2018-10-13, 11:18
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jo det är ju fler i tråden som sagt att grill-tjejen hos Per är "klurig på ett negativt sätt", kanske hon bara är ute efter att lura Per? Eller lider av någon mildare form av psykisk ohälsa? Eller så är våra spekulationer helt fel och hon är där av rätt orsak. Du sa att det är "nåt mörkt med henne", är det nåt speciellt som fick dig att reagera? Alltid intressant med flera personers synvinklar.

En del har ju varit inne på att det troligen är Per som kommer få sitt hjärta krossat, men det skulle ju lika gärna kunna vara Simon. Hans hånglande hit och dit kanske leder till att tjejerna drar och det värsta som skulle kunna ske är ju att Emelie drar, där har han en tjej att dela livet med. Blondinen man såg honom hångla med i trailern inför nästa vecka tror jag bara är nån han finner snygg och "inte kan låta bli". Men tveksam om hon vill dela livet med Simon, det vill ju däremot Emelie efter det man fick se och dem var ju väldigt lika på andra plan med och Simon sa ju själv att han hade starka känslor för Emelie. Så hoppas han inte tänker med den där nere utan väljer rätt.

Grill-tjejen ja, svårt att peka på vad som får mig fundersam, men hon verkar inte helt stabil. Nu är det bara några korta klipp på henne, vi får ser hur det utvecklar sig. Tror hon kan komma i konflikter med de andra i huset.

Tror annars benhårt på Simon som är den som blir hjärtekrossad, han har noll koll på tjejer. Blondinerna han valt är helt fel för honom, ytliga och utseendefixerade. Emelie är bra flickvänsmaterial, som du skriver kommer hon inte att acceptera att han hånglar runt. Han har noll självkänsla, det tycker jag Per äger en del av i varje fall.
Citera
2018-10-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Grill-tjejen ja, svårt att peka på vad som får mig fundersam, men hon verkar inte helt stabil. Nu är det bara några korta klipp på henne, vi får ser hur det utvecklar sig. Tror hon kan komma i konflikter med de andra i huset.

Tror annars benhårt på Simon som är den som blir hjärtekrossad, han har noll koll på tjejer. Blondinerna han valt är helt fel för honom, ytliga och utseendefixerade. Emelie är bra flickvänsmaterial, som du skriver kommer hon inte att acceptera att han hånglar runt. Han har noll självkänsla, det tycker jag Per äger en del av i varje fall.

Nej troligen har hon varit med om saker tidigare i livet, hon sa ju redan på speeddejten att hon hoppades på att nu få bli omhändertagen av en man. Och sen sa hon ju även på gruppdejten att det är viktigare för henne att "vinna Per" än att vara vän med dem andra tjejerna, så tror att hon kommer kunna hamna i tjafs med dem andra på gården, om hon nu ens kommer till gården. Man vet ju inte hur Per tänker där.

När Simon valde blondinerna så tänkte han nog med andra kroppsdelar än huvudet om man säger så . Och den han hånglar med i nästa vecka är ju inte rätt för honom på nåt sätt enligt mig. Det kan stämma, Per är väldigt lyrisk och exalterad över alla tjejerna, men verkar ha mer självkänsla än Simon och är ju inte lika nervig. Simon kommer ju inte ens ihåg namnen på sina utvalda, och har han nu starka känslor för Emelie som han påstår, ja då borde han väl minnas hennes namn och inte kalla henne för Evelina.
Citera
2018-10-13, 12:24
Medlem
fenomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Exakt! Hon utstrålar bekräftelse lång väg och verkar inte vara någon större Einstein precis. Tror att hon blir den nya Sigrid i år, eller kanske för all del Jennifer som var med för två år sedan, men Jennifer hade ju i alla fall lite innanför pannan. Tror Susannas medverkan handlar mer om att bli sedd och bekräftad, än att hitta den rätta. Tror hon har en förmåga att dras till fel män också - likt Jennifer. Hon vill ha snygga och farliga män och så blir hon hjärtekrossad. Det kan ju vara fel, men något säger mig det och det lär väl visa sig. Tycker inte hon är det minsta snygg; gigantiskt hästbett och helt avsaknad av bröst.

Sedan känns hon helt malplacerad som bonde på något sätt. Känns inte som en riktig bonde liksom, utan mer ett yrke hon hittat på senare i livet och inget som gått i arv i familj eller släkt. Hade hon inte haft något helt annat jobb innan?!?

Hon är absolut årets Sigrid. En tjej som alltid lockat killar med sin dansarkropp men som inte har nåt mer att backa upp det med. Det kommer gå åt helvete för henne med dejtandet, I promise.

Instämmer helt med att hon inte har minsta bonde-aura. Efter vad jag förstått har hon jobbat som dansare i USA tidigare och är förmodligen typecastad av nån i produktionen som fått nys om en "snygging" som inte bor i civilisationen = bonde.
Citera
2018-10-13, 14:24
Medlem
aina08s avatar
Det här är inget favoritprogram utan nåt jag oftast tar mig igenom för sambons skull.
Men visst går de lite enklare den här säsongen när Susanne är med.
Tycka vad man vill om hur hon verkar vara som person (såg att några här tyckte det ena och andra), men rejält fin är hon helt klart.
Har lite svårt att förstå varför hon ska vara med i programmet, om inte för att skapa fler killar som tittare kanske.
Kan ju helt klart förstå varför dom andra bönderna haft lite svårt med brudar men Susanne lär ju inte ha problem att träffa killar om hon vill.
Hennes gruppdate med dans var nog inte överdrivet uppskattat hos killarna men tycker nog att de var en smart grej av henne att göra för att se vilka som kan släppa loss lite och inte va så stel.
Själv hade jag verkligen inte velat dansa men hade så klart försökt göra de bästa av situationen vilket alla verkade göra.

