången.
Rudolf Vrba blev utsatt för korsförhör och gjorde bort sig totalt.
Han påstod att det grävdes stora gropar där kropparna brändes, som skulle vara ca 4- 5 meter djupa han påstod sig inte ha mätt djupet, men uppskattade till det.
Nu visste Zundels advokat att grundvattnet låg endast 50 cm under marknivån och förklarade för Vrba att gropen skulle ha snabbt vattenfyllts.
Sedan att elda i en 4-5 meter djup grop är inte möjligt därför det blir omedelbart syrebrist och elden slocknar förklarade advokaten, men Vrba stod på sig och påstod med bestämdhet att så skedde och blev irriterad när han blev ifrågasatt.
Det slutade med att advokaten sade han ställer inga fler frågor, och Vrba lämnade rättssalen som en bruten man.
Sedan avled Vrba och Zundel avled 1917.
Det är helt obegripligt att Rudolf Vrba kunde komma med sådana påståenden som han gjorde.
Senast redigerad av Fagro 2018-10-13 kl. 13:45.
Citera
2018-10-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Om man hade fått tillåta flera forskningsteam att undersöka platserna så hade nog säkert ganska många professorer börjat små le för att de insett hur svårt det är från ett rent logistiskt perspektiv att "förinta" så mycket människor som den narrativa beskrivningen gör gällande.

Jag tycker det är en seger ifall vi alla kan hjälpas åt att dra ner dödsantalet, för vem vill egentligen att miljoner människor ska ha dött?😏

Det har forskats av flera olika forskningsteam flera gånger om i Auschwitz sen krigsslutet, och det finns ingående hållbara redogörelser för hur gaskammare och krematorium drevs, och att det inte finns något som skulle visa att det som skedde inte skulle kunna ha fungerat. Info om detta är lätt att finna om man vill. T ex är Jean Claud Pressac’s verk om Auschwitz en bra början
Citera
2018-10-13, 13:46
Medlem
Citat:
Sant! Det verkar som att någon maktgrupp insett att det är av stor fördel att förvränga, efterkonstruera denna historia. Jag tror förvisso att en del onda saker kan ha hänt där men att siffran 6 miljoner människor är helt påhittad.

Ännu mer okunskap från dig.
Siffran 6 miljoner har inte med Auschwitz att göra, det är siffran för det totala antalet judar som dog under nazismens regim och förintelsen. Av denna siffra så har t ex runt en miljon massavrättats i öststaterna under insatsgruppernas härjningar.

Att du tar denna siffra som nåt för Auschwitz gör bara att du visar att du har noll koll på det du kritiserar
Citera
2018-10-13, 13:59
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ännu mer okunskap från dig.
Siffran 6 miljoner har inte med Auschwitz att göra, det är siffran för det totala antalet judar som dog under nazismens regim och förintelsen. Av denna siffra så har t ex runt en miljon massavrättats i öststaterna under insatsgruppernas härjningar.

Att du tar denna siffra som nåt för Auschwitz gör bara att du visar att du har noll koll på det du kritiserar

Jag tar "aussi" som exempel för jag ids inte nämna alla platserna jämnt, är det verkligen så svårt att förstå det?
Citera
2018-10-13, 14:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det finns flertal inlägg att 6 miljoner judar dog i förintelsen alltså att de blev gasade till döds, sedan måste de kremeras finns ingen annan möjlighet att kalla det "förintelsen "om inte så sker.
Vad finns det för annan möjlighet att en kropp skall försvinna?
32 kg kommer från ett genomsnitt av koks vid kremering av en kropp vid andra läger, där koksmängd och antal kremeringar är gjorda med liknande ugnar som fanns i Auschwitz.
Kremeras två kroppar samtidigt måste värmemängden ökas till det dubbla.
De här ugnarna kunde inte få benen till fin aska utan de maldes ned med en handdriven kvarn.
Nope finns inga inlägg alls där det påstås att 6 miljoner judar har gasats ihjäl, det är endast förnekare som påstår det. Samma typ kremering finns ingen som påstår det. Begreppet förintelsen är ett namn på ett försök att ge begreppet på att försöka utrota judarna totalt, enligt information som finns tillgänglig.