Blir lite små avis att man själv inte får gå på speed-date osv efter att ha valt ut en massa tjejer, måste ju va skitroligt. Men den tiden är ju förbi för en själv...
Citera
2018-10-13, 20:45
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parissirap
Jag tycker inte heller aktiviteterna var så lyckade. Hos Susanne var det nog ingen av killarna som tyckte dansen var kul. De stod nog ut mer.
eller så tänkte dom på sex, det gjorde du också, å andra sidan vill man inte tänka på sådant i närheten av andra så du har nog rätt
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-10-13 kl. 20:48.
Citera
2018-10-13, 21:32
Bannlyst
TV4 visar vinjett inför programmet på onsdag. Susanna dansar utmanande och killarna ska ta efter hennes dans. Hur pinsam får man bli? Visserligen visade hon ju detta också i senaste avsnittet, men trodde inte dansen var så här utmanande och skulle visas igen. Pallar man se nästa avsnitt?
Citera
2018-10-13, 21:59
Medlem
Citat:
TV4 visar vinjett inför programmet på onsdag. Susanna dansar utmanande och killarna ska ta efter hennes dans. Hur pinsam får man bli? Visserligen visade hon ju detta också i senaste avsnittet, men trodde inte dansen var så här utmanande och skulle visas igen. Pallar man se nästa avsnitt?

Så också trailern inför onsdagens program och det är ganska udda och pinsamt det som pågår på Susannas gruppdejt. Det vore väl bättre om hon satte sig ner och pratade med killarna, gick iväg och pratade lite med dem en och en så hon får en större bild av vilka dem är som personer.

Vad får man ut av att dejterna ska ta efter ens dans?

Trodde man skulle få se annat än dans från hennes gruppdejt i nästa vecka men man hoppas ju att man får se annat än dansandet.
Citera
2018-10-13, 22:06
Bannlyst
Citat:
Så också trailern inför onsdagens program och det är ganska udda och pinsamt det som pågår på Susannas gruppdejt. Det vore väl bättre om hon satte sig ner och pratade med killarna, gick iväg och pratade lite med dem en och en så hon får en större bild av vilka dem är som personer.

Vad får man ut av att dejterna ska ta efter ens dans?

Trodde man skulle få se annat än dans från hennes gruppdejt i nästa vecka men man hoppas ju att man får se annat än dansandet.

Ja, precis, Sitta och prata, grilla, spela boccia, fiska eller vad som måste väl vara bättre än att stå med ryggen emot de man vill lära känna?!?
Citera
2018-10-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ja, precis, Sitta och prata, grilla, spela boccia, fiska eller vad som måste väl vara bättre än att stå med ryggen emot de man vill lära känna?!?

Ja hon verkar inte riktigt veta vad det innebär att dejta och vad det går ut på. Killarna har ju liksom sökt sig till programmet/henne för att finna kärleken. Hade dem velat lära sig en massa danser så hade dem anmält sig till en danskurs.
Citera
2018-10-13, 22:41
Medlem
Utav Susannas 12 killar valde hon bort de 5 kortaste. Slump? (Därutöver valde hon även bort vikingskägget.)
Citera
2018-10-13, 22:52
Medlem
Citat:
När Simon valde blondinerna så tänkte han nog med andra kroppsdelar än huvudet om man säger så . Och den han hånglar med i nästa vecka är ju inte rätt för honom på nåt sätt enligt mig. Det kan stämma, Per är väldigt lyrisk och exalterad över alla tjejerna, men verkar ha mer självkänsla än Simon och är ju inte lika nervig. Simon kommer ju inte ens ihåg namnen på sina utvalda, och har han nu starka känslor för Emelie som han påstår, ja då borde han väl minnas hennes namn och inte kalla henne för Evelina.
Ärligt talat, hur kan du avgöra det? Man har ju princip inte fått höra henne säga någonting. Du går helt på utseendet och antar att hon är en blåst bimbo va? Edit: Iofs kan ju det faktum att hon hånglar redan i nästan avsnitt tala för det.
Citera
2018-10-14, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Ärligt talat, hur kan du avgöra det? Man har ju princip inte fått höra henne säga någonting. Du går helt på utseendet och antar att hon är en blåst bimbo va? Edit: Iofs kan ju det faktum att hon hånglar redan i nästan avsnitt tala för det.

Avgöra kan jag väl inte men har en stark magkänsla att hon är helt fel för Simon. Går väl lite efter det man såg av henne på speeddejten och tyckte inte hon gav nåt seriöst intryck. Och ja, att det är just henne han hånglar med är nog ingen slump ...tror ju knappast att han hade gjort det med Emelie om jag säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in