Nej, det kan ej stämma med 32 kg/en kropp det måste också missvisande. Kan du ge mig information om det? Har läst att Matttagno har lagt ut det begreppet med 30 kg/kropp, men det visade sig var rent åt helvete, samma som en herre kallad för Kessler( som inte finns på riktigt) gjorde ett experiment Han fick fram 29,5 kg per kadaver.

Nej, det är en myt att värmemängden måste fördubblas om 2 kroppar bränns. Om du grillar 3 kotletter samtidigt , så tar det inte mer värme för grilla 4 kotletter eller längre tid. Värmen alstras ändå oavsett om det ligger 3 eller 4 st.

Nej, det är delviss rätt, men det är större ben som bäckbenet/höften och skallen som är större o kraftigare, de bränns upp men tar mycket längre tid. Att de då tas ut och mals när det blide för mycket i ugnen är inget konstigt.

Jo det brändes till fin aska, annars bruka man få höra det "var tog all ask vägen"?
Citera
2018-10-13, 14:03
Medlem
Citat:
Det har forskats av flera olika forskningsteam flera gånger om i Auschwitz sen krigsslutet, och det finns ingående hållbara redogörelser för hur gaskammare och krematorium drevs, och att det inte finns något som skulle visa att det som skedde inte skulle kunna ha fungerat. Info om detta är lätt att finna om man vill. T ex är Jean Claud Pressac’s verk om Auschwitz en bra början

Det som saknas gällande Auschwitz är en internationell brottsplats undersökning som inte har skett.
Privata personer har gjort egna undersökningar som slutat med att de förlorat jobbet och även fått fängelse.
Polen tjänar pengar på Auschwitz muset därför EU står för underhållet av byggnader som är om fattande utgifter.
Enligt Röda Korset var det ett arbetsläger och finns därför ingen orsak att bevara det, som skapar emdast hat mot Tyskland, som lidit nog av nazisternas härjningar.
Europa kan inte älta i gammal skit utan måste gå framåt,
Citera
2018-10-13, 14:12
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nu tror ju inte jag att Dan fyllde ett helt hotellrum med gas utan inhalerade det istället.

Varje människa är saknad eller ihågkommen av någon granne mm. Men letar på internet så finns ingen sammanställning över ens en bråkdel av namnen eller berättelser vilka dom här judiska människorna var.

Jag vill ha lite kött på benen innan jag köper den här otroligt stora siffran. Nä! Jag tror tyvärr att dödssiffran är fabulerad för att ge Judiska folket ett incitament till att besätta den heliga marken i Palestina och att skuldbelägga tyska folket så man kan islamisera sönder landet med mahamudaner.

Nej Dan fyllde inte hela rummet, med de som släppte ut vätecyanid i rummet glömde vädra ut ordentlig. Alltså bör det ha spridit sig ut igenom dörr springan, när kroppsvärmen(Dan) satte igång kemisk reaktion igen.

Jo det finns varför tro du inte det? https://www.ushmm.org/remember/the-holocaust-survivors-and-victims-resource-center visa center har fått ihop ca 4 miljoner namn på saknad judar, så det fattas några till 6 miljoner. Men det flesta forskare är överens att det dödades ca 5,3 - 5,7 miljoner judar beroende hur man räknar.

Varför sånt jobb? om de skulle redan få Israel innan WWII, det var bara England som protesterade hindrade det genomföras. De var rädda för trubbel i Palestina. Men det var igång redan, men kriget kom i mellan. Så det är långsökt. Kan söka upp white paper 1939 , där finns informationen hur det skulle gå till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in